Bulutistan “Türkiye’nin perakende topluluk bulutu” olarak tanımladığı yeni çözümünü tanıttı
Türkiye’nin ilk yerli bulut servis sağlayıcısı Bulutistan, ekonominin lokomotif sektörlerinin ihtiyaçlarına odaklanarak geliştirdiği çözümlerine bir yenisini daha ekledi. Geçtiğimiz aylarda finans sektörünün ihtiyaçlarına yönelik olarak Finans Bulutu çözümünü duyuran Bulutistan, şimdi de “Türkiye’nin perakende topluluk bulutu” olarak tanımladığı Perakende Bulutu çözümünün lansmanını gerçekleştirdi. 6 Haziran Salı günü, Sait Halim Paşa Yalısı’nda düzenlenen lansman etkinliğinde, perakende sektörünün dijital dönüşümü masaya yatırılırken, Perakende Bulutu çözümlerinin sektöre sunduğu ölçülebilir çeviklik ve esneklik anlatıldı…
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketi Bulutistan, sektörlere yönelik özellikli çözümlerine bir yenisini daha ekledi. Kısa süre önce finans sektörüne yönelik “Finans Bulutu” çözümlerini duyuran şirket; 6 Haziran Salı günü, Sait Halim Paşa Yalısı’nda gerçekleştirdiği lansmanda “Perakende Bulutu” çözümlerini tanıttı. Bulutistan ve IBM’in ev sahipliğinde gerçekleştirilen ve perakende sektörünün önde gelen profesyonellerinin katıldığı lansman etkinliğinde, sektörün dijital dönüşümüne ek olarak Perakende Bulutunun vadettiği vizyoner çözümler tanıtıldı.
“İşletmeler Perakende Bulutu ile başarı hikâyelerine yenilerini ekleyecek”
Lansmanın ilk bölümünde “Bulutistan Bulut Vizyonu” başlıklı sunumunu gerçekleştiren Bulutistan Türkiye Genel Müdürü Gökhan Gençtürk, sundukları bulut hizmetlerini farklı pazarlar, dünyadaki gelişmeler ve ihtiyaçları dikkate alarak özelleştirdiklerini ve topluluk bulutlarına yatırım yaptıklarını belirterek; “Portföyünde Türkiye’nin lider perakende şirketlerini barındıran bir kurum olarak; pazardaki gelişmeleri ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını dikkate alıp kendimizi Türkiye’nin yerelleştirilmiş hibrit bulut platformu şeklinde konumlandırıyoruz. Bugün, içinde birçok farklı topluluk bulutunu barındıran ve 350’nin üzerinde iş ortağı ile SaaS hizmetleri de sunan bir ekosistem haline geldik” açıklamasında bulundu.
Perakende Bulutu ile sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak topluluk bulutunu geliştirdiklerini belirten Gençtürk, “İşletmelere yüksek performans gereken uygulama ve işlemler için ölçeklenebilir altyapıdan siber güvenlik hizmetlerine, felaket kurtarmadan iş sürekliliği hizmetlerine kadar pek çok avantaj sağlıyoruz. Bu yeni çözümümüz sayesinde işletmeler, dijital dönüşüm sürecinde ihtiyaç duydukları teknolojiye Bulutistan altyapısı ile kavuşuyor. Donanım, yazılım, güvenlik, network ve yönetilen hizmet alanlarında üstün yetkinliklere sahip uzmanlarımız tarafından hazırlanan ve sürekli geliştirilen çözümümüz maksimum performans yaratıyor ve verimliliği yükseltiyor. Bu sayede işletmeler, Perakende Bulutu ile başarı hikâyelerine yenilerini ekleyecek” diye belirtti.
Bulutistan’ın hayata geçirdiği “yeni nesil yerelleştirilmiş hibrit bulut platformu” yaklaşımında IBM ile geliştirdikleri iş ortaklığının çok önemli bir rol oynadığına dikkat çeken Gençtürk, bu süreçte iş birliklerinin artacağına ve farklı sektör ihtiyaçlarına da birlikte çözüm bulacaklarına inandıklarını sözlerine ekledi.
