Son dönemlerin en göze çarpan markaların başında gelen Anker’in pandemi dönemi stratejilerini, dönemlik çalışmalarını, son kullanıcıya yaklaşımını, yeni ürünlerini ve önümüzdeki dönem hedeflerini Anker Türkiye, İsrail ve Orta Asya Ülke Müdürü Cem Bodur ile konuştuk. Pandemi dönemindeki başarılarını öncesinde online tarafta güçlü marka olmalarının katkısı ile hızlıca dijitale dönerek yakaladıklarını söyleyen Bodur, aynı zamanda bu dönemde her sektörün dijital dönüşümün önemini kavradığını belirtti. Gelecekte bu dönüşümün tüm kurumlar ve iş alanlarında görüneceğine vurgu yapan Bodur, yeni normal dönemde sundukları ürünlerle bu dönemde tüketicilerin en büyük yardımcısı olmak hedefleri doğrultusunda çözümler sunmaya devam ettiklerini söyledi…
Pandemi’nin sektörel etkilerini anlatabilir misiniz? Aldığınız önlemler ve bu yöndeki önerilerinizi paylaşabilir misiniz?
Koronavirüs pandemisi ile tüm sektörler sert bir durgunluk yaşarken, teknoloji, bu konuya doğrudan çözüm sunabilmesinin avantajıyla, kendisini en hızlı toparlayan sektörlerden biri oldu. Anker, pandemiden önce zaten online kanallarda güçlü bir markaydı. Pandemi döneminde de tüm ağırlığımızı online kanallara vermemiz zor olmadı.
Anker olarak hızlı biçimde evden çalışma sistemine geçerek işlerimizi dijital kanallardan sürdürdük. Müşteri görüşmeleri gibi çalışanların risk altında olabileceği uygulamaları da dijitale taşıdık. Bunun için gereken siber güvenlik ve sistemsel gereksinimlerimiz vardı. Bu dönemde herkesin dijital dönüşümün önemini kavradığını düşünüyoruz. Gelecekte de bunun yansımalarını tüm kurumlarda ve iş alanlarında göreceğimize inanıyoruz.
Bu süreçte karşılaştığınız ne gibi zorluklar oldu ve nasıl başa çıktınız?
Anker olarak dünyada olduğu gibi Türkiye’de de online kanallarda hem tüketiciyi bilgilendirebilme hem satış yapabilme kabiliyetleri açısından günceli takip ediyoruz. Bu özelliğimiz pandemi öncesinde de vardı, dolayısıyla, insanların hayatını kolaylaştırırken teknoloji ile konfor sunabilme algımızın bir parçası olarak, tüm müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın yanında olmaya devam ettik. Elbette, pandemi dolayısıyla insani olarak yaşadığımız zorluklar oldu, ancak organizasyonel olarak bizi pek etkilemedi.
Tüketici yönelimi değişikliğinin sizdeki yansımasını anlatabilir misiniz?
Evden çalışmanın artması ile hem ses hem akıllı ev ürünlerine talep arttı. Bu bize olumlu biçimde yansıdı, çünkü biz pandemi döneminde de ihtiyaç duyulacak ürünlerden oluşan bir portföye sahibiz. Anker Innovations, toplamda 5 kategori markasıyla tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına yanıt veriyor. Eufy markası altında hane yaşamında konfora yönelik teknolojiler geliştiren Anker, ROAV markasıyla inovasyonu araç̧ içine taşıyan teknolojiler sunuyor. Projeksiyon sistemlerinin bir sonraki nesli olacak Nebula markasıyla da aslında bugüne dek bir araya gelmemiş özellikleri birleştiriyoruz.
Anker’in ses konusundaki uzmanlığını ortaya koyduğu Soundcore kategori markamız var. Kaliteli bir ses deneyimini rekabetçi bir fiyat performans ile sunuyoruz. Eufy ailesindeki akıllı ev ürünleri, home-office ya da freelance çalışma konseptinde, kullanıcı deneyimlerini iyileştiren özellikleriyle öne çıkıyor. Ayrıca, vakit ve pratiklik anlamında da önemli bir katkı sağlıyor.
2020 yılında en çok tercih edilen ve talep gören ürün grubunuz/gruplarınız ne oldu?
