Kurumsal iletişim pazarının önde gelen firmalarından olan Aastra’nın yeniliklerinden ve sektöre kattığı değerden bahseder misiniz?
Aastra, şirketlerin tüm iletişim ihtiyaçlarına yönelik nitelikli çözümler sunuyor. Kurumsal telefon sistemlerinde, birkaç telefondan sistem başına 500,000 telefona kadarve çok yüksek bir güvenilirlik seviyesinde, mümkün olan en geniş çağrı yöneticisi platformuna sahibiz. 2012 yılında iki yeni ürünü Türkiye pazarına sunuyoruz. Bunlardan bin KOBİTerin iletişim ihtiyaçlarının karşılanması ve tüm bütünleşik iletişim özelliklerini en ekonomik şekilde kullanılabilmelerinin sağlanmasını hedefliyor, bir diğeri ise video konferans alanında.
KOBİTer için getirdiğimiz ürünümüz Aastra 470, tam bir bütünleşik iletişim canavarı. Yapısında hem analog, hem digital hem IP/SIP hem de mobil uygulamaları barındırıyor. Bunlara ek olarak bütünleşik iletişim alanında ki tüm uygulamalara da sahip oluyorsunuz. Teknolojiye meraklı olup iletişim alanında ki gelişmeleri ve yeni ürünleri takip etmek isteyen tüm şirketlerin sahip olmak isteyeceği bir ürün. Masaüstü uygulamaları, arka ofis iş uygulamaları, e-posta ve hızlı mesajlaşma gibi uygulamalarla Aastra 470 sistemini entegre etmek ve zenginleştirmek, ofis verimliliğini artırırken, iş süreçlerini de iyileştiriyor. işte bu noktada Aastra’nın kurumlara sunduğu bütünleşik iletişim çözümlen yüksek değer sağlıyor. Video konferans alanına yeni bir nefes getirecek olan ürünümüz Aastra BluStar hem bir cihaz hem de bir uygulama. Cihaz, dokunmatik ekran, ses ve parmak izi ile özelleştirilmiş, HD video ve ses özellikli, bluetooth destekli, cihaz paylaşımına açık ve ayrıca IPhone ve IPad uygulama merkezinden yazılımını indirip mobil olarak da kullanabileceğiniz biryazılım. BluStar ile 100 kişiye kadar video konferansı aynı anda MCU ihtiyaç duymadan yapmak mümkün.
Sektörün mobilite ihtiyacına yönelik geliştirmiş olduğunuz yeni ürünleriniz ve özellikleri hakkında bilgi verir misiniz?
Mobilite çözümlerinde de çok iddialıyız. MobilVideo konferans için getirdiğimiz BluStar’ın IPhone ve IPad uygulamaları ile kullanıcılar, 100 kişiye kadarvideo konferansı mobil olarak yapabilecekler, dosya ve cihaz paylaşımı gibi özeliklerden faydalanabilecekler. Bu özellikleri aynı zamanda diz üstü bilgisayarlarından da kullanabilecekler. Mobilite alanında bir diğer ürünümüz olan “Aastra Mobile Client: AMC”, cep telefonu kullananlara telefon konuşmalarında GSM, 3G veya Wi-Fi secim özgürlüğü tanıyor. Yani cep telefonundan yapacağınız görüşmeleri ister GSM’den ister 3G’den VolP yaparak isterseniz VVİ-Fİ bağlantısı yaparak VolP ile gerçekleştirmeniz mümkün. Bütün bunları yaparken şirket santralinizin bir abonesi olacaksınız ve Analog, İP görüşmelerinizi istediğiniz şekilde ücretsiz yapabileceksiniz. Telsiz telefon (DECT) alanındaki dört önemli oyuncudan üçünü satın alan Aastra, şu anda tartışmasız bir şekilde DECT teknolojisinde de lider konumda bulunuyor. Aastra teknolojisi, diğer üreticilerin telsiz telefonlarının çok büyük bölümüyle entegre olarak çalışabiliyor. Çözümlerde özellikle VolP ve SIP destekli DECT uygulamaları ile uzak ofislerde ki DECT taleplerine cevap verebiliyoruz.
Aastra olarak sunmuş olduğunuz geniş ürün yelpazenizden ve kullanıcılara sağladığınız yenilikçi ve yüksek nitelikli iletişim çözümlerinizden bahseder misiniz?
