Türkiye’nin lider bankalarından Ziraat Bankası, kurumsal veri ambarı projesinde Teradata ile çalışmalarına devam ediyor. Yaklaşık 24 bin Ziraat Bankası çalışanı tarafından kullanılan ve entegrasyonu Fintek tarafından gerçekleştirilen Teradata platformu sayesinde bir saniyeden daha kısa sürede detaylı sorgular gerçekleştirilebilirken, analitik ve iş birimlerinin anlık rapor ihtiyaçları da sorunsuz bir şekilde karşılanabiliyor.
Ziraat Bankası, yenilenen kurumsal veri ambarı projesinde Teradata ile çalışmalarını sürdürüyor. Bugün yaklaşık 24 bin Ziraat Bankası çalışanı tarafından kullanılan Teradata veri ambarı, raporlama performansını yaklaşık 30 kat artırmış bulunuyor. Taktik raporlama ihtiyaçlarında saniyenin altında sorgu performansı gösteren, entegrasyonu Türkiye’nin en büyük bilgi teknoloji şirketlerinden Fintek Finansal Teknoloji Hizmetleri tarafından gerçekleştirilen Teradata platformu, analitik ve iş birimlerinin anlık rapor ihtiyaçlarını da sorunsuz bir şekilde karşılıyor.
Proje ile ilgili bir değerlendirme yapan Ziraat Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yunus Uygur Kocaoğlu, “Fintek olarak, Türkiye’nin en önemli finans yapılarından Ziraat Bankası’nın teknoloji ihtiyacının karşılanmasında önemli bir rol oynuyoruz. Ziraat Bankası’nın bir iştiraki olan kurumumuz, 2001 yılından bu yana dek hayata geçirdiği uygulamalarla bankacılık ve finans sektörünün sergilediği teknolojik atılımda ülkemizin ilk sıralarda yer almasına yardımcı oluyor. Ziraat Bankası’nın ‘Müşteri odaklı hizmet’ anlayışının bir temsilcisi olarak, hem çalışanların hem de müşterilerin memnuniyetini artıracağına inandığımız veri ambarı projesinin gerçekleştirilmesinde gösterdikleri özverili çalışmalardan dolayı, Fintek ve Teradata Türkiye ekiplerine teşekkür ediyorum. Ziraat Bankası’nın ‘lider’ vasfını koruması için sağladığımız desteği önümüzdeki yıllarda da aynı istek ve performansla sürdüreceğiz” diye konuştu.
YÜKSEK PERFORMANSLI SORUNSUZ MİMARİ
Rekabetin son derece yoğun olarak yaşandığı sektörlerin başında gelen bankacılık ve finans sektöründe, kamu kurumları açısından da müşteri memnuniyet kavramının büyük önem taşıdığına değinen Teradata Türkiye Ülke Müdürü Gamze Aydın şu bilgileri verdi: “Fintek işbirliği ile Ziraat Bankası için hayata geçirdiğimiz yeni veri ambarı platformu, ilk bakışta sadece teknik birimlerde çalışan kullanıcılara avantaj sağlıyor gibi görünse de, Genel Müdürlük’ten şube seviyesine kadar tüm çalışanların gün içinde sürekli kullandığı bir yapının da temelini oluşturuyor. Platformun yüksek performanslı yapısı, iş birimlerinde görev yapan kullanıcıların saniyeler içinde rapor oluşturabilmelerine olanak sağlarken, şubelerdeki kullanıcıların da kendi müşterilerini çok daha yakından tanıyabilmelerine ve özel kampanyalar oluşturabilmelerine yardımcı oluyor. 1500’ü aşkın Ziraat Bankası şubesinde kullanılan bankacılık uygulaması Finart ile entegre bir şekilde çalışan Teradata veri ambarı sayesinde, önceden belirlenmiş demografik ve online bankacılık gibi operasyon tercihleri ile birlikte tasarruf, kredi ve kredi kartı gibi farklı sistemlerden gelen birden fazla kritere göre müşterileri seçmek son derece kolaylaşmış bulunuyor. Teradata platformu bugün 50 Terabayt’lık kapasitesi ile Finart ile entegre çalışarak taktik raporlama ihtiyaçlarında saniyenin altında sorgu performansı ile yanıt verebiliyor. Diğer yanda ise analitik ve iş birimlerinin anlık rapor ihtiyaçlarını karşılayan bir ortam sunuyor.”
