TET, 2012 yılında ihracatını 10 milyon doların üzerine çıkarmayı başaran şirketleri ödüllendirdi.
TET (İstanbul Elektrik-Elektronik, Makine ve Bilişim İhracatçıları Birliği) Türkiye’nin teknolojideki gücünü temsil eden elektrik-elektronik, makine ve bilişim sektöründe 2012 yılının en başarılı ihracatçılarını ödüllendirdi. 2012 yılında ihracatını 10 milyon doların üzerine çıkarmayı başaran 6 farklı kategorideki 60 firmanın oluşturduğu ‘Onur Listesi’nde yer alan Anatech Dış Ticaret A.Ş. ‘Tüketici Elektroniği’ kategorisinde ödül aldı.
Four Seasons Hotel Bosphorus’da düzenlenen tören, TET Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu’nun açılış konuşmasıyla başladı. Törende, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ve T.C Ekonomi Bakanlığı Müsteşarı Ahmet Yakıcı da birer konuşma yaptı. “Elektrik-Elektronik sektörü 2012 Yılı İhracat Başarı Ödülleri”; Beyaz Eşya, Tüketici Elektroniği, Diğer Dayanaklı Tüketim Malları, Kablolar, Elektrik-Elektronik Üretim ve Dağıtım Ekipmanları ve Makine olmak üzere toplam 6 kategoride sahiplerini buldu.
2012 yılı ihracata başarı ödülü kazanan Anatech’in pazarlama ve hizmet yelpazesi, ticaret sürecindeki tüm değer oluşum zincirini kapsıyor. Şirket aksiyon ürünleri için pazar ve müşteri taleplerine yönelik ürün fikirleri üzerinde taslaklar oluşturuyor, öngörülebilinen kabul edilebilirliğini test ediyor, ticari işletmelere bu ürünün teknik donanımlarının oluşturulmasında bilgi veriyor, ürün ve ambalaj tasarımını geliştiriyor, kaliteli ve ucuz üretim tesislerinin seçimini yapıyor ve uygun bir kalite ve lojistik idaresi sunuyor. Şirketin faaliyetleri son kullanıcı için kapsamlı bir After-Sales-Service (Satış Sonrası Hizmet)’i de kapsıyor.
Törende Anatech Dış Ticaret’e verilen ödülü alan Genel Müdür Selman Yılmaz şirketin iş modelini değerlendirirken şunları söyledi. ‘Bu iş modelimiz, gerek ürünleri pazara sürdüğümüz perakende kanallarında, gerekse müşteri tarafında başarıyla kabul gördü. Türkiye ile birlikte Kuzey Afrika pazarlarına sunduğumuz tüketici elektroniği grubu ürünlerimiz çok kısa sürede başarı kazandı. Önümüzdeki donemde bu başarılı iş modelimize Doğu Avrupa ve Orta Doğu pazarlarını entegre ederek, 2013 yılın da hedefimiz olan 100 milyon bandını geçmeyi amaçlıyoruz.’
Son Yorumlar