Dijital pazarlama ve dijital ortam çözümleri alanlarında dünya çapında lider firma Adobe, 30. Yaşını kutladı. Sunduğu çözümlerle müşterilerinin tüm kanal ve ekranlarda dijital içerik oluşturmasına, bu içerikleri yönetmesine, inceleme sine ve en iyi şekilde kullanmasına yardımcı olan Adobe, “dijital deneyimler yoluyla dünyayı değiştirme vizyonuyla” geleceğe de emin adımlarla yürüyor.
Dünyanın en önde gelen teknoloji şirketlerinden biri olan Adobe geçtiğimiz günlerde 30. yaşını kutladı. Yenilikçi çözümleriyle farklı alanlarda kurumların, şirketlerin ve profesyonellerin işini kolaylaştıran ve iş süreçlerine tam 30 yıldır değer katan Adobe, önümüzdeki dönemde de geçmişten gelen büyük birikimini “dijital deneyimlerle dünyayı değiştirme” vizyonuyla harmanlayarak geleceğe daha da emin adımlarla yürümeyi hedefliyor.
Bir dünya markası haline geldi
Adobe, 1982’nin Aralık ayında John Warnock ve Chuck Geschke tarafından kuruldu. Warnock’un ve Geschke’nin kurduğu küçük çaplı yazılımevi bugün artık dünyanın dört bir yayında alanının en önemli markasını olarak tanınan büyük bir teknoloji devine dönüştü. Merkezi ABD’nin California eyaletinde San Jose’de bulunan Adobe, dünya çapında 11 bine yaklaşan çalışan sayısına sahip. Şu anda gelirlerinin yarısından çoğunun ABD dışından elde eden Adobe’nin bu yönü de şirketin artık bir dünya markası olduğunun en önemli göstergelerinden biri. Adobe’nin ürünleri aynı zamanda birçok dünya diline de uyarlanmış durumda ve dünyanın dört bir yanında kreatif profesyoneller ve bilgi çalışanları tarafından kullanılıyor.
2008 yılından beri ofisiyle de Türkiye’de
Adobe Türkiye’de de 2008 yılından bu yana kendi ofisiyle ve alanında uzman ekibiyle birlikte pazarda faaliyetlerini başarıyla sürdürüyor. Adobe Türkiye ofisi; 2008’de 3 kişi olarak başladığı yolculuğu bugün hepsi alanının en yetkin isimlerinden olan 15 kişilik ekibiyle sürdürüyor. Adobe’nin 30. yaşını kutlamasıyla ilgili konuşan Adobe Akdeniz Ülkeleri Bölge Müdürü Tolunay Tomruk, “Adobe olarak 30. Yılımızı kutlamaktan dolayı mutlu ve gururluyuz. Bu 30 yıl zarfında Adobe, sunduğu çözümlerle her zaman standartları oluşturmuş ve zamanında yaptığı hamlelerle de sektörün standartlarını her zaman bir adım öne taşımıştır” derken, şunları söyledi: “Dijital teknolojilerle sürekli ve hızla dönüşen dünyamızda, Adobe kullanıcılarını bu yeni dünyaya en iyi şekilde hazırlıyor. Adobe olarak son yıllarda dijital yayıncılık ve tasarım alanından marka gücümüzü genişleterek dijital pazarlama çözümlerini de sunacak şekilde kendimizi yeniden tanımladık. Forrester’in 2012 araştırmasına göre şu an dijital pazarlama çözümlerinde de lider konumdayız. Şu anda Adobe içeriğin üretilip, dağıtılması, analizi ve paraya çevrilmesi döngüsünü uçtan uca sağlayan bir teknoloji sağlayıcısı olarak tekiz. Adobe olarak pazardaki öncü ve farklı konumumuzu geleceğe ve daha nice 30 yıllara taşımak istiyoruz. 2008 yılından bu yana Türkiye ofisiyle birlikte yerel pazarda güçlenen konumumuz da artarak devam edecektir”.
EK BİLGİLER
Adobe’nin 30 Yıllık Geçmişinde Önemli Kilometre Taşları ve Lansman Tarihleri
1984: Adobe PostScript, Adobe’nin ilk çözümüydü.
1990: Adobe Photoshop, 1990’da oluşturmakla buluştu.
1991: Adobe Premiere® Pro 90’ların ikinci ürünüydü.
1993: Portable Document Format (PDF)’in lansmanı yapıldı.
1993: Adobe, Reader çözümünü oluşturmak.
1993: Adobe Acrobat 1993’un diğer bir flaş lansmanı oldu.
1996: Adobe Flash çıktı ve sektöre damgasını vurdu
1999: Adobe InDesign lansmanı ile Adobe 90’lı yıllara sağlam bir veda yaptı.
2003: Adobe Creative Suite oluşturmak hizmetinde.
2009: Adobe Digital Marketing Suite ile dijital pazarlamada yeni dönem
2011: Adobe Digital Publishing pazara sunuldu.
2012: Adobe Creative Suite 6 geçen yılın en önemli lansmanlarındandı.
Adobe’nin 30 Yılda Yaptığı En Önemli Şirket Satın Alımları
– Adobe 1994’te Aldus Corporation’ı satın aldı.
– Adobe 1995’te Frame Technology Corporation’ı satın aldı.
– Adobe 1999’da GoLive Systems, Inc’i satın aldı.
– Adobe 2002’de Accelio Corporation’ı satın aldı.
– Adobe 2005’te Macromedia’yı satın aldı
– Adobe 2009’da Omniture’ı satın aldı.
Son Yorumlar