“VERİ SORGULAMADA ÖZGÜVEN KAZANDIK”
Yüksek performanslı bir veri ambarı platformu arayışına girdiklerinde Teradata’nın tüm ihtiyaçlarını karşılayacaklarını fark ettiklerini belirten Fintek Uygulama Geliştirme Analitik Bankacılık Müdürü Taylan Erverdi, “Karar verme aşamasında bizim için en önemli nokta, OLTP mimaride tasarlanmış bir veri tabanı yerine veri ambarına özelleşmiş bir veritabanı üzerinde sistemimizi kurgulamaktı” dedi.
Teradata sayesinde performans için yorulmadıklarına ve işlerine daha kolay odaklanabildiklerine değinen Erverdi, “Teradata sayesinde, performansla ilgili bir problemimizin olmayacağını ve işi her durumda yapacağımızı çok iyi biliyoruz. Bugün, her türlü veriyi hiçbir güçlükle karşılaşmadan Teradata ile sorgulayacağımız bilgisine sahibiz. Bu da bize özgüven sağlıyor” diye konuştu.
“GÜNLER SÜREN SORGULARI ARTIK YARIM GÜNDE TAMAMLIYORUZ”
Diğer bir önemli kazanımlarının ise iş yükü açısından olduğunu vurgulayan Erverdi, “Teradata öncesinde günler süren sorguları bugün maksimum yarım gün içinde gerçekleştirip, kullanıcı birimlere gerçek zamanlı raporlamaları sunuyoruz. İş yükünde elde ettiğimiz zamanı ise başka işlerimiz üzerinde yoğunlaşarak değerlendiriyoruz. Örnek vermek gerekirse, Maliye Bakanlığı’nın rapor taleplerine eski sistemde yaklaşık 1 aylık süreçte yanıt verebiliyorken, bugün 18 ayı kapsayan raporları 1 gün içinde hazırlayabiliyoruz. Aynı şekilde, BASEL II kriterlerine göre müşteri bazlı kredi riski analizi ve hesaplanması eski sistemde 6-8 saat arasında zaman alırken, Teradata’ya geçtikten sonra 12-14 dakika gibi kısa bir zaman diliminde tamamlanmaya başladı. Aktif-Pasif raporlarının hazırlanması ise eski sistemde günde 3-5 saat arası sürerken, bu süre Teradata’da 8-10 dakikaya kadar düştü. Bu rakamlardan yola çıkarak Ziraat Bankası’nın raporlama performansının yaklaşık 30 kat arttığını söyleyebiliriz. Raporlarda sürenin kısalması ile birlikte yaşanan problem sayısının da sıfıra yaklaştığını rahatlıkla söyleyebiliriz” ifadelerini kullandı.
Ziraat Bankası için yeni geliştirilen tüm uygulamaların analitik tarafı için Teradata veri ambarı platformunun kullanıldığını belirten Erverdi, “Portföy yönetimi, müşteri analizleri gibi sahada kullanılan uygulamalar yanında müşteri kârlılığı, bireysel performans yönetimi gibi işlemleri de Teradata üzerinde gerçekleştiriyoruz. Son dönemde yeniden yapılanan Ziraat Bankası’nda tüm birimler için analitik ihtiyaçlar doğdu. Bugün şubelerdeki müşteri ilişkileri yöneticileri dahil tüm birimler, gerçek zamanlı raporlara Teradata ile anında ulaşabiliyorlar. Önümüzdeki dönemde de kullanımının yoğun bir şekilde artacağını söyleyebiliriz” dedi.
Son Yorumlar