Türkiye Özel Okullar Birliği Geleneksel Sempozyumlarının on ikincisi “Yeni Eğitim Sistemi ve Dijital Eğitimde Öğretmenin Yeri ve Önemi” temasıyla 7-9 Şubat 2013 tarihlerinde, 730 özel okul temsilcisinin katılımı ile gerçekleştirildi.
Dijital çağda etkili öğretmenin yol haritasının ve yenilikçi eğitim uygulamalarının masaya yatırıldığı sempozyumda, Vitamin’in oluşturan Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri tarafından Tablet Model Sınıfı oluşturuldu. Öğretmen ve okul yöneticileri öğrenci sıralarında, sınıf içi tabletli ders işleyiş uygulamalarını deneyimleme fırsatı buldular.
Ülkemizde, eğitim alanında teknolojiden en üst düzeyde yararlanmak için dev projelerin gündemde olduğu bir dönemde Antalya’da düzenlenen sempozyuma Türkiye’den ve dünyadan akademisyenler, MEB bürokratları, özel eğitim kurumlarını temsil eden dernek başkanları, özel okul yöneticileri ve öğretmenleri katıldı.
21. YÜZYIL UYGULAMALARININ MODELLENDİĞİ SINIF ORTAMI
Sunumlar, konferans ve panellerin yanı sıra sempozyumun en dikkat çeken uygulamalarından biri de Türk Telekom grup şirketi olan ve 25 yıldır eğitim ve teknolojinin buluşma noktasında öncü bir rol üstlenen Sebit’in Tablet Model Sınıfı oldu.
İki yıldır tabletli eğitim üzerinde çalışan ve gerekli altyapıdan, Vitamin içerikleri ile zenginleştirilen tablet uygulamalarına, öğretmenlerin eğitiminden desteklenmesine kadar bütünleşik bir eğitim çözümü sunan Sebit, eğitim dünyasının kuramsal olarak gayet iyi bildiği 21. yüzyıl eğitimini, bu sınıfta gerçeğe dönüştürdü.
EĞİTİMCİLER, SINIFTA TABLET UYGULAMALARINI DENEYİMLEDİ
Üç gün süren sempozyumda sekiz farklı oturumda gerçekleştirilen Tablet Model Sınıfına özel okul yönetici ve öğretmenlerinin yanı sıra akademisyenler de yoğun ilgi gösterdi. Katılımcılar, Sebit eğitim uzmanlarının yönlendirmeleri ile tablet ve etkileşimli tahta aracılığıyla sınıf içi ders uygulamalarını, tablet üzerinde öğretmen ve öğrenci davranışlarını deneyimleme fırsatı buldular.
Vitamin’in Ders İşleyiş Planları ile de desteklenen bir ders akış sürecinin başından sonuna canlandırıldığı model sınıfta, öğretmenin yoklama yapma, öğrenci tabletlerini görme, gerektiğinde kilitleme, anında geri bildirim alabildikleri küçük çaplı sınavlarla etkili ölçme değerlendirme yapma gibi tablet özellikleri ve sınıf içi uygulamalar, eğitimciler tarafından beğeniyle karşılandı.
Sebit yetkilileri, değişen eğitim yaklaşımlarına rağmen eğitimin özünün değişmediğinin altını önemle çiziyor. Öğretmeni bu yenilikçi ortama hazırlamanın ve desteklemenin gereğine, tabletli eğitimin amacının, öğretmenin rehberliğinde öğrenim sürecini etkili hale getirmek olduğuna dikkat çekiyorlar.
10 BİNE YAKIN EĞİTİMCİ, SEMPOZYUMU VİTAMİN ÖĞRETMEN’DEN CANLI İZLEDİ
Mesleki gelişim ve paylaşım portalı Vitamin Öğretmen (www.VitaminOgretmen.com) bu sempozyumda da tüm olanaklarını öğretmenlerin hizmetine sundu. Katılamayanlar için Vitamin Öğretmen’in üç gün boyunca yaptığı canlı yayını, yaklaşık 10 bin eğitimci takip etti. Sempozyum katılımcılarına Türkiye Özel Okullar Birliği tarafından sunulan armağanlar arasından bir tablet de sempozyumu üç gün boyunca Vitamin Öğretmen üzerinden izleyen ve çekilişle belirlenen bir öğretmene verildi.
Sempozyumu canlı izleyen eğitimciler, sosyal medya aracılığı ile de görüşlerini ve sorularını katılımcılara iletme fırsatı buldular. Twitter’da atılan tweet’ler değerlendirildiğinde elde edilen çıkarımlardan biri ise bu tip organizasyonlarda teknik bilgiden çok, gerçek sınıf uygulamaları içeren sunumların daha büyük bir ilgi ile izlendiği yönünde.
XII. Türkiye Özel Okullar Birliği Geleneksel Sempozyumundaki tüm sunumların video kayıtlarına, sempozyumun sonuçlanmasının ardından kısa bir süre içinde yine Vitamin Öğretmen’den ulaşılabilecek.
Son Yorumlar