Symantec olarak, Android uygulamaları pazarının yılın ilk yarısına ilişkin mevcut güvenlik riskleri hakkında bir analiz hazırladı.
Analiz, malware ve diğer zararlı kod yazılımlarının agresif reklam içerikleri kullanan uygulamalarla bağlantıya geçmeleri sonucu, Android cihazlar üzerinde oluşturdukları etkileri ortaya koyuyor. Reklam içerikleri, hedeflerine ulaşmak için uygulama kullanıcılarının bilgilerini topluyor, bu bilgileri dışarı sızdırabiliyor veya bildirimler panosunda reklam göstermek, ikon/simge oluşturmak veya Web tarayıcınızdaki yer imlerini değiştirmek gibi rahatsız edici eylemlere de neden olabiliyor. Biz bu tür zararlı içerikleri ‘agresif reklam içerikleri’ olarak adlandırıyoruz.
Güvenlik firmaları bu yılın ortasında 65 adet reklam içeriği tespit etti ve bunların %50’si agresif olarak sınıflandırıldı. Agresif reklam içeriklerini kullanan uygulamaların oranı 2010’dan beri her gün artarak, 2013’ün ilk yarısında %23’e yükseldi. Doğası gereği daha çok Fotoğrafçılık, Oyunlar ve Eğlence kategorilerinde bulunan zararlı kod yazılımlarına kullanıcılar en fazla, Kişiselleştirme, Hizmetler & Demo ve Yarış Oyunları kategorilerinden uygulama indirirken rastlıyorlar.
Zararlı kod yazılımlarının hacmi, tahmin edildiği gibi istikrarlı bir artışla büyüyor. Bilinen zararlı kod yazılım örneklerinin sayısı (madware ve grayware hariç) Haziran 2013’de 275,000’e yaklaştı ve Haziran 2012’den bu yana dört katına çıkarak bir rekor kırdı.
Son Yorumlar