Sunduğu çözümleri ile alanının önemli küresel çözüm ortaklarından olan AppsFlyer’in sunduğu AppsFlyer Privacy Cloud ürününü ve Intel ile gerçekleştirilen işbirliğini AppsFlyer Türkiye ve Orta Doğu Satış Müdürü Ece İnanç okurlarımız için anlattı…
AppsFlyer Gizlilik Bulutu nedir? Son kullanıcıya sunduğu avantajlar nelerdir?
AppsFlyer Privacy Cloud, kullanıcı gizliliğini korumaya devam ederken şirketlerin işbirliği yapmasına ve veri alışverişinde bulunmasına olanak tanıyan bir veri temizleme odasıdır.
Tüketiciler, markalarla etkileşime girerken bilindiği üzere web’deki çerezler veya mobil cihazlardaki tanımlayıcılar gibi kullanıcı düzeyindeki verilere erişimin olanak sağladığı uygulama içi kişiselleştirilmiş, alakalı içerik görmek gibi belirli bir kullanıcı deneyimi düzeyine alıştı.
Ancak, sırf bu içgörüler üzerine inşa edildiği için kullanıcı düzeyinde verilerin kolayca aktarımı, bugün var olan gizlilik sorununu yarattı. Tüketiciler, verilerinin nasıl paylaşıldığını (haklı olarak) bilmek istiyor ve yeni gizlilik düzenlemeleri bu değişikliği yansıtıyor.
AppsFlyer Privacy Cloud ile tüketiciler, verilerinin nasıl kullanıldığına ilişkin herhangi bir gizlilik endişesi duymadan markalardan bekledikleri büyük değeri ve deneyimi elde etmeye devam edebilirler.
Intel ile ortaklığınızdan bahseder misiniz?
Homomorfik şifreleme gibi gizliliği koruyan kriptografik teknolojilere yatırım yapmak için Intel ile uzun vadeli bir işbirliğine girdik.
AppsFlyer’da her gün işlediğimiz veri ölçeği oldukça büyük – günde yaklaşık 120 milyar olay. Bu ölçekte kriptografik çözümleri çalıştırmak için gereken ölçüm miktarı gerçekçi değil. Ancak, gizliliği koruyan kriptografik teknolojiler konusundaki inovasyon vizyonunu da bizimle paylaşan Intel gibi güçlü bir liderle ortaklık kurarak, ekosistem için daha hızlı bir şekilde ölçeklenebilir bir çözüm geliştirebileceğimize inanıyoruz.
Homomorfik şifreleme (HE) nedir? Avantajları nelerdir?
Homomorfik şifreleme, kimseye ifşa etmeden şifrelenmiş olan verileri analiz etmeyi veya değiştirmeyi mümkün kılar.
Diğer şifreleme biçimleri gibi, homomorfik şifreleme de verileri şifrelemek için ortak bir anahtar kullanır. Diğer şifreleme biçimlerinden farklı olarak ise veriler şifrelenirken görevlerin gerçekleştirilmesine izin vermek için cebirsel bir sistem kullanır. Ardından, görevler ve işleme tamamlandıktan sonra yalnızca eşleşen özel anahtara sahip kişi şifrelenmemiş verilere erişebilir. Bu da, birisi tarafından kullanıldığında dahi, verilerin güvenli ve özel olmasını ve kalmasını sağlar.
Örneğin, bir kafe aramak kadar basit bir şey, kafein özleminizi gidermenize yardımcı olurken, üçüncü taraflara, arama yaparken bulunduğunuz yer, ilgilendiğiniz sonuçlar ve daha fazlası gibi çok büyük miktarda veriyi ortaya çıkarır.
Bu kurgusal kafe aramasında homomorfik şifreleme uygulansaydı, bu bilgilerin hiçbiri Google gibi herhangi bir üçüncü taraf veya hizmet sağlayıcı tarafından görülemezdi. Ayrıca kafe nerede, nasıl gidilir gibi sonuçlarla size ne cevap verildiğini de göremezlerdi.
2022 yılında iş birliği içinde olduğunuz firmalara hangi platformlar veya ürünlerle sunmayı planlıyorsunuz?
Tüm müşterilerimize benzersiz ihtiyaç ve hedeflerine bağlı olarak bir dizi ürün sunuyoruz ve bunlar, mobil pazarlama kampanyalarının ölçümü ve analizi, kitle segmentasyonu, dolandırıcılık koruması, derin bağlantı, tahmine dayalı analitik, artan artışın ölçülmesi ve daha fazlasını da içeriyor.
Sonuç olarak, tüm ürünlerimiz, müşterilerimizin mobil pazarlama kampanyaları hakkında veriye dayalı kararlar almalarına ve mobil cihazlarda olağanüstü bir müşteri deneyimi sunmalarına yardımcı olurken aynı zamanda tüketicilerin gizliliğini de koruyor.
2021’i nasıl değerlendiriyorsunuz ve 2022 öngörüleriniz neler?
2021, AppsFlyer için harika bir yıldı. Şirket olarak, geçen yılın sonunda dünya çapında 1.000’den 1.400’e çıkan çalışanımızla büyümeye devam ettik. Türkiye’de, birlikte çalıştığımız şirket sayısının yükselmesini desteklemek için özel satış ve müşteri başarısı uzmanlarından oluşan ekibimiz de büyüdü.
Ayrıca, Apple’ın iOS 14.5 güncellemesini takiben reklam verenleri desteklemek için tasarlanmış bir ürün paketi olan SK360 dahil olmak üzere bir dizi yeni gizliliği koruyan ürünü piyasaya sürdük. AppsFlyer Privacy Cloud’u oluşturmak için Intel ile yakın zamanda gerçekleştirdiğimiz işbirliği bu yönde atılan bir diğer adımdır.
2022 yılında da bu başarının devam etmesini bekliyoruz. Gizlilikten ödün vermeden harika müşteri deneyimleri sunmaya devam etmek için ihtiyaç duydukları teknolojiyle müşterilerimizi yenilemeye ve desteklemeye devam edeceğiz.
Ayrıca, var olan ve gelecekteki Türk şirketlerimiz mobildeki varlıklarını geliştirmeye devam ederken, biz de onları desteklemeye devam edeceğiz. Türkiye’de son birkaç yılda bazı etkileyici mobil başarı öyküleri gördük. Getir’in Avrupa’ya yayılması ve hızla gelişen oyun endüstrisi bunlardan sadece ikisi. Bunun devam etmesini bekliyoruz ve geleceğin Türk işletmeleri için neler getireceğini görmekten heyecan duyuyoruz.
Son Yorumlar