Teradata Türkiye, 2012 yılında satış gelirlerinde ve çalışan sayısında kaydettiği yüzde 400’lük büyüme ile Teradata Global tarafından dünya çapında başarı ödülüne layık görüldü.
Son dönemde ülkemizin önde gelen şirketleri için hayata geçirdiği kurumsal veri ambarı projeleri ile dikkat çeken Teradata Türkiye, Teradata Global tarafından ödüle layık görüldü. Teradata Türkiye, dünya çapında 70 ülkede faaliyet gösteren Teradata ofisleri arasında, 2012 yılında en hızlı büyüyen ülke ofisi olarak ve kazandığı yeni müşteri sayısı ile öne çıkarak başarı ödülünün sahibi oldu.
Teradata Türkiye Ülke Müdürü Gamze Aydın, konu ile ilgili yaptığı değerlendirmede şu bilgileri verdi: “ABD’nin en iyi 10 yazılım şirketinden biri olan Teradata’nın, küresel çapta 70 ülkede ofisi bulunuyor. 2012 yılında gerek satış gelirleri gerekse çalışan sayısı çerçevesinde kaydettiğimiz yüzde 400’lük büyüme ile diğer ülkeler arasından sıyrılarak başarı ödülüne layık görülmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Uluslararası arenada dünyanın önde gelen şirketlerine veri ambarı, kampanya yönetimi ve Büyük Veri çözümleri sunan Teradata’nın Türkiye ofisi olarak, ciro rakamları, müşteri sayısı ve insan kaynakları açısından değerlendirildiğinde, 2012 yılının önceki dönemlere kıyasla geçirdiğimiz en başarılı yıl olduğunu söyleyebiliriz. Satış gelirlerimizdeki yüzde 400’lük artışın da bu başarının en önemli kanıtı olduğuna inanıyoruz.
40 kişilik uzman ekibimiz ile sadece veri ambarı ve iş zekâsı alanında hizmet veren en büyük yerel şirket olarak, bugüne dek olduğu gibi bundan sonra da ülkemizin önde gelen şirketlerinin sahip oldukları bilgiyi etkili bir şekilde işlemelerine ve rekabette öne geçmelerine yardımcı olmaya devam edeceğiz.”
“HEDEFİMİZ KURUMSAL PAZARDA LİDERLİK”
Teradata Türkiye olarak hedeflerinin 2014 yılı sonu itibari ile veri ambarı ve analitik uygulamalar konusunda kurumsal pazarda lider konuma gelmek olduğuna dikkat çeken Aydın, “Bunu da toplam sayıları 20-25’i bulan müşterimizle gerçekleştireceğiz. Diğer yandan, hayata geçirdiğimiz projelerin bir iş ayağında da danışmanlık çalışmalarımızda IT ile birlikte kurumlara sonuçlar ve faydalar sağlayan projeler yapmak hedefindeyiz. Özellikle Büyük Veri analizleri ve bunların CRM çözümleri ile entegre edilerek kurumların “time to market” zamanını teknoloji ile sağlanabilecek minimum düzeye indirmeyi hedefliyoruz. Gerçek zamanlı çalışmaları, veri ambarı analitik uygulamaları -ki buna Büyük Veri çalışmaları da dahil olmak üzere- ve tüm pazarlama kaynak yönetimi uygulamaları ile birlikte hayata geçirmeyi planlıyoruz. Elbette ekibimiz büyütmeye devam ederken, iş ortağı ekosistemimizi de doğru iş ortakları ile büyütmeyi sürdüreceğiz. Pazara iş olanağı sağlarken, yurtdışındaki ve Türkiye’deki bilgi birikimi ve tecrübelerimizi paylaşarak, analitik pazara ve müşterilerine değer katan, pazarın en büyük oyuncusu olmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
BÜYÜME 2012 YILINDA DA DEVAM ETTİ
Veri ambarı alanında global lider konumunda bulunan Teradata’nın gelirleri 2012 yılında da artmaya devam etti. Teradata’nın gelirleri 2012’nin son çeyreğinde 2011’in aynı dönemine göre yüzde 10 oranında artarak 740 milyon Dolar’a ulaştı.
Şirketin 2012 gelirleri ise önceki yıla göre yüzde 13 artış kaydederek 2 milyar 665 milyon dolara ulaştı. Teradata Türkiye’nin de yer aldığı EMEA bölgesinin gelirleri ise 2012 yılında yüzde 16 oranında artarak 636 milyon Dolar olarak gerçekleşti.
Son Yorumlar