Yeni ürün gamıyla farklı sektörlere hizmet sunmaya hazırlanan Epson,müşterilerin ilk tercihi olma yolunda…
Farklı sektörlerden müşterilerine yönelik yeni çözümlerini Sign İstanbul Fuarı’nda tanıtan Epson, kendine ait baskı kafa teknolojisi, makine ve mürekkebiyle baskı konusundaki tüm taleplere tek elden cevap verebiliyor. Türkiye’deki payını her geçen gün arttıran firma yenilenen ürün gamıyla pazarda daha da iddialı. Sign İstanbul Fuarı’nda görüşme fırsah bulduğumuz Epson Yönetim Kurulu Üyesi Yuken Tanabe ve ProGraphics&V.I Kanal Müdürü Çağdaş Sevgen firmanın yeni
ürün yelpazesi ve önümüzdeki döneme yönelik stratejileriyle ilgili bilgi verdi…
Epson yeni döneme farklı iş alanlarında hazırladığı çözümlerle hızlı bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Hangi alanlara ağırlık vermeyi planlıyorsunuz?
Müşterilerinize sunduğunuz yeni iş modelleri ve teknolojilerin geliştirilme süreçleriyle ilgili neler aktarmak istersiniz?
Çağdaş Sevgen: Farklı sektörler için iddialı makineler hazırlayan Epson müşterilerine özel çözümler sunmayı yeni dönemde de sürdürecek. Özellikle bir alana yoğunlaşmak gibi bir düşüncemiz yok. Tüm faaliyet alanlarımızda aynı anda büyümeyi planlıyoruz. Kendi içimizde 360 derecelik büyüme planı olarak nitelendirdiğimiz bu stratejimizle kısa sürede hedeflediğimiz noktaya ulaşacağız. Pazarı özellikle son iki yıldır yakından takip ediyoruz. Pazarın ihtiyaçlarını, beklentilerini, eksik ve güçlü yanlarını çok detaylı olarak inceledik. Türkiye ölçeğinde ciddi ve donanımlı bir ekiple birebir müşteri görüşmeleri gerçekleştirerek beklentileri ilk elden öğrendik. Gerçekleştirdiğimiz bu detaylı araştırma safhası sektör için en doğru çözümleri sunmamızda en önemli yardımcımız oldu.
Sunduğumuz makinelerin belki de en önemli özelliği diğer markalarda ekstra olarak sunulan aplikasyonların bizim standart ürünlerimizde bulunuyor olması. Kişiye özel talebin değişebileceği hafıza kapasitesi dışında neredeyse her özellik makinelerimizin ana yapısı içinde mevcut. Makineleri oluştururken müşterilerimizin hız, yüksek kalite ve maliyet beklentilerine cevap verebilecek farklı makineler geliştirdik. Yazılım açısından da oldukça duyarlı davrandık. Firma olarak iş modellerinde yeni yazılımlara geçmek yerine mevcut yazılımlarına uyumlu çalışabilecek makineler ürettik. Neredeyse tüm RIP yazılımları ile sorunsuz çalışabilen sistemlere sahibiz. Matbaalara yönelik direkt ürünlere sahip olmasak da üretimlerini kolaylaştırıcı destek niteliğinde zengin bir ürün yelpazemiz var. Özellikle prova baskı uygulamalarına yönelik iddialı çözümler sunuyoruz.
Türkiye’deki Sign Fuarı’nda Avrupa’da ilk kez lansmanı yapılan ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturduk. Çözümlerimiz arasında dünyada bir ilk olma niteliği taşıyan makine, teknoloji ve mürekkebi aynı firmanın sunduğu entegre yapılar da yer alıyor. Türkiye pazarından ciddi bir büyüme bekliyoruz. Her alandaki ürün gamımızı ciddi anlamda geliştirdik. Epson pazar yedincisi konumunu pazar üçüncülüğüne kadar taşıdı. Aldığımız veriler ışığında 2012’yi ikinci olarak kapatmayı planlıyoruz. Yeni ürünlerimizin ortaya çıkaracağı sinerjiyle büyüme rakamlarımızı artırarak yolumuza devam edeceğiz. Elimiz her anlamda çok daha güçlü.
