Telekom”da sunmuş olduğunuz servis ve hizmetleriniz nelerdir? Sunmuş olduğunuz çözümler neler sağlıyor?
MOBİLSAD üyesi mobil servis sağlayıcı firmalar telekomünikasyon alanında operatörlerin teknoloji ve pazarlama yol haritalarına uygun olarak mobil katma değerli servisler sektöründe tüketicilerin hayatını kolaylaştıran, eğlence, bilgi ve günlük hayattaki ihtiyaçlarına yönelik içerikler sunan çok çeşitli uygulamalar ve servisler geliştiriyor.
Mobil katma değerli servisler mobil pazarlama, mobil sağlık, mobil ödeme, bilgi/eğlence servisleri, müzik portalları, mobil oyun, lokasyon tabanlı servisler, kurumsal servisler gibi çok geniş bir yelpazede hemen hemen son kullanıcının dokunduğu her alanda varlık ve çeşitlilik gösteriyor.
Lokasyon tabanlı servisler, mobil imza, araç takip, telemetri gibi kurumsal uygulamalar kurumların verimliliğini önemli ölçüde artırıyor. Mobil iş uygulamaları ile ofisler yerine ev ofis çalışanlar, coğrafyadan bağımsız çalışanlar gibi farklı iş yapma modelleri oluşuyor. M2M uygulamaları kurum ve kuruluşların makine türü varlıklarıyla sürekli bir mobil bağlantı üzerinden akıllı bir iletişim kurmalarını ve bu sayede bu varlıklarını çok daha verimli bir şekilde yönetmelerini sağlıyor.
Telekom pazarındaki rekabet piyasasını değerlendirir misiniz? Bu rekabet kullanıcıya nasıl yansımaktadır?
Rekabetin varlığı sonuçta tüketicilerin yüksek mobil hızlarında daha çok çeşitte mobil uygulama kullanmasını sağladığı için sektörümüz için sevindirici. Bu konuda rekabetin artmasıyla birlikte 3G hızında mobil internetin uygun fiyatlara inmesi ve böylece daha geniş tüketici kitleleri tarafından kullanılması bizim sektörümüz açısından da olumlu sonuçlar doğuracaktır.
Ancak yakın zamana kadar mobil katma değerli servislerin kullanımı son derece yaygınken ve mobil katma değerli servisler üreten firmalar teknoloji sayesinde hızla yeni servisler üretip sunarken, son dönemdeki regülatif düzenlemeler sonucunda ortaya çıkan kullanım zorlukları kullanım oranlarının önemli ölçüde düşmesine neden oldu.
Mobil sektöre katma değerli servisler sunarak, elde ettikleri gelir sonucunda Türkiye’ye önemli bir vergi kazancı sağlayan, çok sayıda nitelikli işgücü istihdam ederek Türkiye’nin işsizlik sorununun çözümüne katkıda bulunan firmalar, regülatif düzenlemeler sonrasında çeşitli kısıtlamalar ve kullanım zorlukları nedeniyle katma değerli mobil servis kullanımının düşmesi sonucunda önemli gelir kayıpları yaşadı, bu da ödedikleri vergi miktarının önemli ölçüde azalmasına, sağladıkları istihdamın ise zorunlu olarak azalmasına yol açtı.
MOBİLSAD olarak sektörümüzü ilgilendiren düzenlemelerle ilgili mevcut bilgi birikimi ve tecrübelerimizle sürece son kullanıcı için maksimum fayda sağlayacak şekilde destek vermek amacındayız. Bunu yaparken de tüketicinin servislerle ilgili bilgilendirilmesi ancak iletişim özgürlüğünün kısıtlanmaması gerektiği görüşündeyiz. İletişim özgürlüğü olan ve bilinçli bir tüketici söz konusu rekabet şartları ile mobil servisleri daha da yaygın kullanacaktır. Gelişen mobil servis kullanımı tüketicinin bilinçlendirilmesine ve bilgiye kolay erişimine de katkı sağlayacaktır.
Son Yorumlar