ABD’nin savunma sanayi devlerinden Raytheon, sosyal medya ağları aracılığıyla internet kullanıcılarını takip eden bir yazılım geliştirdi.
Tartışmalı yazılım, sosyal medyada yer alan insanların bulundukları ve bulunacakları yeri tespit etmekte kullanılacak. İnsan hakları örgütleri, sosyal medyanın izinsiz iz sürme aracı haline getirilmesine tepkili.
Hayatın dijital dünyaya adapte olmasıyla birlikte insanların tüm kişisel bilgileri de dijital ortama taşınıyor. Bilgilerin dijital platformdaki güvenliği sürekli bir tartışma konusu oluştururken, teknoloji şirketleriyle başlayan gizlilik tartışmaları, yeni sektörlere sıçrıyor. Bunun en son örneği, ABD’li savunma şirketi Raytheon.
İngiliz The Guardian sitesinin eline geçen bir video, Raytheon tarafından geliştirilen ve Facebook, Twitter, Foursquare gibi çeşitli sosyal medya araçlarını çok yüksek miktarda kişisel bilgi toplamak için kullanan yazılımı gözler önüne serdi.
Raytheon, Guardian’ın haberinin ardından geliştirdiği yazılımın ABD hükümetiyle paylaşıldığını, yazılımın 2010’sa başlatılan bir Ar-Ge projesinin parçası olduğunu belirtti. Projenin, siber dünyadaki trilyonlarca işlemi fark etme kapasitesine sahip bir ulusal güvenlik sistemi olduğu ifade edildi.
Massachusetts merkezli Raytheon ise kendisini savunarak, RIOT (Hızlı Bilgi Paylaşım Teknolojisi) adı verilen yazılımın satılmadığını vurguladı.
Kaynak: ntvmsnbc
Son Yorumlar