Epson’un Türkiye bakışıyla Türkiye’deki müşterilerinizin Epson’a bakışı arasında nasıl bir algıdan söz edebiliriz?
Yuken Tanabe: Epson’un tüm çalışmalarını yürüttüğü iş geliştirme merkezi Japonya’da. Bu merkezde tüm faaliyet alanlarımıza yönelik olarak aralıksız çalışıyoruz. Baskı kafa teknolojisinden, mekanizmaya, mürekkebinden destek hizmetine kadar tüm üretim unsurlarını tek elden sunan bir firma konumundayız. Bunu dünya üzerinde başaran tek firma Epson’dur.
Türkiye, Epson gözünden bakınca, gelişmeye açık yapısıyla tüm üreticiler için yadsınamayacak bir pazar konumunda. Büyüme hızı açısından çok iyi bir noktada. Avrupa’dan farklı olarak ülkenizde her üretici dünyaya sunulan yeni teknolojilere adapte olma çabası içinde. Genç nüfusa sahip yapısıyla Türkiye’nin bu büyümeye açık yapısı süreklilik arz edecek gibi gözüküyor. Türkiye ayrıca gelişmiş ülkelerle gelişmekte olan ülkeler arasında özel bir köprü durumunda.
Epson Türkiye’yi üç genel yapıya ayırdı. Ev, İş ve Üretim olarak nitelendirdiğimiz pazarları yakından takip ediyoruz. Ev alanına yönelik yatırımlarımız sürmekle birlikle iş ve üretim pazarlarına odaklanmayı planlıyoruz. Bölgedeki büyüme hedefimiz gün ve gün artıyor. Fakat tüm pazarların birbirini etkilediği yapı içinde genel bir perspektiften bakmaya çalışıyoruz. Özellikle Türkiye’nin üretim alanındaki büyümesi genel yapı içinde çok pozitif. Örneğin tekstil alanında İtalya en başta gelen ülke olmasına rağmen üretim adedi açısından Türkiye daha önde. Bu nedenle Türkiye potansiyeli hem de gelişen pazarlara yakınlığı nedeniyle özel olarak önem verilmesi gereken bir ülke. Ülkeler arası ufak farklılıklar olsa da özellikle baskı endüstrisindeki üreticilerin beklentileri hemen hemen aynı. Fakat üretim yapısı açısından Türkiye bulunduğu coğrafyanın da etkisiyle dünyanın genelinden net şekilde ayrışıyor. Ülke içi incelendiğinde de markaların odaklandığı İstanbul, Ankara gibi büyük şehirler dışında da önemli bir potansiyel olduğu gözleniyor. Pazar incelemelerimizde özellikle Türkiye’deki müşteri grubumuzun birbirleriyle yakın bir iletişim içinde olduğunu fark ettik. Bu zincire dahil olma noktasında önceliğimizi Türkiye’de Türklerin iş yapması üzerine bir yapı kurmak olarak belirledik. Daha sonra beklentiler doğrultusunda en iyi hizmeti sunabilecek son teknoloji makineleri pazara sunarak rekabetçi yapı içinde müşterilerimizin elini güçlendirmek anlamında çalışmalarımıza hız verdik. İstediğimiz noktaya yavaş yavaş ulaştığımızı düşünüyorum. Başkanımızın söylediği “Her şey en sonunda Epson ile basılır” sözünü destekler nitelikte bir yapıyı kurarak mevcut başarıları daha ileri noktalara taşımak yine bizim elimizde. Epson artık her türlü malzemeye baskı yapabilen makineleriyle dünden daha güçlü.
Sizce müşteriler neden Epson’u seçmeli, üç madde ile özetler misiniz?
Yuken Tanabe: Bunlardan ilki; kendi geliştirdiğimiz daha kaliteli baskılar yapmanızı sağlayacak baskı kafası teknolojisidir. Ayrıca bu baskı kafalarını standart olarak yıllarca üretebilecek bir teknolojik güce sahip olduğumuz gözden kaçırılmamalıdır. İkinci özelliğimiz müşterilerin tek elden üretilmiş ürün kullanma taleplerine cevap verebilmemizdir. Baskı süreciyle ilgili her noktada sunduğumuz çözümlerle bizden başkasına ihtiyaçları olmadan müşterimizin yanındayız.
