Koç.net Hizmetler Müdürü
Telekom”da sunmuş olduğunuz servis ve hizmetleriniz nelerdir?
Koç.net olarak Türkiye”nin lider alternatif telekomünikasyon operatörü olma hedefi doğrultusunda güçlendirdiğimiz altyapımız ile 2000’in üzerinde büyük ölçekli şirket ve 75.000 KOBİ’yi kapsayan kurumsal müşterilere telefon ve veri hizmetlerini (erişim ve güvenlik hizmetleri, hosting ve ASP hizmetleri, kampüs çözümleri, multimedya hizmetleri ve telefon hizmetleri) birlikte sunuyoruz.
Koç.net olarak Türkiye”deki yerleşik ve tüm GSM operatörlerle ve önde gelen uluslararası telekom operatörleri ile arabağlantılara sahibiz ve şu anda 18 ilde 38 POP (point of presence) noktası ile hizmet veriyoruz. Ayrıca Yerel Ağın Paylaşıma Açılması kapsamında 6 il, 92 santral sahasında kendi yatırımımızı gerçekleştirmiş ve 2 milyon 650 bin aboneye kendi altyapısıyla hizmet verebilir duruma gelmiş bulunmaktayız. Altyapı yatırımlarımız tüm Türkiye’yi kapsayacak şekilde devam ederken Tata Communications ile yaptığımız bugüne kadar ki en kapsamlı işbirliği sayesinde de 4 kıtada yaygınlık kazanmış durumdayız.
Ağustos 2008’de “İletişimin alternatifi” BiRi markasıyla giriş yaptığımız bireysel iletişim pazarında, ADSL ve telefon hizmetleri sunuyoruz. Şubat 2009’da Avrupa ülkelerinde yaygın olarak kullanılan ADSL2+ adı verilen yeni İnternet bağlantı standardı, Türkiye’de ilk kez şirketimiz tarafından pazara sunulmuştur.
Rakiplerinize göre sunmuş olduğunuz çözümlerinizdeki artılarınız nelerdir?
Koç.net olarak en önemli farkımız sahip olduğumuz bilgi birikimi, tecrübe ve altyapı özelliklerimizdir. Hizmet sağladığımız tüm farklı müşteri gruplarında (bireysel, kurumsal, toptan satış) gözettiğimiz ilkeler müşterimize farklı hizmetler sunabilmek, verdiğimiz hizmetin kalitesi, desteği ve içeriği ile müşterimize değer katabilmektir. Gerek kendi altyapımıza yaptığımız yatırımlar, gerek çalışan personelimizin eğitim seviyesi ve bugüne kadar yaptığımız projelerle sektöre yön veren alternatif operatörlerden biri olduğumuzu söyleyebiliriz.
Telekom Pazarındaki rekabet piyasasını değerlendirir misiniz? Bu rekabet kullanıcıya nasıl yansımaktadır?
Alternatif operatörlerin hatırı sayılır bir pazar payına ulaşabilmeleri, öncelikle sağlıklı rekabet koşullarının oluşmasına bağlı. Örneğin, telekom pazarının Türkiye’den daha önce serbestleştiği Avrupa Birliği pazarına baktığımızda, ana operatörlerinin payının yüzde 45 civarında olduğu, yüzde 55’lik kısmın alternatif operatörlere kaymış olduğunu görürüz.
Sektörümüzde rekabet koşulları maalesef çok zor tahsis ediliyor. Gerekli düzenlemeler yapılsa da uygulamalarda gecikmeler yaşanıyor. Bu da servis sağlayıcıların yeni hizmetler vermeye başlamasını geciktiriyor.
Örneğin şu anda takip ettiğimiz en önemli konulardan biri numara taşıma ve tahsisi. Eylül 2009’da düzenlemeler tamamlanmasına rağmen uygulamada halen sorunlar yaşanmaktadır.
Numara tahsisindeki en önemli konu uygulamanın tüketicinin kolaylıkla adapte olabileceği, kullanım alışkanlığını değiştirmeyecek şekilde yapılmasıdır. Farklı alan kodları katmak yerine, tüketicinin tercihi, elbette, alışkanlıktan ötürü, aynı kodlar üzerinden devam etmek olacaktır. Böylelikle hem tüketici nezdinde sorun çıkarmamış olur, hem de eşitlik ilkesi gereği tüm operatörler aynı şartlar dâhilinde hizmet verebilir. Aksi takdirde haksız bir rekabet ortamına fırsat sağlanmış olur. Mevcut durumda, alternatif operatörlere 212 yerine başka alan kodları verilmesine yönelik madde Danıştay tarafından iptal edildi. Bu problem katan bir uygulamaydı, iptal ediliyor olması bizim açımızdan ve sektör açısından çok faydalı oldu.
Son Yorumlar