Bu zorlu dönemde insanların yeni farkına vardıkları ihtiyaçlardan birinin de robot süpürge olduğunu anladık, yakın zamanda robot süpürgenin önemli bir gereklilik olarak düşünüleceğine inanıyoruz. Herkesin eve kapandığı ve neredeyse 3 ay boyunca evden çıkmadığı süreçte, hem temizliğe ve hijyene önem verip hem de evde çalışırken temizliğe zaman ayırmak istemeyen insanlar, hayatını kolaylaştırmak için robot süpürgelere ilgi gösterdi. Geçen senenin ilk 8 ayını bu sene ile karşılaştırdığımızda çok ciddi bir büyüme olduğunu gördük.
Mobil cihazların kullanımının büyümesi, şarj ihtiyacının önemini artırıyor. PowerCore III Sense 10K gibi yüksek kapasiteye sahip, farklı şarj modlarını otomatik olarak destekleyen ve cihaz uyumluluğu yüksek taşınabilir şarj modellerimiz de tüketicilerin beğenisini kazandı.
Müzik de içinde olduğumuz zorlu koşullarda, insan ruhuna iyi gelen şeylerden biri. Ses çözümlerimiz, iletişim kadar bu ihtiyaca da yanıt veriyor. Soundcore kategori markamızdaki Motion ve Rave serisi taşınabilir hoparlör modellerimizle insanların müziği her yere götürebilmelerini sağladık.
Motion serisine ait cepte bile taşınabilecek ufak boyutlardaki modeller, Hi-Res sertifikasıyla kaliteli, yüksek Watt değerleriyle güçlü bir ses çıkışı sağlıyor. Bluetooth ile her mobil cihaza kolayca bağlanabilen ürünlerin mobil uygulamaları ile dinlediğiniz müziğe göre özel ayarlar yapabiliyorsunuz. Hem müziği sanatçıların kaydettiği kalitede dinleyebiliyor hem de IPX sertifikası ile suya dayanıklı seçeneklerle her yerde bu konforu yaşayabiliyorsunuz. Tek şarjla 12 saate kadar çalışabilen taşınabilir hoparlörlerimiz, size gün boyu eğlence fırsatı veriyor.
Tek şarjla 40 saate kadar çalışabilen kablosuz kulaklık modellerimiz; ‘Sıfır basınçlı AirWings’ yapısı sayesinde kulağa baskı uygulamadığı gibi, yumuşak silikon malzeme ile kulağa göre şekil alarak konforlu bir kullanım sağlayan Life Dot 2 gibi modellerimiz tercih edildi.
Artık sık sık yaptığımız sesli ya da görüntülü görüşmelerde ses kalitesi büyük önem taşıyor. Her kulaklıkta iki mikrofona sahip olan Soundcore Life P2 TWS bluetooth kablosuz kulaklıklar, cVc 8.0 teknolojisiyle arka plandaki gürültüleri yalıtıyor ve konuşma sesini de en iyi hale getirerek karşıya iletiyor.
Powerconf adlı Bluetooth konferans cihazımızla da her ortamda görüşme yapılabilecek pratik bir mobil çözüm sunuyoruz. Ufak boyutlarıyla kolayca taşınabilen Powerconf, 360 derece dizilmiş 6 mikrofonuyla aynı odadaki 8 kişinin sesini algılayabiliyor. Özel dijital ses işleme algoritması dış sesleri temizliyor, ses düzeyini otomatik ayarlıyor ve yüksek ses kalitesi sunuyor. Dahili bataryası da herhangi bir kablo bağlantısı olmadan 24 saate kadar görüşme yapabilme imkanı sağlıyor.
Normalleşme sürecinin yaz dönemine gelmesi ile tatil anlayışında da değişiklik oldu. İnsanlar ufak gruplar halinde, kalabalık mekanlardan uzak tatiller yapmaya başladılar. Kamp yapmak, karavan kullanmak gibi bu ihtiyacı karşılayan tatil seçenekleri yaygınlaştı. Bu durumda da insanlar kişisel eğlence teknolojilerinden faydalandılar. Projeksiyon sistemlerinin sonraki nesli gibi görülen Nebula modelleri, kişisel eğlence amacıyla olduğu kadar, ofislerde toplantı odalarında, mobil çalışanların ise çantalarında kendine yer bulan bir ürün olarak öne çıktı.
