Almanya merkezli Metro Group’un lokomotif şirketi olan Metro Toptancı Market çalışanları en iyi raporlama aracı olarak QlikView’u seçti. Kullanıcılardan gelen olumlu geri bildirimler yurtdışındaki merkezin projeye ilgisini çekti.
QlikView Projesi, Metro toptancı market merkezi yönetimi tarafından en iyi raporlama ve analiz uygulaması olarak kabul gördü. Öyle ki, bu yapı diğer Metro ülkelerinde de kullanılarak, bir ‘’başarı hikayesi’’ne dönüştü.
Metro Toptancı Market Bilgi Yönetimi Bölümünde İş Zekâsı ve Karar Destek Sistemleri Yöneticisi Haldun Mürütoğlu, QlikView projesinin uluslararası bir projeye dönüşmesi serüvenini söyle aktardı; “QlikView raporlama ve analiz projesi tamamlandıktan bir süre sonra Metro Market Türkiye bünyesindeki QlikView kullanıcılarına sistemle ilgili geri bildirim almak amacıyla bir anket çalışması gerçekleştirdik. Bütünü temsil etmesi açısından her departmandan en az bir kullanıcı seçtik. Yaptığımız anket çalışması sonucu katılımcıların tamamına yakını QlikView’u şirket bünyesindeki diğer raporlama araçlarına tercih ettiklerini belirttiler, bu tercihlerindeki en etkili faktörün QlikView’un kullanımı kolay, hızlı ve zaman verimliliği yüksek bir iş zekâsı ve analiz aracı olduğunu söylediler. Bunun yanısıra, diğer iş zekâsı ve raporlama araçları ile yapılamayan analizlerin, QlikView platformun da kolayca yapılabilmesinde QlikView’u tercih etmelerinde ayrı bir etken olduğunun altını çizdiler. Kullanıcılardan gelen olumlu geri bildirimler yurtdışındaki merkezimizin de projeye ilgisini çekti. Talep üzerine Metro toptancı market merkezi yönetim ve diğer Metro ülkelerinin üst yönetimlerine sunumlar yapıldı. Projemiz en iyi raporlama ve analiz uygulaması olarak kabul edildi. İtalya, Çek Cumhuriyeti, Almanya, Romanya, Polonya gibi ülkelerde kullanılmaya başlandı. Diğer Metro ülkelerinde de kurulum aşaması devam etmektedir.”
QlikView Projesi ile iş birimlerinin anlık oluşan ihtiyaçlarını kendileri karşılayabilmeleri ve izlemek istediği parametreleri kendileri belirleyerek, derinlemesine analiz yapabilmeleri sağlandı. Bu bilgilere gerçek zamanlı ulaşılabilmesi, hızlı ve zamanında aksiyon alınarak, karşılaşılabilecek riskler minimize edildi. Proje, Metro Market’tin ileriye yönelik stratejik hedeflere ulaşılmasında büyük destek noktası oluşturdu.
Son Yorumlar