Ana faaliyet alanları olan etkinlik biletlemesinde geçen yılın aynı dönemine göre 4 katı satışı gerçekleştirerek rekor bir büyümeye imza atan Biletinial, bu sonuçla Bilişim 500 Plus – Son 1 Yılda En Hızlı Büyüyen 10 şirket sıralamasında ilk 5’te yer aldı. Biletinial yöneticileri, Bilişim Muhabirleri Derneği (BMD) üyeleri ile bir araya gelerek önümüzdeki döneme dair büyüme stratejilerini paylaştılar. Etkinlik biletleme alanında yurtdışına açılan ilk Türk şirketi olmasının yanı sıra Biletinial’ın vizyonu “global ölçekte bulut tabanlı bir eğlence platformu” olmak. Biletinial CEO’su Ulaş Uslu, BMD üyelerine bu vizyon doğrultusunda Almanya ile başlayan yurtdışı da etkinlik biletleme çalışmalarına dair de bilgiler verdi…
Türkiye’nin teknoloji odaklı etkinlik biletleme platformu Biletinial, Bilişim Muhabirleri Derneği üyelerini ile bir araya gelerek Türkiye’nin eğlence sektörünü değerlendirdi. Şirket olarak 2023’ü ve 2024 yılının ilk yarısını oldukça verimli geçirdiklerini ifade eden Biletinial CEO’su Ulaş Uslu, bu büyümenin karşılığını Bilişim 500 sıralamasında da gördüklerini söyledi. Uslu, Bilişim 500 Plus – Son 1 Yılda En Hızlı Büyüyen 10 sıralamasında ilk 5’te yer aldıklarını açıkladı. Bilişim 500 sıralamasında (satış gelirlerine göre) bir önceki yıla göre 87 basamak birden ilerleyerek 108. sıraya ulaştıklarını belirten Uslu, Türkiye Merkezli Üretim – Yazılım alanında ise 17. Sırada yer aldıklarını söyledi.
Yurtdışı ofisleri ile yazılım ihracatı yapıyor
Elde edilen bu başarıyı değerlendiren Uslu, “Genç bir şirket olarak Türkiye’nin en büyük yazılım şirketlerinden biri olmayı başardık. Bu başarı ivmesi yukarı yönlü olarak devam edecek. Geldiğimiz noktada Türkiye’deki sinema salonlarının yüzde 60’ına, tiyatro salonlarının ise yüzde 80’ine hizmet veriyoruz. Voleybol federasyonu, Kültür Bakanlığı ve İBB başta olmak üzere pek çok şehir tiyatrosu ile münhasır çalışmalarımız da sürüyor. Bunun yanı sıra son yıllarda yazılım ihracatı yapmaya da başladık. Pazarın büyümesine odaklanan bir strateji ile yolumuza devam ediyoruz. Deneyim öncelikli hizmet kalitemiz, ekosistem içindeki kapsayıcılığımız ve paydaşlarımıza sunduğumuz farklı iş modelleri bize bu başarıyı getirdi… Elbette merkezinde insan ve eğlence ekosisteminin ihtiyaçlarını çözmek olan teknoloji yatırımlarımız arka plandaki gücümüz.”
Rakiplerinden yapay zekayı kullanarak ayrışıyor
Biletinial’ın Türkiye’nin önde gelen bulut tabanlı eğlence biletleme platformu olması noktasında kendilerini farklı kılan temel unsuru pazarın büyümesi için fark yaratan katma değerler sunmaları olduğunu söyleyen Uslu şunları söyledi: “Biletinial’ın sağladığı çözümlerle sinema ve tiyatro gibi merkezler gişe operasyonlarından kapı girişlerine, büfelerinden dijital ekranlarına, pazarlama ve müşteri yönetimi araçlarına kadar tüm operasyon ve iş süreçlerini tek merkezden gerçek zamanlı ve bütünleşik bir şekilde yönetebiliyor. Biletinial bugün geldiği noktada biletleme konusunda faaliyet gösteren dünyadaki örneklerine göre, kendisine rakipsiz bir alan yaratmayı başaran bir girişim. Paydaşlarımız, sunduğumuz teknoloji paketimiz sayesinde bütünsel bir dijital dönüşüm süreci geçiriyorlar. Kendi alanlarında rekabetçi olmalarını sağlayan teknolojik çözüm paketimiz ve iş modelimiz bir bütün olarak benzersiz. Bu benzersizlik zaman içinde Biletinial’ı rekabette farklılaştırdı. Geldiğimiz noktada bugün sektöre yön veren ve büyümesine katkı sağlayan en önemli oyunculardan biri konumundayız. Bu da bizlere ayrıca gurur veriyor.”