Projeksiyon özelliğinin yanına uzmanı olduğumuz sesi de güçlü bir hoparlörle ekliyor. Ayrıca Android işletim sistemi sayesinde Netflix, YouTube gibi popüler uygulamalara kolayca erişebiliyor, Word, Excel gibi ofis dokümanlarını yansıtabiliyor, akıllı telefondan ya da uzaktan kumandasıyla da kontrol edebiliyorsunuz.
2020 yılında satışa sunduğunuz yeni ürünler neler oldu?
Yukarıda saydıklarıma ek olarak, yapay zeka özellikleriyle donanan Eufy Indoor Cam 2K Pan and Tilt güvenlik kamerasını Türkiye’deki tüketicilerle buluşturduk. 360 derece dönebilen kızılötesi gece görüşü, hareket tanıma, sesli kumanda gibi özelliklerin yanı sıra, yüksek çözünürlüğüyle de zoom yapabilen bu kamera, mikrofon ve hoparlör ile kameranın olduğu konumdaki kişilerle ya da evcil hayvanlarla iletişim kurabilmeyi sağlayarak fark yaratıyor. Özel mobil uygulaması ile hem Android hem de iOS işletim sistemli cihazlarda kullanılabilen kamera, şüpheli bir hareket tespit ettiğinde sahibini, mobil cihaza gönderdiği bildirimle saniyeler içerisinde uyarıyor.
Son dönemdeki güvenlik endişelerine karşı da endüstride en yüksek standartlardan biri olarak kabul edilen 256 bit şifreli bağlantı kurabilmesi, kayıtları istendiğinde kamera ya da bulut üzerinde tutabilmesi de kişisel gizliliği en iyi şekilde koruyor.
Robot süpürgelere baktığımızda ise müşteri memnuniyeti anketlerinde fayda / maliyet kıstasında Anker Eufy RoboVac olarak en çok tercih edilen marka olduk.
Portföyümüze son dönemde 3 yeni ürün ekledik. Bunlardan hem ıslak hem kuru temizlik yapabilen Eufy RoboVac G10, Akıllı Dinamik Navigasyon teknolojisi sayesinde tüm evin dijital haritasını çıkartıyor ve ev temizliğini standart bir robot vakum süpürgeye göre 2 kat daha hızlı tamamlıyor. Standart süpürgelerin 100 dakikada tamamlayabildiği ev temizliği, G10 Hybrid ile 50 dakikada yapılabiliyor.
İnce tasarımı ile koltuk, sehpa gibi mobilyaların altına girebiliyor, ayrıca çarpışma önleme teknolojisi sayesinde eşyalara zarar vermeden, özel uçları ile köşe temizliği yapabiliyor. 2000 Pa gücündeki yüksek emiş gücü ile sert yüzeyler kadar, halı ve kilimler de derin temizlikten nasibini alıyor. Yüksek emiş gücü, evcil hayvan sahipleri açısında da önemli, çünkü tüy gibi kalıntıları başarılı bir şekilde temizleyebiliyor.
G10 Hybrid, Wi-Fi bağlantısı ile mobil uygulaması üzerinden kolayca yönetilebiliyor ve Google Asistan, Amazon Alexa gibi sesli asistanlarla bağlantı kurarak sesli komutlarla da çalıştırılabiliyor.
Tasarımıyla dikkat çeken Eufy RoboVac 15T ise dokunmatik kontrol paneli ve uzaktan kumandasıyla artık akıllı cihazların hayatımızda geldiği en üst noktayı temsil ediyor. 1500Pa’lık emiş gücü tek şarjla 100 dakikaya kadar temizlik yapabilmesi gibi özellikleri bulunan RoboVac 15T, BoostIQ teknolojisi sayesinde yüzeyleri otomatik tanıyor ve 1,5 saniye içerisinde vakum gücünü buna göre ayarlayabiliyor. Bir mikrodalga fırından sessiz çalışan robot süpürge, 7,2 cm’lik ultra ince yapısıyla da mobilyaların altı gibi ulaşması zor noktalarda kullanılabiliyor.