“Perakende sektöründe farklılık ve büyümenin dinamosu dijital dönüşüm”
Bulutistan İcra Kurulu Danışmanı Orhan Dağlıoğlugil, “CTO Gözüyle Perakende Sektörü” başlıklı sunumunda sektörde farklılık ve büyümenin dinamosunun dijital dönüşüm olduğuna dikkat çekerek, “2023 sonunda e-ticaret faaliyetlerinin toplam perakende cirosunun yüzde 22’sini tek başına gerçekleştirmesi bekleniyor, omni-channel dönüşümü hız kesmeden devam edecek. Bu hızlı yükseliş, sektörün dijital dönüşümünü öncelikler listesine ekliyor. Bu sürecin ihtiyaçları ise; yeni entegrasyonlar, veri artışı, insan kaynakları ve altyapı yatırımlarının artışı. Dijital dönüşümün perakende sektöründe karlılık ve büyümeye olan katkısıyla şirketlerin CTO’ları artık daha yüksek bütçeleri yönetiyor. Bu sorumluluk içinde, bulut teknolojilerine yapılan yatırım da önemli bir rol oynayacak. Çünkü perakende bulutu tek başına; kapasite, çeviklik, erişilebilirlik, uyumluluk, ölçekleme, çözüm ve hizmetler içeren bir ekosistem sunuyor. Bu çerçeveden baktığımızda alışveriş deneyimini kusursuz hale getirmek ve artırmak için bulut teknolojilerine yatırım yapmak şirketler için kaçınılmaz” şeklinde konuştu.
“Kullandıkça ödeme ve taahhütsüz sözleşme, sektörün hızlı değişkenleri için çok önemli bir fırsat”
Bulutistan’ın yeni nesil yerelleştirilmiş hibrit bulut platformu olarak perakende sektörünün dijital dönüşümünde ihtiyaç duyduğu tüm servisleri bir arada sunduğuna değinen Dağlıoğlugil, “Sektörün rahat erişebileceği, uygulamalarının merkezinde olan bir bulut hayal ettik. Sunduğumuz, Türkiye’deki bütün mevzuatlara uyumlu, dedike bir altyapı. Türkiye’nin lider perakende şirketleri ile yıllardır çalışıyoruz, sektörel bir tecrübemiz var. Türkiye’den çıkıp globale doğru büyüyoruz ve perakende sektöründeki iş ortaklarımızın da global büyümesinde birlikte ilerlemek istiyoruz. Kullandıkça ödeme ve taahhütsüz sözleşme avantajlarımız, sektörün hızlı değişkenleri için çok önemli bir fırsat. Çözüm odaklı kültürümüz, ekibimiz ve sunduğumuz güvenle perakende sektörünün hızlı dönüşümünde çok önemli bir çözüm ortağı olma hedefiyle ilerliyoruz” dedi.
“Sektörün dijital dönüşümü için SaaS yazılım modelimizi özelleştirdik”
“Perakende Sektöründe SaaS Çözümleri” konulu panelde; Mobilgi Genel Müdürü ve Kurucu Ortağı Bahadır Beyazay, Obase İcra Kurulu Üyesi Başkan Yardımcısı İlkay Öztürk, Rasyona CEO’su ve Kurucu Ortağı Ali Hacıgüzeller ve Gtech Ürün Satış Müdürü Bülent Göven konuşmacı olarak yer aldı. Panelin moderatörlüğünü üstlenen Bulutistan CSO’su Mutlu Ataç, perakende sektörünün geçtiğimiz yıla göre 2 trilyon dolarlık bir büyüme sergilediğine dikkat çekerek; “Bu rakamın 4’te 1’ini perakende oluşturuyor. Perakende sektörünün bulut içindeki hacmi ise 27 milyar dolar; yani genel bulut hacminin yüzde 5’i. Bu tabloya baktığımızda bu hacmin yüzde 25’e ulaşabileceği bir marj olduğunu görüyoruz” diye konuştu.
Perakende sektöründeki dönüşüm için SaaS çözümlerinin çok önemli bir rol oynadığına dikkat çeken Ataç, Bulutistan olarak sundukları SaaS yazılım modelini ise şöyle aktardı: “Perakende sektörünün dijital dönüşümü için SaaS yazılım modelimizi özelleştirdik. IaaS ve PaaS’ın ideal kullanımlarını içeren çözümümüzle internet üzerinden verilere erişim sağlanıyor. ISP Bağımsız Equinix Veri Merkezi ile çalışan ve sektöre çok sayıda avantaj getiren Perakende Bulutu’nun açık kaynak kodlu bir bulut hizmet platformu olan Openstack altyapısını yılın son çeyreğinde hazır hale getirmeyi hedefliyoruz. Bugün perakende sektöründe; yapay zekâ, çevreye duyarlı ikinci el değerleme, görsel mağazacılık, dijital ortamda müşteri tanıma ve anlamlama, öğrenebilen akıllı izleme sistemleri ve kendini tamir edebilen akıllı platformlar gibi birçok dijital gelişim söz konusu. Bunların hepsi bulut tarafından bakıldığında kapasiteleri zorlayan süreçler ve biz de bu ihtiyaçlar için ciddi yatırımlar yapıyoruz.”
