Pandemi şartları ve sonrasında yaşanılan dönemi, kozmetik sektörünün yaşadıklarını, bu dönemde öne çıkan teknolojileri ve dönemin kozmetik ürünlerine yansımasını sektörün deneyimli oyuncularından Sinoz Kozmetik CEO’su Yasin Çörekçi ile konuştuk. Kuruldukları günden bu yana dijitalde var olduklarını belirten Çörekçi, bu dönemde sadece dijitalleşen markaların uçtan uca entegrasyon ile müşterilerinin taleplerine her an cevap verebildiklerini, bunun da büyümelerine yansıdığını söyledi. Bu dönemde dermo-kozmetik ürünlere de talebin fazlasıyla arttığını aktaran Çörekçi, sağlıklı ve endişesi giderilmiş bir cilt isteyen her kadın için farklı çözümlerinin bulunduğuna vurgu yaptı…
Pandeminin markanıza ve sektöre yansımaları nasıl oldu?
Sağlık alanında çok üzücü kayıplar yaşamamıza neden olan pandemi bize “Yeni Dünya” düzenini de aşıladı diyebiliriz. Özellikle pandeminin kadınlar üzerindeki olumsuz etkileri ve evde oldukları süre içinde kişisel bakıma vakit ayırabildikleri bir dönem olduğundan dermo-kozmetik ürünlere talep çok arttı. Kurulduğumuz günden bu yana dijitalde var olan bir marka Sinoz… Bu pandemi sürecinde sadece dijitalleşen markalar uçtan uca entegrasyon ile müşterilerin taleplerine her an cevap verebilen markalar kazandı. Sinoz markası da onlardan biri. Dünya en net tabirle “Çevrim içi bir Pazar” haline geldi.
Ürün çeşitlerinizi belirlerken göz önüne aldığınız kriterler nelerdir?
Önceliğimiz bir cilt endişesine çözüm sunabiliyor olmamız. Aktif içerik incelemelerimiz “kadınların ciltlerinde özellikle hem sağlıklı görüntüyü sağlamak ve profesyonel cilt bakımı deneyimi sunmak” odağında yoğunlaşıyor. Tabi özellikle kadın tüketiciler cilt bakımı trendlerinden de çok etkileniyorlar. Bir dönem tek ton, daha beyaz bir cilt görünümü tercih edilebilirken başka bir dönemde renkli cilt bakımı ürünleriyle daha makyaj etkisi elde edebilmek tercih edilebiliyor. Kalite ve etkinliği ürün performanslarında görebildiğimiz sürece AR-Ge birimimiz hem trend hem de daha yeni içeriklere yoğunlaşıyor.
Sektöre en son sunmuş olduğunuz ürünleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz? Bu ürünlerin kullanıcılara sağlayacağı faydalar nedir?
En son 16 farklı mucize yağdan oluşan No:16 Miracle Oil ürünümüzü ve yeni nesil filtrelerden oluşan güneş kremimizi çıkardık. 2 ürünümüzde etkinlik ve performans ölçütünde benzersiz sonuçlar sunuyor.
Sinoz güzellik alanında sunduğu çözümlerden bahseder misiniz?
Güzellik; bakımlı görünmenin fazlası… Sağlıklı ve endişesi giderilmiş bir cilt isteyen her kadın için farklı çözüm ürünlerimiz var.
Sinoz Kozmetik olarak teknolojinin bu alanda hizmet sunma hedefine katkıları neler?
En önemlisi üretim alanında Ar-Ge süreçlerimizin eskiye nazaran tabi ki çok daha hızlı olması. Ayrıca Bilgi Sistemlerimizin çok daha kolaylaşması sebebiyle hızlı iletişim akışı. Depolama sistemimiz vb. konularda “hız ve yetkinlik” kazanma avantajı sağlıyor.
Sektördeki konumunuz ve gelecek hedeflerinizi anlatır mısınız?
Sinoz olarak dermokozmetik alanında son 4 yılda her yıl gösterdiğimiz yüzde 100’den fazla büyümeyi devam ettirebilmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Kurulduğu günden bu yana sadece online kanallardan müşterilerimize ulaşıyorduk. Bu senenin başı itibariyle kozmetik zincir marketlerde yer almaya başladık. Gelen talepler ve tepkiler bizi çok mutlu ediyor. Sinoz başta Türk Kadınlarının aklına gelen ilk kozmetik markalarından biri amacımız bunu dünya çapına yayabilmek.
Yenilikçi ve kişiselleştirilmiş güzellik deneyiminde teknolojiyi nasıl kullanıyorsunuz?
Doğru cilt bakımı doğru cilt tanımından geçiyor. Tüketicilerin kullanmak istedikleri ürünlerden yüksek performans alabilmeleri için cilt sorunlarını doğru tespit edebilmeleri çok önemli. Bu noktada cilt analiz yöntemleri sunan teknolojiler büyük kolaylık sağlıyor.
Sektörün geleceği ve bizi bekleyen yenilikler hakkındaki öngörüleriniz nelerdir?
Meta evrenin yıllar içinde hayatımıza entegre olabilmesi durumuna istinaden üretim, Ar-Ge, Satış ve Pazarlama operasyonlarımızın teknolojik olarak evrileceğini düşünüyorum.
Son Yorumlar