En son teknolojik özellikleri yapısında barındıran ve pazara yeni sunmuş olduğumuz telefon santralimiz Aastra 470 ve video konferans çözümümüz BluStar ile ilgili biraz daha bilgi vermek isterim.
Aastra 470, KOBİ’ler için çok uygun bir iletişim çözümü. Yapısında hem en son teknolojik standartları, IP/SIP desteğini ve uygulamalarını hem de analog özellikleri barındırıyor. Örnek vermem gerekirse; Aastra 470 ile SIP protokolünü destekleyen tüm iletişim cihazları ile iletişim kurmanız mümkün yani açık standartlara sahip bir ürün aynı zamanda video konferansı destekliyor ve Aastra BluStar ile entegre olabiliyor. Diğer yandan yapısında entegre olarak çalışan uygulamalar var, çağrı merkezi, posta kutusu servisi, ses kayıt özelliği gibi. Bütün bu özelliklerin yanında analog dünya ile tam entegre olarak çalışıyor. Video konferans sistemleri zaman ve para tasarrufu sağlayarak, günümüz işletmelerine rekabette avantajın anahtarını sunuyor. Kurumlar, video konferans ile zaman ve paradan tasarruf ediyorlar. Aastra’nın pazara sunduğu video konferans çözümü BluStar, firmalara sadece ekonomik avantajlar sağlamakla kalmıyor aynı zamanda en yeni teknolojilerin, kalite ve işlevselliği en üst düzeye getirecek şekilde pazarın ihtiyaçları doğrultusunda kombine edildiği bir çözümü içeriyor. Aastra BluStar, 100 kullanıcının aynı anda HD ses ve HD görüntü kalitesinde video konferans yapmasını sağlıyor. Masaüstü cihazı BluStar 800i, 1280 X 720 görüntü çözünürlüğünde ve 12 inç dokunmatik ekranı var. SIP temelli BluStar 8000i, saniyede 30 kareye kadar HD video desteği sağlıyor. Gerçek zamanlı video ve çok katılımlı telekonferans yeteneklerine sahip olan ürün, ses takibi yapan 4 adet mikrofonu, 3 adet hoparlörü ve G.722 geniş bant ses desteğiyle ses kalitesini en üst düzeye taşıyor. Sadece tek bir tuşa basarak dünyanın heryeri ile anında video konferans yapmanıza olanak sağlayan BluStar 8000i’nin ses tanıma ve biometrik parmak izi tanıma özelliği sayesinde, kullanıcılar, kendi profilleri ve ayarlarını video konferans çözümüne tanımlayarak daha güvenli iletişim kurabiliyorlar.
Bluetooth özelliklerini de destekleyen video konferans çözümü, cep telefonlarından veya bluetooth özelliğine sahip cihazlardan kolayca veri aktarımı imkanını sağlıyor. Ayrıca IPhone, IPad ve kişisel bilgisayarlarda da yazılım indirerek kullanmanız ve video konferanslara katılmanız mümkün.
Aastra Türkiye’de ve globalde kurumsal iletişim pazarı pastasının ne kadarına sahip? Sektördeki yerini yükseltmek için gerçekleştirilen atılımlar ve planlamalar nelerdir?
Kurumsal iletişim pazarının ana oyuncuları ve pazar paylaşımları belli. Aastra bu sıralamada ilk altı ana oyuncunun içerisinde yer alıyor ve sıralama ülkeler bazında değişiyor. En son yapılan araştırmalara göre Avrupa genelinde 3. sıradayız, dünya genelinde ise 6. sıradayız. Aastra, HP ve Microsoft ile yapmış olduğu global anlaşmalar ile bu yerini daha da güçlendirdi. Aastra’nın çağrı yöneticisi (cali manager) MX ONE ı HP’nin anahtarlayıcıları (Svvitch) ile birlikte alabiliyorsunuz ayrıca Microsoft’un2011’de piyasaya sunduğu Lync masa telefonları üreticisi Aastra.
Global pazara göre Türkiye Kurumsal İletişim Pazarını değerlendirir misiniz? Gelişimi hakkındaki öngörüleriniz nelerdir?
