Dubai merkezli Al Wahda – Express firmasının iştiraki, yerel aramada dünyanın en güvenilir markasının Türkiye temsilcisi Turkey Yellow Pages’in çatısı altında hizmet vermeye başlayan Yellow Medya, yeni kurumsal kimliğini ve ürün gamını düzenlenen bir basın toplantısıyla tanıttı.
Toplantıda konuşan Turkey Yellow Pages Genel Müdürü Trevor Nadeau, şu an 640 binden fazla işletmenin bulunduğu yerel arama veritabanını oluşturmak ve güncel tutmak için 4 yıl içinde 10 milyon dolar tutarında yatırım yaptıklarını belirterek, Yellow Medya’nın işletmelerin satış artırıcı faaliyetlerine ve marka iletişimine yönelik çözümler sunduğunu söyledi.
Yerel aramada dünyanın en güvenilir markasının Türkiye’deki temsilcisi Turkey Yellow Pages çatısı altında hizmet veren, Dubai merkezli Al Wahda – Express firmasının iştiraki Yellow Medya, yeni kurumsal kimliğini ve ürün gamını Grand Hyatt İstanbul’da düzenlenen bir toplantıyla tanıttı.
Her ölçekten işletmelerin satış artırıcı faaliyetlerine ve marka iletişimine yönelik hizmet veren Yellow Medya’nın ürün gamında, güncel teknolojilerin tüm getirilerinden yararlanan, işletmelerin potansiyel müşteriler tarafından kolayca bulunmalarını sağlayan çözümler yer alıyor.
Geniş çözüm yelpazesi
Yellow Medya, başta mobil ve online yerel arama rehberi Yellow.com.tr olmak üzere, coğrafi konumlandırma, haritalarda ve navigasyon cihazlarında markalı içerik yönetimi, online ve mobil reklam çözümleri, doğal arama sonucu optimizasyonu uzmanlığı ile üretilmiş online ve mobil sitelerin oluşturulması, reklamverenlere yönelik %100 performansa dayalı ödeme sistemlerinin geliştirilmesi, mobil uygulamaların tasarlanması ve pazarlama/reklam istatistiklerinin takip edilmesi konularında hizmet veriyor.
Yellow Medya’nın internetteki yüzü olan ve bir e-rehber olarak çalışan “Yellow.com.tr”, 620 kategoride 640 binden fazla doğrulanmış firma bilgisi ile Türkiye’nin en güvenilir ve en çok ziyaret edilen yerel arama platformu olarak dikkat çekiyor. Her ay, 2.4 milyonu tekil, 3 milyondan fazla kullanıcı tarafından ziyaret edilen ve trafiğinin yüzde 95’ini Google’ın organik arama sonuçlarından alan Yellow.com.tr’de listelenen firmaların ürün ve hizmetlerine kolayca ulaşılabiliyor.
Dört yılda 10 milyon dolar yatırım
Toplantıda bir konuşma yapan Turkey Yellow Pages Genel Müdürü Trevor Nadeau, Yellow Pages servislerinin tarihçesinin 1880’lere dek uzandığını belirterek, Yellow Medya’nın gücünü bu başarılı geçmişten aldığını, Türkiye’nin demografik özelliklerinin ve yerel arama pazarının çok önemli fırsatlar sunduğunu kaydetti. Nadeau sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’deki faaliyetlerine 2007 yılının sonunda başlayan Turkey Yellow Pages kısa sürede geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmayı başardı ve yenilikçi yaklaşımımızla birlikte, geleneksel “Sarı Sayfalar” servislerinin çok ötesinde bir yapıya bürünerek bir ‘yerel arama medya ajansı’na dönüştü. Bu süreç de Yellow Medya’yı doğurdu. Her gün 100 bini aşkın ziyaret alan, her ay yaklaşık 350 bin tekil firmanın bilgisine ulaşılan Yellow.com.tr veritabanını oluşturmak için geçtiğimiz dört yıl içinde yaklaşık 10 milyon dolar tutarında yatırım yaptık. Yellow.com.tr’de bugün itibariyle Türkiye’deki 640 binden fazla işletmenin doğrulanmış bilgileri yer alıyor. Bu bilgiler Yellow Medya tarafından Türkçe ve İngilizce dillerinde, ücretsiz olarak listeleniyor. Yellow.com.tr’yi bir ‘firma bulma rehberi’ olarak nitelendirebiliriz. Arama motorları listeledikleri firma bilgilerinin güncel ve doğru olmasını garanti edemez. Fakat Yellow Medya olarak biz, harita verileri de dahil olmak üzere firmaların iletişim bilgilerini yerel arama uzmanlarından oluşan 30 kişilik ekibimiz aracılığıyla sürekli takip ediyor ve düzenli olarak güncelliyoruz. Türkiye’de büyüklü küçüklü yaklaşık 2 milyon işletme olduğu düşünüldüğünde, iş hacmimizin ve potansiyelimizin ne kadar büyüyebileceğini öngörebiliriz. Hedefimiz, Türkiye’deki tüm işletmeleri hem müşteriler hem de potansiyel müşteriler için daha kolay ulaşılabilir bir hale getirmek ve yerel arama pazarındaki liderliğimizi sürdürmek.”