Eğlence Pazarını Büyütüyoruz
Eğlence pazarının büyümesi için çaba harcadıklarını bu amaçla doğrultusunda pek çok farklı çalışmaları da bulunduğunu ifade eden Uslu konuşmasını şöyle sürdürdü: “Eğlence alanındaki tüm etkinliklere tek platformdan benzersiz bir deneyim sunarak erişilmesi için tüm süreçlerimize yapay zekayı entegre ediyoruz. Markalarla birlikte onların hedef kitlesi için de eğlence deneyimini şekillendirdiğimiz projelere başlıyoruz. Sektördeki oyuncuları farklı şekilde desteklemek üzere iş modelleri oluşturduk, konusunda uzman ekiplerimizle prodüksiyonlara katkı sağlamaya devam edeceğiz. Sürekli gelişen teknoloji altyapımız ile API seviyesinde entegrasyonlar yaparak kurumlara müşteri ve çalışanları için özelleştirilmiş hizmet, teklif, etkinlik listeleme ve satış gibi çözümler sunabiliyoruz.”
Yurtdışında büyümeyi planlarına hız verdi
Dünyanın önde gelen bulut tabanlı eğlence biletleme platformlarından biri olmak üzere ilerlediklerini ve Almanya operasyonlarına hız verdiklerini belirten Uslu bu kapsamda Almanya’daki izleyiciler önümüzdeki aylarda Türkiye’den oldukça önemli tiyatro oyunları ve konserler ile buluşma imkanı bulacaklarının müjdesini verdi. Büyüme stratejilerinin önceliğinde ise Avrupa’da Almanya ile birlikte Hollanda, Belçika, Avusturya gibi ülkelerde de benzer açılımları yapmak olduğunu açıkladı.
Yurtdışına açılımlarının aynı zamanda yazılım ihracatı anlamına da geldiğini vurgulayan Uslu, Türkiye’nin gelecek vizyonu için yazılım ihracatına daha fazla odaklanılması gerektiğini, bu alanda çok büyük bir potansiyelin değerlendirmeyi beklediğini söyledi.
Kendi yazılım setiyle öne çıkıyor
Uslu, Biletinial’ın kendi yazılım setini geliştirerek Türkiye’de eğlence sektöründe yazılım ithalatı bağımlılığına gerçek anlamda bir alternatif yarattığının altını çizen Uslu şunları söyledi: “Teknolojik altyapımız ve partner çözüm paketimiz ile sektördeki dijital dönüşümü hızlandırdık. Sinema ve tiyatro gibi merkezler sağladığımız çözümlerle; gişe operasyonlarından kapı girişlerine, büfelerinden dijital ekranlarına, pazarlama ve müşteri yönetimine kadar tüm operasyon ve iş süreçlerini kendilerine sağladığımız çözümle tek merkezden gerçek zamanlı ve bütünleşik bir şekilde yönetme imkanına sahipler. Üstelik bunun için yüksek maliyetlere katlanmalarına da gerek kalmıyor. Somutlaştırmak gerekirse bugün partner çözümümüz sayede sinema işletmeleri anlık müşteri takibi yapabiliyorlar. Telefonlarından o anda kaç bilet sattıklarını görüyor, gişe ve büfelerindeki olası kayıp kaçağı takip ederek kontrol altına alabiliyorlar. Tüm bunları birçok yazılıma ayrı ayrı para ödemek yerine tek bir yazılımla kolayca yapabiliyorlar.”
Harward 2. Kez iş ortağı olarak Biletinial’ı seçti
Bunların dışında oldukça zengin bir veri setinin içinde yaşadıklarını ve analizlerinde pek çok farklı kırılımı gözlemleyebildikleri ifade ede Uslu, son kullanıcıların yanı sıra markalara da fark yaratan iş birlikteliği önermeleri ile dokunabildiklerini belirtti. Uslu, sinema ve tiyatro dikeylerindeki iş ortaklarına seans açma, salon seçme ve fiyat belirleme gibi kritik kararlarında veri destekli geri bildirimler sağladıklarını söyledi. Uslu açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Geçtiğimiz yılda olduğu gibi bu yılda Harvard Üniversitesi ile yapılan ortak bir çalışmanın üst üste ikinci kez Türkiye’deki paydaşları arasında yer aldık. Bu çalışmada eğlenmek ile ilgili personalar yeniden oluşturuldu ve bu personalar için nasıl daha iyi bir eğlence deneyimi tasarlanabilir üzerine öneriler çıkarıldı. 2025 yılı içinde bu önerilerden birkaçının lansmanını yapıyor olacağız.
Son Yorumlar