Üçüncüsü ise pazarla iç içe olan müşterinin her an yanında olmayı hedefleyen felsefesidir. Müşteri odaklı süreklilik arz eden iyileştirmelerimizle en iyi sunma yolculuğumuzu sürdürüyoruz. Birçok firma müşterisinin yanında olduğunu söyler, önemli olan ise bunu somut olarak ortaya koyabilmektir. Türkiye’deki bir etkinlikte bulunmam bizim açımızdan ortaya koyduğumuzun en önemli göstergesidir. Zaten günde sadece araştırma ve geliştirmeye 2 milyon dolar harcayan bir firmanın işini ve hizmet verdiği sektörleri ne kadar önemsediği net şekilde anlaşılıyordur.
EPSON’dan Son Yenilikler
Epson SureColor T Serisi
Epson yeni SureColor geniş formatlı yazıcı yelpazesini; CAD, GIS ve POS uygulamaları için üç adet düşük maliyetli yüksek hızlı 4 renkli yazıcı ile genişletiyor. Epson SureColor SC-T7000, SC-T5000 ve SC-T3000, 44 inç (1,118 mm), 36 inç (914 mm) ve 24 inç (610 mm) genişliğinde fotokopi kağıdı veya fotoğraf kağıdı gibi kaplamalı veya kaplamasız medyada hızlı ve güvenilir baskı imkanı sunuyor. Kopyalama merkezlerinden Auto CAD kullanıcılarına, mimarlık ofislerinden inşaat şirketlerine geniş bir kullanıcı kitlesine hitap eden T serisi A1 boyutundaki baskıları sadece 28 saniyede sağlıyor. 24, 36 ve 44 inçlik baskılar temin eden seri ile 1.3mm veya 850 gr.’a kadar çıktı almak mümkün. Ofis ortamına sorunsuzca uyum sağlayacak şekilde tasarlanan SureColor T serisi, şık görünüm, az yer kaplama ve düşük gürültü seviyesi özelliklerine sahip. Mimari tasarım ve planlar, haritalar, sunumlar, posterler ve iç mekan tabelaları gibi hız ve ekonominin önemli olduğu uygulamalar için ideal olan SC-T7000, SC-T5000 ve SC-T3000, 700 ml, 350 ml ve 110 ml mürekkep kartuşu boyut seçimi ile optimum çalışma maliyeti sağlıyor. Yazıcıların otomatik fotoğraf ve mat siyah mürekkep değiştirme ile kurulumunun hızlı olması verimliliği daha da arttırırken kullanımı da kolaylaştırıyor. Medya barkodu baskısı sayesinde ruloda ne kadar kağıt kaldığını kontrol etmek de kolaylıkla mümkün. Sektörden gelen talepler dikkate alınarak HP-GL benzeme modu ve opsiyonel bir 250 GB HDD sürücü eklenen SureColor T serisinde; Epson’un koyu siyahlar, geniş renk yelpazesi ve 0,02 mm genişliğinde net ve yoğun çizgilerle yüksek kaliteli, dayanıklı baskılar üretmek için özel olarak geliştirilen yeni UltraChrome XD Mürekkebini kullanılıyor. Epson’un Değişken Boyutlu Damlacık Teknolojisi, geniş renk alanlarında optimum verimlilik sağlarken ince ayrıntılara netlik kazandırıyor. Çevresel etkileri minimize etmek üzere seride pigment tabanlı mürekkep kullanılıyor.
Epson SureColor S Serisi
Epson’un Türkiye pazarına yeni sunduğu, dış mekan baskı yazıcıları SC-S30610, 50610 ve 70610 modelleriyle mükemmel sonuçlar almak çok kolay. 64 inçe kadar baskı alabilen yeni ürünler 1440X1440 dpi çözünürlükte baskılar sağlıyor. Hız, devamlılık, kullanım kolaylığı ve baskı kalitesinin yanı sıra, Epson’un SC-S serisi dış mekanda hiç bir koruma önlemi alınmaksızın üç yıl kalıcılığını koruyabilen baskı imkanı sunuyor. Seriyle birlikte sunulacak mürekkep ise UltraChrome GS2. S serisi on renge ulaşan geniş renk uzayı ile evde baskıdan sanatsal baskıya geniş bir yelpaze imkanı tanıyor.
Son Yorumlar