Kurumsal iletişim pazarı her geçen gün daha da rekabetçi bir ortam haline geldi. Yeni oyuncuların sisteme girmesi, şirketlerin birleşmesi, yeni ürünlerin piyasaya çıkması ile pazar gerçekten çok heyecanlı bir hal alıyor. Bu durumdan en çok faydalanan kesim tabi ki son kullanıcılar oluyor. Hem daha kaliteli hem de daha ucuz ürünlerin keyfini sürüyorlar. Aastra, yeni ürünlerde öncü olabilmek için toplam satışlarının yüzde 10’unu Ar-Ge’ye harcıyor bu da yaklaşık yılda 10 milyon dolar anlamına geliyor. Kurumsal iletişimin anlamı ve içeriği son beş yılda yeniden yazıldı. Eskiden kurumsal iletişim denince akla şirketlerde ki masa üzeri telefonlar ile yapılan görüşmeler geliyordu, bu bugün sunduğumuz çözümün en ufak parçası haline geldi ve bence bir süre sonra yok olabilir. Yani masa üzerinde telefonunuz olmasa da olurdan masa telefonu olmasın diyebiliriz.
Artık görüntüsüz iletişim eksik olarak algılanıyor. Yapılan istatistik çalışmalar iletişimin yüzde 60’ının görsel algılama olduğunu göstermiş, insanlar iletişim kurarken karşısındaki kişinin vücut dilini görmek istiyor. Sonuç olarak videonun her yerde olması bekleniyor. Video konferans mutlaka olması gereken bir özellik halini aldı ve alacak.
Aasta’nın 2012 yılı gelişimini ve 2013 yılı beklentilerini bizimle paylaşır mısınız?
Son üç yıldır devam eden Kurumsal iletişim pazarındaki genel daralmalar, 2012 yılında son buldu ve bir miktar yukarı doğru yöneldi. Bu 2013 yılında hızlanarak devam edecek ve Aastra bu gelişme için hem ürün ve teknoloji hem de finansal anlamda hazır.
Turkcell Global Bilgi’nin çözüm ve hizmetlerinden bahseder misiniz?
Turkcell Global Bilgi olarak müşteri ilişkileri yönetiminin her aşamasında yer alıyoruz. Türkiye’nin lider müşteri ilişkileri yönetim merkezi olarak hem önde gelen teknoloji sağlayıcı firmalar ile çalışıyor, hem de ihtiyaca ve güncel trendlere uygun çözümler geliştiriyoruz. Teknolojik altyapı üzerinden kurumsal müşterilerine artı değer oluşturmak, onların müşterileri için maksimum memnuniyet sağlayacak hizmetler sunuyoruz. Turkcell Global Bilgi, müşteri temasında kanalların optimum kullanımı, teknoloji destekli hizmetler ve etkin maliyet kontrolü konularında uzman bir şirket. Sunduğumuz “uçtan uca” çözümlerle müşteri hizmetleri, Hedefli Tele Satış |HTS], müşteri kazanımı, şikayet ve bilgi yönetimi, dış arama, e-posta yanıtlama, veri girişi ve güncelleme, saha müşteri yönetimi, teknik hizmet, müşteri elde tutma ve sadakat, tahsilat, müşteri değerinin geliştirilmesi, müşteri bilgileri yönetimi ve veri analizi, sosyal medya takibi ve etkileşim tasarımı alanlarında müşterilerimiz için değer oluşturmak. Şelf servis kanatlardaki uzmanlığımıza ilaveten ses doğrulama, ses tanıma ve sesle yönlendirme gibi ses teknolojilerinin kullanımı konusundaki öncülüğümüz ile sektöre liderlik ediyoruz.
Sektör lideri olmanızdaki başarınızın sırrı nedir?
Kurulduğumuz günden bu yana hep büyük hedeflerin peşinden koştuk ve hizmet odaklı çalışmalarımızın hep en üst seviyede olması için büyük bir gayretle çalıştık. Yaptığımız yatırımlarla, teknolojik inovasyonlarımız ve hizmet anlayışımızla sektöre öncülük ettik.
