Avrupa’nın lider IT hizmetleri şirketi Atos’un “Ascent Journey 2016 – Sınırları Olmayan Kurumlar” raporu, global trendlerin firmaların inovasyon ve üretim süreçlerine etkisini ortaya koyuyor. Raporda, bu trendler doğrultusunda günümüzde oluşan yeni iş modelleri de tartışılıyor.
Avrupa’nın lider IT hizmetleri şirketi Atos, bilişim ve teknoloji gündeminin son trendlerini içeren raporu “Ascent Journey 2016”yı yayımladı. Raporda, veri pazarı, nakit para taşımayan toplum, sosyal ve paylaşımlı inovasyon gibi yeni ana akımların 2016’da ekonomiyi ve toplumsal hayatı nasıl şekillendireceğine ilişkin öngörüler yer alıyor. Rapor ayrıca, verimliliği arttırıcı IT inovasyonlarını, yeni ilişki biçimlerini ve ekonomiyi canlandırmak adına gerekli olan yeni iş modellerini de masaya yatırıyor.
DİJİTAL DÜNYA ÇALIŞMA BİÇİMLERİNİ DEĞİŞTİRİYOR
“Ascent Journey 2016” raporu, Atos bünyesindeki en iyi 90 iş teknolojistinin yer aldığı “Atos Bilimsel Topluluğu” tarafından hazırlandı. Rapora göre, çoğrafi değişimler, değişen dijital ortam ve globalleşme hem şirketler, hem de şirketlerle müşterileri arasındaki geleneksel sınırların kalkmasına sebep olacak. Bu durum aynı zamanda yeni çalışma biçimlerinin oluşması anlamına geliyor.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM EKONOMİYİ CANLANDIRACAK
Dünya üzerinde bugün 1.5 milyardan fazla insan, akıllı telefon veya tablet bilgisayar kullanıyor. 1 milyardan fazlası ise sosyal ağlar kanalıyla bilgi paylaşımında bulunuyor. Her geçen gün artan sayıda şirket, çalışanları ve müşterileriyle işbirliğini artırmak adına, kurumsal sosyal ağlar oluşturmayı tercih ediyor. Bu veriler büyük bir hızla daha açık, şeffaf ve birbirine bağlanmış bir dünyaya doğru gittiğimizin bir kanıtı.
Bunun sonucunda yeni hizmet ve iş modellerinin gündeme geleceğini savunan “Ascent Journey 2016”ya göre, bu dönüşüm büyümeyi hareketlendirecek ve ekonomiyi canlandırmada da anahtar bir rol oynayacak.
Atos Başkanı ve CEO’su Thierry Breton, raporla ilgili olarak, “IT kanalıyla gerçekleştirilen inovasyonlar, hem ekonomiyi hem de toplumu büyük oranda etkiliyor. Temel değişikliklerin yaşandığı bir dönemdeyiz ve bu yeniliklerin getirdiği fırsatları değerlendirmeliyiz. Buda ancak şirketlerin müşterileriyle güvene dayalı, açık ve dürüst ilişki modelleri kurmalarıyla mümkün olacaktır” açıklamasını yapan Breton, Ascent Journey 2016’nın bu değişimlerin getireceği büyük fırsatlara da ışık tuttuğunun altını çiziyor.
“ASCENT JOURNEY 2016” RAPORUNUN DİKKAT ÇEKEN MADDELERİ
- 2012’nin patent savaşları geçmişte kalacak. Şirketler, artan araştırma giderlerini ve kısa ürün yaşam döngülerini karşılamak adına yeteneklerini paylaşmayı öğrenecek. Sosyal ağlarla yetişen Y kuşağı çalışanlarının artması bu süreçleri hızlandıracak.
- Tüketicilerin dijital dünyada her zamankinden daha fazla kişisel bilgi paylaşmaları ve bu bilgilerin kayıt edilmesi, şirketlerin sundukları hizmetlerini veri analizlerine göre iyileştirmelerine ve gelecekteki ihtiyaç ve talepleri daha iyi tahmin etmelerine olanak sağlayacak.
- Tüketiciler ve şirketler arasındaki güven ilişkisi daha fazla bilgi paylaşımına sebep olacak ve bu şekilde hizmet kalitesi artacak. Böylece ortaya çıkan internet ekonomisi uygulamalarının farklı modelleri her iki tarafa da fayda sağlayacak.
- Tüketicilerin dijital ortamda satın alma tercihlerinin artması ve çeşitlenmesine ek olarak geleneksel mağazalar ve perakende sisteminde de nakit ödeme ortadan kalkacak. Böylece “Sıfır Nakit Toplumu” oluşacak.
- Güven ve karşılıklı olarak karlı ilişkilere dayanan dijital bir dünyada, büyümeyi canlandırmak için gerekli olan yeni hizmet ve iş modelleri oluşturaşacak; ancak bu durum aynı zamanda dikkatli bir aracılık ve yönetim gerektirecek.
Son Yorumlar