Bu özelliklerin yanına Wi-Fi bağlantısını da ekleyen Eufy RoboVac 25C, mobil uygulamadan kolayca çalıştırılabildiği gibi programlanarak istendiğinde otomatik olarak da temizliğe başlayabiliyor. Amazon Alexa ve Google Asistan desteği ile sesli komutla yönetilmesi, BoostIQ teknolojisiyle ek vakum gücü gerektiğinde bunu otomatik ayarlaması, tek şarjla 100 dakikaya kadar çalışması ve 7,2 cm’lik yüksekliği ile mobilyaların altını temizleyebilmesi de öne çıkan diğer yönleri.
Mobil cihazlarda şarj ihtiyacı artıyor. PowerPort III Nano ile hem orijinal şarj cihazının yarı boyutunda bir çözüm sunuyoruz hem de 3 kata kadar hızlı şarj imkanı veriyoruz.
Yeni ürünlerimizden Soundcore Rave Neo, tarzıyla ve özellikleriyle Bluetooth hoparlörler arasından sıyrılan bir ürün. IPX7 sertifikasıyla suya dayanıklı, 50 Watt’lık ses çıkışı ile 98 dB ses seviyesine ulaşabiliyor. SoundCore PartyCast uyumlu 100’den fazla hoparlörle hem müzik hem de üzerindeki ışıkları eşleştirebilmesiyle tam bir parti hoparlörü.
Nebula Astro adlı taşınabilir projektörümüzle ise çocuklara hitap ediyoruz. 100 ANSI Lumen aydınlatmaya sahip Astro, Android 7.1 işletim sistemi sayesinde Netflix, Amazon Prime, YouTube Kids içeriklerini yansıtabiliyor. Ufak boyutlarıyla çocuklar Astro’yu yanlarında taşıyabilir ve her yeri sinemaya dönüştürebilirler. Anne babalar da ebeveyn kontrolleri sayesinde çocukların uygun içerikleri izlediğinden emin olabilirler.
Anker Covid-19 sürecinde marka iletişimini ve pazarlama faaliyetlerini nasıl yönetti?
Anker, böyle dönemlerde pazarlama, reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin önemine inanan bir marka. Biz de buna uygun şekilde, dijital kanallara ağırlık vererek çalışmalarımızı sürdürdük. Dijitale verdiğimiz ağırlık ve pazarlama faaliyetlerimiz ile marka bilinirliğimizi daha da arttırdı ve satışlarımıza katkı sağlayarak, büyümesini sağladı.
2020 son çeyrekteki Kara Cuma (Black Friday) planlarınızdan ve 2021 hedeflerinizden bahseder misiniz?
Mobil projeksiyon cihazlarımızın bulunduğu Nebula ailesi, Soundcore kulaklık ve hoparlörler, pazara yeni sunduğumuz taşınabilir bataryalar ve Robot süpürge kategorisi 2020 yılında odaklandığımız başlıca ürünler oldu. Akıllı robot süpürgemiz Eufy RoboVac hem sunduğu konfor hem de pratikliğiyle büyük ilgi görüyor. Geleneksel temizlik anlayışının ötesine geçen robot süpürgelerin Türkiye’de daha gidecek önemli bir yolu olduğunu düşünüyoruz ve bu yıl Eufy ailesini büyüteceğiz.
Bu aileye yeni katılan Eufy HomeVac S11 Go adlı kablosuz dikey süpürge de büyümenin ilk adımı olarak görülebilir. Şık tasarımı, yüksek çekiş gücü ve farklı uçları sayesinde sert yüzeylerden mobilya kumaşlarına kadar her yerde derinlemesine temizlik yapabiliyor.
Türkiye pazarında güçlü büyüme hedeflerimiz var. Üç yıllık bir süreçte pazardaki payımızı yüzde 15’in üzerine taşımayı ve Premium Marka kategorisinde akla gelen ilk marka olmayı amaçlıyoruz. 2020-2021 yılları için kendi mağazalarımızı açma planlarımız mevcut. Hem Anker ürünlerinin deneyimlendiği hem de satıldığı mağazalar tasarlayacağız. Şu anda burada irtibat ofisimiz var ve bu ofisimizi de büyütmeyi planlıyoruz. Münhasır distribütörümüz olan Sanal İletişim ile bugüne kadar büyük başarılara imza attık ve atmaya da devam edeceğiz.
Son Yorumlar