Kısa vadeli değil her zaman uzun vadeli projeler geliştirdik. Bugün dünyanın en gelişmiş teknoloji altyapısına sahip merkezlerimiz ile sektörde uluslararası bir oyuncuyuz. Hayata değer katan ve sektöre öncülük eden yenilikçi ürünlerimiz ve hizmet anlayışımız ile işimizde hep fark oluşturna,oluşturmaya da devam ediyoruz. Tüm bu çalışma politikamız sayesinde Turkcell Global Bilgi olarak, bugün yüzde 45 pazar payıyla Türkiye’nin lider müşteri ilişkileri yönetim merkeziyiz. $u an Türkiye’nin ilk 500 şirketi arasında yer alıyoruz. Yurtiçinde 13, yurtdışında ise 5 olmak üzere 18 lokasyonda toplam 10 bin çalışan ve 7500 masa kapasitesiyle hizmet veren şirketimiz, kurulduğu günden bu yana toplam 130 milyon TL yatırım gerçekleştirdi.
Turkcell Global Bilgi’nin ileriye dönük proje ve hedefleri nelerdir?
2011 yılında yüzde 60 büyüme gerçekleştirdik. 2012nin ilkyarısında ise hedeflediğimiz başarıyı ve büyümeyi yakalayıp, gerek yurt içi gerek yurt dışı yatırımlarımızla sektördeki öncülüğümüzü sürdürdük. Türkiye’de gelirlerimiz önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 31 artış gösterdi. Yurtdışında ise yılın ilkyarısında yüzde 450’lik bir büyüme gösterdik. Rusya pazarına hizmet vermeye başladık ve müşteri sayımızı artırdık. Bu yıl sonunda yüzde 50 oranında bir büyüme bekliyoruz. Turkcell Global Bilgi olarak sektördeki liderliğimizi yeni müşterilerle ve yatırımlarla büyüterek sürdürmeyi hedefliyoruz. Mevcut ve yeni müşterilerimizle olan işbirliklerimizi derinleştirip onlar için uçtan uca çözümler sunarak, daha fazla değer oluşturcağın. Hizmetlerimizi sektörve ürün odaklı yeni yaklaşımlarda destekleyeceğiz. Ayrıca çağrı merkezi dışındaki potansiyel alanlardaki fırsatları da değerlendiriyoruz. Birden çok kanalın birbirine entegre olduğu ve tek elden yönetilen iş kurgularında fırsatlar görüyoruz. Özellikle, kamu ve finans sektörlerine odaklanarak satış ve tahsilat gibi katma değerli hizmetler sunmayı hedefliyor ve bu alanda da lider olmak istiyoruz. Anadolu’da ilk teknolojik yatırımı yapan şirket olarak yeni lokasyonlar açmaya ve istihdama katkıda bulunmayı sürdüreceğiz. Yakın gelecekte çağrı merkezi, iş destek süreçleri ve saha hizmetleri yönetiminde bulunduğumuz coğrafyada bölgenin lider oyuncusu olma prensibi ile stratejilerimizi oluşturuyoruz. Yurtdışındaki yatırımlarımıza Rusya ve Doğu Avrupa’dan yeni ülkeler eklemeyi de 2012 içinde hedefliyoruz.
Sizin eklemek istedikleriniz…
Turkcell Global Bilgi’nin yurtiçinde; istanbul [3 lokasyon], izmir, Erzurum, Diyarbakır, Ankara, Eskişehir, Karaman, Artvin, Trabzon, Van ve Karabük olmak üzere 13 lokasyonu, yurtdışında ise Ukrayna’da 4 ve Belarus’ta 1 olmak üzere 5 ayrı lokasyonu bulunmaktadır. Türkiye’nin doğusuna ilk teknoloji yatırımını Erzurum çağrı merkezleriyle yapan Turkcell Global Bilgi, aynı zamanda Ukrayna yatırımıyla da yurtdışında hizmet vermeye başlayan ilk Türk çağrı merkezidir. Müşteri portföyünü hızla genişleten şirket, 2010 yılında Ukrayna’nın en hızlı ve en çok büyüyen, 2011 yılında ise masa kapasitesini en çok arttıran çağrı merkezi oldu. Yaptığımız yatırım ve dolayısıyla sağlamış olduğumuz istihdam dışında sektöre birçok teknolojikyenilik getirip, bu konuda uluslararası birçok ödül aldık. Son olarak çağrı merkezi sektörünün dünya çapındaki en büyük organizasyonu ContactCenterVVorld’ün düzenlediği 2012nin En iyileri yarışmasının bölge finallerinde, “En iyi Dış Kaynak iş Ortaklığı”, “En iyi Şelf Servis Teknoloji Uygulaması” kategorilerinde birincilik, “En iyi Telesatış Projesi” kategorisinde ise üçüncülüködülü aldık.
Son Yorumlar