Geniş bir ürün ve hizmet yelpazesiyle iletişim, bulut, siber güvenlik ve yönetilen hizmetler alanında teknolojik çözümler sunan İşNet, 25. yılı dolayısıyla bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda, İşNet Genel Müdürü Mehmet Fahri Can, şirketin bugüne kadarki başarısını ve gelecek vizyonunu anlattı…
İşNet’in kuruluşundan bugüne kadarki süreçte nasıl bir gelişim gösterdi?
“1999 yılında Türkiye İş Bankası’nın bir grup şirketi olarak yola çıktık. Başlangıçta hedefimiz, halkımızı internet ve internet bankacılığıyla tanıştırmaktı. Ancak bugün İşNet, yalnızca bir internet servis sağlayıcısı olmanın ötesinde, uçtan uca bilgi teknolojileri hizmetleri sunan büyük bir teknoloji şirketine dönüştü. Telekom altyapısından uydu hizmetlerine, veri merkezlerinden bulut çözümlerine, siber güvenlikten e-Belge ve robotik otomasyon hizmetlerine kadar geniş bir hizmet portföyüne sahibiz. Bir kurumun ihtiyaç duyabileceği tüm teknolojik altyapı çözümlerini tek çatı altında sunuyor ve müşterilerimizin dijital yolculuklarına katkıda bulunmak için var gücümüzle çalışıyoruz.”
İşNet’in son yıllardaki büyümesi dikkate değer. Finansal olarak neler başardınız?
“2023 yılında ciromuz, bir önceki yıla göre yüzde 138 oranında büyüdü. Son 5 yılda İş Bankası iştiraklerinde 10 kat, İş grubu dışı müşterilerde ise 7 kat büyüme sağladık. Bugün 100 binden fazla müşterimize, 75’ten fazla farklı hizmet sunuyoruz. Müşteri portföyümüzün yarısı İş Bankası grubuna aitken, diğer yarısı İş grubu dışındaki şirketlerden oluşuyor. Hizmet sektöründe ise grup dışı şirketlerin alımlarının daha fazla olduğunu gözlemliyoruz. Özellikle bankacılık, ödeme sistemleri, finans ve perakende sektörlerinde büyümeye devam ediyoruz.”
İşNet’in dijitalleşme süreçlerinde attığı adımlar nelerdir? e-Dönüşüm alanındaki hizmetlerinizden bahseder misiniz?
“e-Belge alanında Türkiye’nin önde gelen entegratörlerinden biriyiz. Dijitalleşme yolculuğunda önemli adımlar attık ve mali müşavirlerin iş yükünü hafifleten “bulutta imzalama” uygulamasını hayata geçirdik. Bu yenilikle e-Defter gönderim süreçlerini yüzde 80 oranında hızlandırarak dijital dönüşüm süreçlerine hız kazandırdık. TÜRMOB iş birliğiyle geliştirdiğimiz bu çözüm, iş süreçlerini büyük ölçüde kolaylaştırıyor.”
İşNet’in bulut çözümleri ve veri merkezi hizmetleri alanındaki yeniliklerinden söz eder misiniz?
“Üç stratejik veri merkezimizle Türkiye’nin en güçlü bulut altyapısını sunuyoruz. İstanbul ve Ankara’daki veri merkezlerimizle müşterilerimize güvenilir ve yüksek performanslı bulut çözümleri sağlıyoruz. Özellikle finans sektörü için özel olarak geliştirdiğimiz ‘bluuty Finans Topluluk Bulutu’ hizmetimizle, TCMB onaylı, güvenliği artırılmış ve yüksek performanslı bulut çözümleri sunuyoruz. Ayrıca, Türkiye’nin yerel bulut altyapısı üzerinde sunulan ilk ve tek UiPath akıllı doküman işleme platformunu hayata geçirdik. Bu sistem, işletmelerin belge işleme süreçlerini hızlandırırken maliyetleri de düşürüyor.”
Sosyal sorumluluk projeleriniz de dikkat çekici. Bu alanda neler yaptınız?
“İş Bankamızın 100. yılı kapsamında ‘100 Köye İnternet’ projesiyle, internet erişimi kısıtlı köylere ‘İşNet Uydu İnternet’ hizmeti sağladık. Bu projeyi 2024 yılında hayata geçirdik. Ayrıca, sosyal kulüplerimiz aracılığıyla Kanserli Çocuklara Umut Vakfı ve Tohum Otizm Vakfı için de çalışmalar gerçekleştirdik.”
İşNet’in gelecek vizyonu nedir? Hangi hedeflerle yola devam ediyorsunuz?
“‘İnsan İçin Teknoloji’ anlayışımızla, insan odaklı çalışıyoruz. Çeyrek asırlık bilgi birikimimizle, geleceğe daha güvenle bakıyoruz. İletişimden buluta, siber güvenlikten robotik otomasyona kadar geniş bir yelpazede uçtan uca teknolojik çözümler sunarak, dijital dünyada müşterilerimizin en güvenilir iş ortağı olmaya devam edeceğiz.”
Son Yorumlar