Avrupa’nın çocuklara yönelik ve alanında lider online İngilizce okulu olan ve İkinci Dil Olarak İngilizce (English as a Second Language, ESL) öğrenimine yeniden şekil veren, kabul görmüş EdTech (Eğitim Teknolojisi) şirketi Novakid, Asya-Pasifik bölgesindeki mevcudiyetini artırdı ve 2022’nin ilk yarısında 2,8 milyon ders sundu.
Pandemi döneminden sonra tüm dünyada yaşanan belirsiz sosyoekonomik durum ve devam eden jeopolitik krizler dünya üzerindeki tüm insanları etkiliyor. Bu açıdan eğitim; huzurlu, bilinçli ve proaktif bir toplum yetiştirmek için son derece gerekli ve en önemli faktör olarak görülüyor. Aynı zamanda e-öğrenme sektörü, yetişkin öğrencilere ve çocuklara geleceklerini güvence altına almaları amacıyla yeni beceriler kazanma ve var olan becerilerini geliştirme fırsatını sunmak için uğraş veriyor.
Tüm çocuklara uluslararası iletişim dilini öğrenme fırsatını sunma ve küresel toplumun gelişimini destekleme misyonunu güden Novakid, işletme süreçlerini geliştirmek için mücadele etti ve 2022’nin 1. yarısında büyük pazarlarda sağlıklı büyüme gerçekleştirdi.
Novakid, 2022’nin ilk yarısında dünya çapındaki 49 pazarda sahip olduğu konumları güçlendirmeye devam etti. Sonuç olarak, şirketin Avrupa’daki mevcut müşteri portföyü %70’e tekabül ediyor ve Romanya, Avrupa’da yeni bir büyüme pazarı oluşturuyor. ODKA (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) bölgesi %14’lük bölümü oluşturuyor (2021’in sonundan bu yana yüzde 2’lik artış). Asya-Pasifik ülkeleri (Malezya, Endonezya, Japonya ve Güney Kore) şu anda şirket portföyünün yaklaşık %16’sını oluşturuyor. Bu bölgedeki müşteri tabanı yılın başından bu yana iki kat artış gösterdi. En belirgin sonuçlara ise Güney Kore’de (%34) ve Japonya’da (%78) ulaşıldı.
“Şirketlerin, rekabet ortamının yüksek olduğu uluslararası EdTech ve ESL piyasalarında başarılı olabilmesi için özellikle de sosyal ve ekonomik belirsiziğin yaşandığı şu dönemde güçlü çeşitlendirme stratejilerine ihtiyacı vardır. Bu sebeple Novakid, 2022’nin ilk yarısında yeni büyüme alanları olan ve son birkaç yılda online dil öğreniminin yüksek oranda dijitalleştiği Hong Kong, Japonya ve Güney Kore’ye öncelik verdi.”, Novakid kurucu ortağı ve COO’su Dmitry Malin.
Aynı zamanda toplam öğrenci sayısı 2021’in aynı dönemine kıyasla %48 arttı ve aktif olan öğrenci sayısı %63 artış gösterdi.
Novakid’in tescilli yazılımında gerçekleştirilen toplam İngilizce dersi sayısı 2022’nin başından bu yana 2,8 milyona ulaştı ki bu, 2021 yılının tamamında gerçekleştirilen toplam sayıdan (2,4 milyon) %15 daha fazla. Platformda en yoğun zamanlarda eş zamanlı olarak 1.400’e kadar ders gerçekleştirildi.
Novakid, ana dili İngilizce olan ve ana dili gibi İngilizce konuşabilen kişilerden oluşan öğretim kadrosunu yaklaşık 2.700 öğretmene çıkardı. Şirket bir dizi webinar ve eğitim kursu başlatarak öğretmenlerinin uzmanlık seviyesini artırmaya devam etti.
2022’nin 1. yarısında esas olarak İngilizce eğitiminin kalitesini ve yenilikçi eğitim içeriklerini geliştirmeye odaklandık. Novakid, 2021’in sonunda ESL piyasasının ilk örneği olan hikaye bazlı ve oyunlaştırılmış İngilizce öğrenim ortamı Novakid Magic Academy’yi açtıktan sonra, bu müfredatı 6 ay içerisinde tüm yaş ve seviyelerdeki 130.000’den fazla öğrenciye sundu.
Novakid Game World’ün bir parçası olan Novakid Magic Academy verimliliğini kanıtlayarak minik öğrencilerin başarısını artırdı: En az dört ay boyunca alınan derslerin ardından ulaşılan ortalama öğrenim başarısı %15 daha fazladır ve bunun sonucu olarak da Novakid Magic Academy içeren Level 1 kursu öğrencilerinin öğrenim sürecindeki başarısı %39 artmaktadır. Ders içi analizi daha çok geliştirmek amacıyla, konuşarak yazdırma (speech-to-text) çözümleri ve duygu tanıma yazılımı geliştiriliyor.
Novakid art arda ikinci sene, dijital öğrenim alanındaki lider özel şirketlerin yer aldığı yıllık GSV EdTech ilk 150 listesine dahil edildi. Novakid, 2022 Mart ayında Forbes’in “Amerika’nın En İyi Startup İşverenleri” listesinin ilk 500’ü arasına girdi. Novakid ayrıca 2022 senesinde EdTech Digest Ödülleri’nin “En Etkili Dil Öğrenme Çözümü” kategorisinde finalist olarak kabul edilmiştir.
Novakid, 2022 Haziran ayında 2022 EdTech Breakthrough Ödülleri’nde “Yılın Genel Dil Öğrenim Şirketi” ödülünü kazanmıştır. Analiz uzmanları Avrupa’da hizmet veren 80’den fazla online okul üzerinde çalışma yaptı. Uzmanlar aktif öğrenci sayısını ve bu öğrencilerin öğrenim sürecindeki memnuniyet derecelerini, eğitim seviyesini, öğretmenlerin deneyimini ve de fiyatları değerlendirdi.
“Geçtiğimiz altı ay içerisinde ürün genişlemesini inovasyonla birleştirerek etkileyici bir büyüme elde ettik. 2022’nin 1. yarısında tüm öğrencilere yeni, oyunlaştırılmış ve hikaye bazlı İngilizce öğrenim programı Novakid Game World’ü sunduk ve ders katılımına dayanan bu metodolojinin öğrencileri dil konusunda yeterli bir seviyeye getireceğini gururla garanti ediyoruz. İngilizce öğrenen miniklerimizin aldığı sonuçlar Novakid’in eriştiği en büyük başarıdır!”, Novakid’in kurucu ortağı ve CEO’su Max Azarov.
Covid-19 salgınıyla hız kazanan hem çocuklara hem de büyük yaştaki öğrencilere yönelik online İngilizce sektörü, önümüzdeki onlarca yıl boyunca aynı şekilde büyümeye devam edecektir. Facts & Factors tarafından en son yapılan Online Dil Öğrenimi Pazarı çalışmasına göre, bu piyasanın 2028 itibarıyla yaklaşık 28,5 milyar dolarlık büyümeye ulaşacağı ve 2022 ila 2028 arasındaki dönemde yaklaşık %18,8’lik bileşik yıllık büyüme oranına (compound annual growth rate, CAGR) erişeceği öngörülmektedir. Aynı zamanda Mordor Intelligence’a göre, ana sınıfından 12. sınıfa kadar olan eğitim piyasası önümüzdeki 5 yıl boyunca %31,6’lık yıllık bileşik büyüme oranıyla büyümeye devam edecek.
Son Yorumlar