Dört bini asan çalısan kapasitesiyle farklı sektörlerde yerli ve yabancı 80’den fazla kurumsal müsteriye hizmet sunan Türkiye’nin en büyük dıs kaynak çagrı merkezlerinden biri olan CMC, Procat’ten aldıgı alt yapı destegi ile hem yatırım maliyetlerinde önemli oranda tasarruf, hem de verimlilik avantajı elde etti.
Procat’in global çözüm ortagı Interactive Intelligence’ın Predictive Dialer çözümünü Türkiye’de bünyesine basarıyla ilk entegre eden ve en verimli sekilde kullanan CMC, Procat ile birlikte yaptıgı gelistirme ile müsteri temsilcilerinin is verimliligini yüzde 40- 60 oranında artırmayı basardı. Interactive Intelligence ile gelen maksimum verim Interaction Dialer ile maksimum verimlilige ulasıldıgını vurgulayan ISS Grup ve CMC Bilgi Teknolojileri Direktörü Meriç Ayçin ise Procat tarafından saglanan çözümün yarattıgı önemli farklar hakkında su bilgileri verdi: “Interactive Intelligence tahmine dayalı dıs arama çözümünde; santral, sesli yanıt, otomatik dıs arama, bilgisayar ve telefon entegrasyonu ve otomatik çagrı dagıtma sisteminin hepsi bir arada bulunuyor. Bu nedenle bütün bu sistemlerin verisini kendi üzerinde tutuyor. Otomatik dıs aramada
üzerindeki istatistiki güç ve tüm yapıyı tek ara yüzden yönetmeye olanak tanımasıyla Interactive Intelligence çözümü, su anda Türkiye’de tahmine dayalı dıs aramayı en iyi yapan teknolojiye sahip. Böyle güçlü ve detaylı bir yapıyı, sadece teknolojik alt yapısını bilen ve sorun anında destek olan degil, aynı zamanda operasyonun nasıl yapılacagını da bilen ve sizi geçmis deneyimleri ile yönlendirebilen bir teknoloji partneri ile yönetmek ise basarının arkasındaki önemli etken.” Is hacmi arttı, maliyet avantajı saglandı Tahmine dayalı otomatik dıs arama sisteminin avantajlarına da deginen Ayçin, sistemin hangi müsteri telefonu biterse bekleyen aramayı müsteri temsilcisine tıpkı yogun bir inbound operasyonda oldugu gibi büyük bir hızla otomatik bagladıgını kaydetti. Ayçin “Bu sistem ile hiç vakit kaybı yasanmıyor, maliyet avantajı elde ediliyor. Sistemin verimli olmasının arkasında yatan nedenlerden bir tanesi de kendisine özgü patente ve staging algoritmasına sahip olması. Stagin algoritması müsteri temsilcisinin o anki islemine göre, bir karar veriyor. Çözümün CMC’ye entegre edilmesiyle sadece bosta duran müsteri temsilcileri degil, telefonu kapatmak üzere olan müsteri temsilcileri de devreye sokuluyor. Bu durum, kampanya basarılarını etkiledigi gibi, müsterinin cirosuna da pozitif olarak yansıyor. Müsteri temsilcilerine el ile arama yaptıran operasyonları bir kenara koyun, bu sistem dogru tasarlanıp yönetildiginde, rakibi sistemlere kıyasla müsteri temsilcisinin yüzde 40-60 oranında daha verimli olmasını saglıyor” diye konustu. Sorunsuz ve kusursuz bir isbirligine imza attık Yapılan isbirliginin sonuçlarını birebir operasyonlarda yasayarak gördüklerinin altını çizen ve bundan dolayı çok memnun olduklarını ifade eden Meriç Ayçin, Procat ile sorunsuz bir sekilde ve is ortaklıgı çerçevesinde çalıstıklarını söyledi. Ayçin, “Ne istedigimizi, nasıl bir sonuca ulasmak istedigimizi belirledik ve çok verimli bir model yarattık. CMC, Türkiye’de Interactive Intelligence çözümünü kullanan ve en büyük outbound arama gerçeklestiren çagrı merkezi. Procat ile yaptıgımız isbirligi sonrasında büyük bir hacme ve önemli bir verimlilige ulastık.” diye konustu. Procat Teknoloji Direktörü Yıldırım Duyargil ise 2006 senesinin sonlarında is ortakları CMC ile birlikte Predictive
Dialer operasyonuna basladıklarını belirterek, birlikte gerçeklestirdikleri tahmine dayalı outbound teknolojisi uyarlaması ve CMC’nin basarılı operasyonu ile isortagının su anda Türkiye’de hizmet veren en büyük outbound arama ekibine sahip oldugunu aktardı. Türkiye’de 6 yıl gibi bir sürede bu hızla büyüyebilen çok az sayıda sirket oldugunu söyleyen Duyargil, “Bu basarının arkasında yatan en önemli neden, CMC ile uzun yıllardır süren yakın iliskimiz ve sıkı isbirligimiz. Bu süreçte biz sadece çagrı merkezi teknolojisinin kurulmasında görev almadık; müsteri temsilcisi ekranlarından, outbound operasyonundan veri yönetimine kadar tüm yapıyı birlikte tasarladık. Sonrasında outbound agent arayüzünü gelistirme tarafında bilgi birikimini de CMC’ye transfer ettik.” dedi.
Son Yorumlar