“Perakende sektöründe ‘as a service’ modelini benimseyerek sonuç odaklı ilerlemek mümkün”
Lansmanın ikinci yarısı, Bulutistan CTO’su Hakan İnanır moderatörlüğünde “Perakende Sektörü Bulut Deneyimleri Paneli” ile başladı. Flormar’dan Enis Ozan Akkaya, İpekyol’dan Şevket Çelikkanat, Univera’dan Merthan Kaleli’nin konuşmacı olarak yer aldığı panelde İnanır; “as a service” modelinin sektörlere katkısına değinerek; “Herkesin kendi uzmanlık alanına odaklandığı, görev dağılımlarını doğru yaptığı sektörler daha hızlı büyüyor. Perakende sektöründe de ‘as a service’ modelini benimsemek ve sonuç odaklı ilerlemek mümkün. İşletmelerin esneklik, güvenilirlik, doğru insan kaynağı yönetimi ve sürdürülebilirlik açısından gelişimi için bulut teknolojileri kaçınılmaz” dedi.
“Bulutistan ile entegre çalışarak sektörü geleceğe taşıyoruz”
IBM Veri ve Yapay Zeka Teknik Lideri Murat Yeşil gerçekleştirdiği “IBM Data ve AI Vizyonu” başlıklı sunumda; perakende sektöründe şirketlerin yapay zekaya yatırım yapmaya başladığını ve bir yol haritası çizdiklerini aktardı. Ancak adaptasyonda sorunlarla karşılaşabildiklerine dikkat çeken Yeşil, Perakende Bulutu ile onlara bu yolda destek olduklarının altını çizdi. IBM ve Bulutistan olarak sundukları altyapı ve hizmetlerle firmalara sağlıklı, güvenilir ve işe özel çözümler sunduklarını belirten Yeşil, “Perakende özelinde kullanılabilecek çok sayıda konu alanı bulunuyor. Talebi tahminlemek, stoğu düzenlemek, akıllı fiyatlama ve temelinde optimizasyon olan diğer birçok aracı sağlayabiliyoruz. Bunları sürekli ve operasyona entegre edilebilir şekilde sunabiliyoruz. Bu süreçte Bulutistan, bu altyapıyı kesintisiz sunmayı taahhüt ediyor. Biz de IBM olarak platform üzerinden hizmetlerimizi süreklilik içinde sağlamayı taahhüt ediyoruz. Özetle, Bulutistan ile entegre çalışarak perakende sektörünü geleceğe taşıyoruz” diye konuştu.
“Sektörün operasyonel kaslarını kuvvetlendirmek için dijital servislere yatırım yapmak önemli”
“IBM Instana & Turbonomic” adlı sunumunda, perakende sektöründe müşteri kazanımının kriterlerine değinen IBM Otomasyon Teknik Uzmanı Engin Özkurt, “Perakende sektöründe kullanıcı deneyiminden memnun olmayan müşterilerin yüzde 43’ü farklı bir hizmet verene kayıyor. Bununla birlikte zaman yönetimi açısından prosesteki 1 saatlik kayıp, firmaya ortalama 250 bin dolarlık maddi zarara neden olabiliyor. Bu operasyonel kasları kuvvetlendirmek için dijital servislere yatırım yapmak çok önemli. Kurumların bugün bilgi teknolojilerinde kullandığı bine yakın uygulama var ve sayısı her geçen gün artıyor. Bu da ihtiyaç duyulan datanın ciddi bir şekilde büyümesine neden oluyor. Bu noktada Bulutistan ile birlikte sunduğumuz entegre hizmetler, firmalara dijital olarak dönüşme imkânı sunuyor” dedi.
Lansman, Güven İslamoğlu’nun gezegenin çevre sorunlarıyla ilgili önemli noktalara dikkat çektiği “Yeşil Enerji” konulu paneli ile son buldu.
Son Yorumlar