2016 hedeflerini açıklayan AloTech CEO’su Cenk Soyak, 2015 yılında ciro bazında yüzde 4,2’lik bir büyüme gerçekleştirdiklerini söyleyerek hedeflerinin yurtdışındaki pazar paylarını daha da artırmak olduğunu belirtti.
Türkiye’nin en büyük bulut tabanlı çağrı merkezi sağlayıcı şirketi AloTech’in CEO’su Cenk Soyak, şirket ve sektörün 2015 yılı değerlendirmesini yaparken 2016 yılı hedeflerini de açıkladı.
2015 yılında Türkiye için her ne kadar seçim odaklı bir yıl olsa da çağrı merkezi sektörü genelinde ve AloTech açısından verimli bir yıl olduğunu söyleyen Soyak, çağrı merkezi sektörünün önceki senelerde yaşadığı büyüme eğiliminin, bu sene de devam ettiğini belirtti. Çağrı merkezi sektöründe bu yılki büyümenin olumlu olduğunu söyleyen Soyak, AloTech’in de ciro bazında yüzde 4,2’lik bir büyüme kaydettiğini belirtti. Bu yıl önemli yabancı firmaların, ortaklık yapma ve satın almalarla Türkiye pazarına girdiklerine de dikkat çeken Soyak, şunları söyledi: “Söz konusu yeni oyuncular, sektörümüze yeni bir ivme getirdi. Türkiye’deki sektör temsilcilerinin dünya çapındaki trendleri ve yenilikleri takip edebilme fırsatı yakaladığı yararlı konferanslar düzenlendi. Bu konferanslar sektörel iletişimi güçlendirmekle kalmadı aynı zamanda ülkemizdeki çağrı merkezi endüstrisinin gelişim sürecinde de itici bir güç yarattı.”
Bulut teknolojisi üzerine kurulu yenilikçi çözümü nedeniyle Google’ın tüm dünyaya örnek çalışma olarak gösterdiği AloTech’in aldığı ödüllere de değindi. Soyak yaptığı açıklamada, “AloTech getirdiği yenilikçi çözümler nedeniyle 2014 yılında Endeavor 56. Uluslararası Seçim Paneli’nde Endeavor Girişimcisi seçilirken İngiltere Ticaret ve Yatırım Odası tarafından da Anadolu’nun Teknoloji Girişimi ödülüne layık görüldü. Aynı yıl EuroCloud Ödülleri’nde en iyi SaaS hizmeti jüri özel ödülünün sahibi olan AloTech, 2015 yılında ise dünyanın en prestijli bulut ödülleri arasında yer alan Bulut İnovasyon Dünya Kupası’nda birincilik koltuğuna oturdu.” dedi.
Google’ın bu yıl AloTech’in hayata geçirdiği yenilikçi bulut çözümünü tüm dünyaya örnek olarak gösterdiğine dikkat çeken Soyak, yalnızca 10 dakika içerisinde kurumlara çağrı merkezi altyapısı kuran, bulut teknolojisi üzerine kurulu AloTech çözümlerini kullanan şirketlerin, yazılım ve donanıma yatırım yapmalarına gerek kalmadığının altını çizdi.
“2016 yılında hedefimiz yurtdışında daha da büyümek”
Açıklamasında 2016 yılı hedeflerine de değinen Soyak, “Türkiye’de teknoloji alanında çözümler üreten çok değerli ekipler bulunuyor. Üretilen çözümlerin doğru destekle yurtdışı pazarlarda da kendisine iyi bir yer bulabileceğine inanıyorum. Türkiye, dünyanın en gelişmiş ilk 20 ekonomisi içerisinde yer alan bir ekonomiye sahip. Genç ve dinamik, teknolojiye ilgi duyan genç bir nüfusu bulunuyor.” dedi.
“AloTech’in İngiltere, Hollanda ve Kanada’da birçok müşterisi; Almanya, Belçika, ABD ve Azerbaycan’da ise kullanıcıları bulunmaktadır. 2016 yılı için öncelikli hedeflerimizden birisi çağrı merkezi sektöründe uluslararası pazar payımızı artırmak.” diyen Soyak, bu amaçla yurtdışındaki iş ortaklıklarının yanı sıra Google ile de süregelen işbirliği konusunda çeşitli temaslarda bulunmaya devam ettiklerini ifade etti. ABD ofislerinde işe alım süreçlerini tamladıklarını ve kısa sürede aktif şekilde faaliyete geçeceklerini de dile getiren Soyak, yine bu amaçla 21 Ocak 2016’da Chicago’da düzenlenecek “ITU GATE Demo Day” etkinliğinde yurtdışındaki yatırımcılar ile buluşacaklarını ve bu şehirde bir ofis açmayı planladıklarını söyledi. Soyak, “Bulut Çağrı Merkezi hizmeti ile AloTech yeni bir iletişim platformunu sektöre kazandırdı. Bu sektörde bir dünya lideri olmaya kararlıyız.” şeklinde konuştu.
Son Yorumlar