DenizBank ATM’lerinden işlem yapan müşteriler diledikleri anda “Asistan” tuşuna basarak DenizBank İletişim Merkezi’yle görüntülü bağlantı kurup hizmet alabilecek. Şu anda pilot uygulama aşamasındaki hizmet ile özellikle engelli vatandaşların çağrı merkezi temsilcisiyle video bağlanhsı kurarak bankacılık
işlemlerini daha kolay gerçekleştirmeleri hedefleniyor…
Yenilikçi ürün ve hizmetleriyle farklılaşan DenizBank, Türk bankacılık sektöründe bir ilke daha imza attı. Intertech’in geliştirdiği inter-ATM yazılımı ile entegre biçimde çalışan DenizBank ATM’leri artık görüntülü hizmet vermeye başlıyor. Intertech tarafından yapılan geliştirme ile DenizBank ATM’lerinden işlem yapan müşteriler diledikleri anda “Asistan” tuşuna basarak DenizBank İletişim Merkezi’yle görüntülü bağlantı kurup hizmet alabilecek. DenizBank’ın Video-ATM uygulaması, Türkiye’de video konferans yöntemiyle ATM cihazı üzerinden video-assist hizmeti verilen ilk uygulama olarak dikkat çekiyor. DenizBank’ın yeni projesinde özellikle engelli vatandaşların çağrı merkezi temsilcisi ile video bağlantısı kurarak, karşılarındaki kişinin yardımıyla bankacılık işlemlerini daha kolay gerçekleştirmeleri hedefleniyor.
İnteraktif işlem imkanı…
Konuyla ilgili açıklama yapan DenizBank Digital Kuşak Bankacılığı Grubu Genel Müdür Yardımcısı Murat Çelik, ”Video-ATM projemizin amacı müşterilerimizin ATM’lerde de kendilerini güvende hissetmeleri, hatalı bir işlem yapma hissi ve endişesinin ortadan kaldırılarak, müşterilerin günün herhangi bir saatinde ve herhangi bir lokasyonda şubeye gitmişçesine bankacılık işlemlerini interaktif bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlamak. Video Assist hizmetimiz müşterimizin ATM kullanımında kişiyi sadece yönlendiren ve ne yapması gerektiğini anlatan bir yapıda değil, doğrudan müşterinin sesli komutlarını talimat olarak algılayarak, arka planda işlemleri henüz iletişim anındayken yapmak üzerine kurulu bir yapıda çalışıyor. Ayrıca Video-ATM teknolojisi, engelli vatandaşlarımızın bankamızın alternatif kanallarını daha kolay kullanmaları için bir araç teşkil edecek. Özel bir alana veya kabine ihtiyaç duyulmadan mevcut ATM’lere entegre edilebilen uygulama, şu an itibariyle seçilen pilot ATM’mizde hayata geçirildi. 2012 yılsonuna kadar 5 farklı noktaya daha hizmeti götürmeyi düşünüyoruz. DenizBank’ın bilgi ve teknoloji alanındaki öncü rolü hep devam edecek.” dedi.
VMıvare’in cirosu geçen yıldan bu yıla yüzde 20 artarak 1.13 milyar dolar olarak gerçekleşti. İşletme kar marjı yüzde 16.8 oldu…
Sanallaştırma ve bulut altyapısında çözümler sunan VMware, 2012’nin üçüncü çeyreğinin finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin 3. çeyrek cirosu 2011’in üçüncü çeyreğinin yüzde 20 üstüne çıkarak 1.13 milyar dolar olarak gerçekleşirken, işletme geliri de 2011’in aynı dönemine göre yüzde 5 artış göstererek 190 milyon dolar oldu. Üçüncü çeyrek için net kazanç 157 milyon dolar veya hisse senedi başına 0.36 dolar olarak gerçekleşti. Şirketin 12 aylık işletme nakit akışı, 2011’in üçüncü çeyreğinde sona eren 12 aylık döneme VMıvare oranla yüzde 5’lik bir artışla 1.97 milyar dolar olurken, 12 aylık serbest nakit akışı de aynı dönemle karşılaştırıldığında yüzde 4 artarak 1.90 milyar dolar oldu.
30 Eylül 2012 itibariyle VMware’in nakit, nakit eşdeğerleri ve kısa dönem yatırımları 4.4 milyar dolar, faiz -temettü geliri de 3 milyar dolar oldu. Şirketin lisans gelirleri 2011’in aynı dönemine oranla yüzde 11 artarak 491 milyon dolar olarak gerçekleşti. Yazılım desteği ve profesyonel hizmetleri de içeren hizmet gelirleri de yüzde 29 artarak 643 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Zor makro ekonomik koşullara rağmen başarılı bir çeyrek geçirdiklerini kaydeden VMware üst yöneticileri, şirketin dördüncü çeyrek cirosunun 1.26 – 1.29 milyar dolar aralığında olmasını, 2012 cirosunun ise 2011’e göre yüzde 21.4 – 22.2 yükselerek 4.572 – 4.602 milyar dolar aralığında gerçekleşmesini beklediklerini kaydettiler.
Son Yorumlar