Trevor Nadeau konuşmasında Yellow Medya’nın kendi alanlarının önde gelen navigasyon sistemleri, haritalandırma ve sosyal medya markaları ile yaptığı işbirliklerinin önemine ve benzer işbirliklerinin önümüzdeki dönemde artarak devam edeceğini sözlerine ekledi.
Yerel arama alanında dünya lideri konumunda bulunan Yellow Pages servislerinin yıllık gelirinin küresel çapta 30 milyar doları; faaliyet gösterdiği ülkelerden Fransa’da 1.7, İngiltere’de 1.6, Kanada, İtalya ve Avusturalya’da ise 1.5 milyar doları bulduğunu ifade eden Nadeau, Türkiye’deki en doğru ve en güncel şirket veritabanına Yellow Medya’nın sahip olduğunu belirterek, söz konusu veritabanının güncel tutulabilmesi için ciddi bir yatırım yapıldığının altını çizdi.
Her işletmeye bir web sitesi
Toplantıda söz alan Yellow Medya Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Reyhan Çelik ise, Yellow Medya’nın sunduğu çözümlerin işletmelerin potansiyel müşterileri tarafından kolayca bulunmalarına yardımcı olduğunu belirterek şöyle konuştu: “Gelişen teknolojinin getirdiği tüm yenilikleri kısa süre içinde Yellow Medya bünyesinde kullanıma geçiriyoruz. Bu yenilikler işletmelere daha çok müşteri sağlıyor. Örneğin, sunduğumuz lokasyon çözümleri güncel teknolojileri kullanan bu yeniliklerden sadece biri. İşletmelerin en çok kullanılan harita ve navigasyon uygulamalarındaki varlığının yanı sıra markalı içeriğini müşterilerimiz adına yönetiyoruz. Coğrafi Konumlandırma (Geo-coding) konusunda uzman ekibimiz iş yerlerini ve tüm hizmet noktalarını online ve mobil harita platformlarında en doğru noktaya yerleştiriyor. ‘En doğru nokta’dan kastımız ise en fazla 20 metre sapma ile yüzde yüze çok yakın bir doğruluk oranı.”
Türkiye’de internet üzerinden ayda 3 milyar arama yapıldığını, bunun da yüzde 92’sinin işletmelere yönelik olduğunu belirten ve Türk Ticaret Kanunu’ndaki yeni düzenlemenin her şirkete web sitesi zorunluluğu getirdiğini anımsatan Çelik, Yellow Medya olarak bu hizmeti verdiklerini de belirtti. Reyhan Çelik, Yellow Medya’nın hazırladığı web sitelerinin sıradan sitelerden farklı olduğunu kaydederek şunları söyledi: “Uzmanlık alanımız yerel arama olduğu için, hazırladığımız siteleri de arama sonuçlarında üst sıralarda görünecek şekilde optimize ediyoruz. Örneğin İstanbul’un herhangi bir semtinde elektrikçi arayan bir kişi, arama motorunda “elektrikçi, semt adı” şeklinde sorgulama yaptığında, o semtteki bir elektrikçinin Yellow Medya tarafından hazırlanan sitesini ve dolayısıyla iletişim bilgilerini en üstte görebiliyor. Bu sayede ‘Müşterilerimiz için daha çok müşteri’ sloganımızı da gerçeğe dönüştürmüş oluyoruz.”
Çelik ayrıca, Yellow Medya’nın yenilenen ürün gamında e-rehber ve lokasyon çözümleri dışında markaların görünürlüğünü ve iletişim gücünü artıran online ve mobil pazarlama çözümleri, reklam, mobil uygulamalar ve raporlama çözümlerinin de bulunduğunu belirtti.
Son Yorumlar