AOC ve Philips’in son teknoloji yeni monitörleri düzenlenen bir basın toplantısı ile tanıtıldı. 34 inç’e ulaşan geniş ekranlar ve 4K çözünürlüklü yeni monitörler gecenin yıldızları arasındaydı. Ancak G-SYNC özellikli yeni oyun monitörlere ayrı bir parantez açmak gerekli diye düşünüyoruz. IT Network olarak takip ettiğimiz lansman sonrasında hem ürünleri deneyimlemek hem de yeni ürünler hakkında bilgi almak üzere Philips ve AOC Bölge Satış Direktörü Berkay Doğan ile bir araya geldik…
Lansmanını gerçekleştirdiğiniz AOC ve Philips’in yeni ürünlerinizden biraz bahseder misiniz?
Bu yıl lansmanını gerçekleştirdiğimiz ürünlerimiz geçtiğimiz yıllara nazaran görüntü teknolojisi açısından bir miktar daha ses getirici ürünlerden oluşuyor. Farklı alanlarda sunduğumuz yeni ürünlerimiz bulunuyor. İlk bahsetmek istediğim geniş ekranlar ve yüksek çözünürlüklü ürünlerimiz. Artık hem kişisel kullanımlarda hem de profesyonel kullanım alanlarında da geniş ekranlı ürünlere ihtiyaç fazlalaşmış durumda. Bu ihtiyaca çözüm sunacak hem Philips hem de AOC markamızda 4K çözünürlüklüye sahip (3840×2160) yeni ürünlerimiz geliyor. 4K çözünürlük kullanıcıya bambaşka bir görüntü deneyimi sunacak. 4K deneyiminin yanında büyük ekran deneyimini de sunuyoruz. 28-29 inç ekranlarımız bulunuyordu. Bugün de bunu daha da büyüttük ve 34 inç ekranlarımızı tanıttık. 34 inç ekranımız AOC’de 21:9 formatında sunuluyor.
Bahsettiğimiz 4K ve 34 inç geniş ekran ürünlerinizin pazardaki konumunuza etkisinin nasıl olacağını düşünüyorsunuz?
Pazarın aslında birkaç nedenden dolayı çok fazla büyüyemediğini gözlemliyoruz. 2015 yılında bunun toparlanacağını ve pazarın beklenen büyüme seyrine ulaşacağını düşünüyoruz. Monitör pazarında farklı olabilmek ve pazardaki payınızı yükseltebilmek için katma değerli ürünleri tüketici ile buluşturabilmek çok büyük önem taşıyor. Bu noktada sunumunu gerçekleştirdiğimiz yeni ürünlerimiz hem tüketici tarafında ses getirmesi, reklamı ve sunduğumuz farklı teknolojilere markamızın ulaştığını gösterebilmek adına bizim için çok önemli. Yeni ürünlerimizin ciromuzu artırma noktasında önemli katkısının olacağını düşünüyoruz. Lansmanını yaptığımız bu yeni ürünlerimizin özellikte tüketici algısında olumlu etki edeceğine inanıyoruz.
Yeni ürünleriniz içesinde oyun severleri mutlu edecek bir teknoloji de sunuyorsunuz? Bundan biraz bahseder misiniz?
Oyun konseptinde hem Philips hem AOC’de G-SYNC özelliğine sahip monitörlerimizi Türk tüketicileri ile buluşturuyor olacağız. Özellikle bizim için flaş ürünlerimizden bir tanesi olan G-SYNC monitörler oyuncular için tasarlanmış bir ürün. Oyuncuların genel olarak tercih ettikleri yüksek tazeleme frekansı 144 HZ ve 1MS tepkime hızı bizim daha önceki ürünlerimizde bulunan özelliklerdi. Ancak monitör teknolojisinin çok fazla bu alanda ilerlememesinden kaynaklanan bazı problemler yaşanıyordu. Monitörlerin tazeleme frekansları 30 veya 60 HZ sabittir. Ancak oyuncuların kullandığı yüksek seviye ekran kartları çok değişken tazeleme frekanslarıyla çalışabiliyor. Monitörler sabit ancak ekran kartları değişken tazeleme frekanslarına sahip olunca senkronizasyon sorunu ortaya çıkıyordu. Bu da oyun oynarken veya pratik hayatta bir şey izlenirken görüntülerde yırtılmalar, takılmalar, kopmalar gibi problemleri kullanıcıyla tanıştırıyordu. Artık G-SYNC özelliğinde bulunan modül sayesinde ekran kartı ve monitör senkronizasyon sorunu yaşamıyor. Bu da kopmaları, yırtılmaları ve takılmaları tamamen kullanıcıların hayatından çıkartıyor.
Kullanıcılar için yeni ürünlerinizde fiyat performans değerlendirmesini yapar mısınız?
Bu noktada tüm ürünlerimizde farklı bir yaklaşımımız bulunuyor. Mesela oyun monitörlerinden bahsedersek bu alanda Philips’le 27 inç ürünümüz ile devam ediyoruz. Dolayısıyla konumlama yaparsak ürün 27 inç olduğu için fiyatı daha yüksek. Aynı alan için AOC markamızda 24 inç’lik bir panel kullanıyoruz ve doğal olarak daha uygun fiyat sunuyoruz.
Lansmanı değerlendirdiğimizde sizin için lansmanın en yıldız ürünü hangisiydi?
Genel olarak baktığımızda iki ürünümüz için sunduğumuz tüm ürünlerimiz bizim için günün yıldızı ürünler. Ancak bu yıldızlar arasında değerlendirme yaparsak sanırım bir numaralı yıldız olarak G-SYNC özelliğine sahip oyun monitörümüzü söyleyebilirim. Hemen arkasından da 4K çözünürlüğe sahip monitörlerimiz geliyor. Çünkü kullanıcı açasından yüksek çözünürlük her zaman istenen ve tercih edilen özelliğe sahipti. Bugüne kadar belli bir çözünürlükte sabit kalınmıştı. Ancak bugün bunu tam anlamıyla yeni ürünlerimizle kırmaya başladığımızı söyleyebilirim.
Son olarak sizden AOC ve Philips’in Türkiye ve globaldeki sektörel değerlendirmesini alabilir miyiz?
Sektörün geleceği hakkında negatif bir düşünceye sahip değiliz. Geçen seneye göre bu yıl pazarın küçülmüş olması istenmeyen bir durum. Ancak böyle daralmalar hem Türkiye’de hem de Avrupa’da daha önceleri de görüldü. Türkiye’ye baktığınız zaman Avrupa’yı hep 2-3 çeyrek geriden takip ettiğini görüyoruz. Bu açıdan bakarsak şu anda Avrupa’da birçok farklı faktörlerin de etkisiyle B2B pazarı yani kurumsal pazar gelişiyor. Hatta bunun yanında B2C yani tüketici pazarının da geliştiğini söyleyebiliriz. Buradan da genelleme yaparsak Türkiye’deki küçülmenin uzun dönemli olacağını düşünmüyoruz. Türkiye’de pazarın küçülmesinin nedenlerinden birisini doların yükselişi olarak görebiliriz. Akıllı telefon ve tablet pazarındaki artışın da etkisi olduğu görülüyor. Ancak bu kadar etkiye rağmen her alanda kullanıma açık ürünler olduğu için monitör pazarının hiçbir zaman ölmeyeceğini söylemek yanlış olmaz. AOC ve Philips olarak Türkiye’deki monitör pazarının da kısa sürece toparlanacağını ve kurumsal projelerde artış olacağını düşünüyoruz.
Son Yorumlar