Türkiye’nin lider teknoloji şirketlerinden Arena, Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda yaptığı özel durum açıklaması ile Brightstar Telekomünikasyon Dağıtım Ltd. Şti. (Brightstar Türkiye) hisselerinin 100%’ünün satın alınmasına ilişkin Satın Alma Sözleşmesi’nin imzalandığını duyurdu. Yapılan açıklamada, 2020 yılında 2 milyar 400 milyon TL (342 milyon Amerikan Doları) net satış yapan Brightstar Türkiye’nin hisselerinin tamamının satın alma bedeli olarak 35 milyon Amerikan Doları nakit ödeneceği ifade edildi…
Brightstar Türkiye, kurulduğu 2009 yılından itibaren tüm telekomünikasyon ürünlerinin Vodafone Türkiye satış noktalarına ve iş ortaklarına dağıtılması konusunda dağıtıcılık anlaşmasına sahip. Yapılan açıklamada bu anlaşmanın mevcut koşullar ile ortaklık değişimi sonrasında uzun dönemli olarak devamına ilişkin Vodafone Türkiye ile gerekli mutabakatın sağlandığı ifade edildi.
Apple, Samsung, Oppo, Xiaomi, Huawei, Lenovo, Honor, Tecno, Harman Kardon, JBL, Sennheiser gibi akıllı telefon ve yeni nesil aksesuar ürünlerinin katma değerli dağıtımını gerçekleştirmekte olan Brightstar Türkiye’nin bu satın almanın tamamlanması sonrasında bu ürünlere ilave olarak Arena portföyünde bulunan teknoloji, ürün ve hizmetlerini de kendi satış kanalları üzerinden dağıtma fırsatını elde edeceği de açıklamada yer aldı.
Arena’nın ana hissedarı olan Redington Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve İcra Kurulu Başkanı Raj Shankar bu satın almaya ilişkin görüşlerini şöyle paylaştı: “Redington olarak teknolojinin ürünlerinin dağıtımını yapıyoruz ve yıllık 7,7 milyar Amerikan Dolarını aşan satış hacmimiz ile gelişmekte olan ülkeler pazarının lider dağıtım şirketiyiz. Türkiye’ye de 10 yılı aşkın bir süre önce yaptığımız Arena yatırımımız ile ilk adımımızı attık.
Türkiye teknoloji ürünlerinin kullanımında öncü ve hevesli genç nüfusu ve Avrupa ile Asya arasındaki stratejik coğrafi konumu ile geleceğe yönelik olarak son derece yüksek bir potansiyel ifade ediyor.
Yaklaşık 5 yıl önce Türkiye’ye ikinci yatırımımızı Katma Değerli, bir teknoloji distribütörünü (şimdi Redington Türkiye) satın alarak yaptık. Bunun yanında Arena içerisinde büyüttüğümüz Paynet’i ayrı bir şirket haline getirerek Türkiye’nin lider B2B ve B2B2C Finansal Teknoloji şirketini ortaya çıkardık. Arena’nın ürün ve hizmet çeşitliliğini Yenilenebilir Enerji Teknolojileri, Bulut Hizmetleri, IoT ve Otomasyon alanlarında genişlettik.
Bu satın almanın Arena’ya yeni ilave iş fırsatları yaratırken aynı zamanda pek çok alanda ciddi sinerji de yaratacağına inanıyoruz. Brightstar Türkiye ile Vodafone Türkiye arasındaki uzun dönemli dağıtıcılık anlaşması da Arena’ya mevcut ürün portföyünü geliştirme ve çok daha fazla iş ortağına yayılma imkanını veren son derece değerli bir iş birlikteliğini oluşturuyor.”
Arena Grup CEO’su Serkan Çelik Brightstar Türkiye satın almasına ilişkin olarak şunları söyledi: “Brightstar Türkiye akıllı telefon pazarında yaklaşık yüzde 10’luk pazar payına sahip güçlü bir şirket. Gerek iş modeli gerekse kültürel olarak bizimle çok iyi bir uyum yakalayabileceğini öngördüğümüz kurumsal kökleri kuvvetli katma değerli bir dağıtıcı. Dünya’nın en önemli akıllı telefon ve yeni nesil akıllı aksesuar üreticilerini portföyünde barındıran ve Vodafone Türkiye’nin dağıtıcısı olarak da çok yüksek potansiyelli bir satış kanalına sahip olan Brightstar Türkiye’nin satın alma işlemimiz Türkiye teknoloji dağıtım pazarında son 10 yılda gerçekleştirilen en önemli satın alma işlemi olacaktır.
Bu satın almayı yapmamızdaki temel etken ana ortağımız Hindistan Merkezli Çok Uluslu bir Şirket olan Redington Grubu ve Arena Grubu olarak bizlerin ülkemizin ve teknolojinin geleceğine olan inancımız ve dolayısı ile artan oranda yatırım yapma isteğimiz. 5 yıl önce Paynet ile hayata geçirdiğimiz FinTech alanındaki yeni yatırımımızı son 2 yılda Bulut Servisleri Platformu, Yenilenebilir Enerji Teknolojileri ve IoT & Otomasyon sistemleri gibi yeni gelişen teknolojilere yaptığımız yatırımlar takip etti. Gerek Arena gerekse ana hissedarımız olan Redington Grup olarak bu satın alma ile Türkiye’nin ve teknolojinin geleceğine inanmaya devam ederken kısa vadeli konjonktürel etkilerden bağımsız olarak ülkemize uzun dönemli yatırım yapma hevesimizi ortaya koymuş bulunuyoruz.
Brightstar Türkiye’nin, Şirket’imizin mevcut ürün portföyünde bulunmayan akıllı telefon ve yeni nesil aksesuar segmentindeki geniş ürün yelpazesi, tecrübeli yönetim ve çalışan ekibi ve uzun yıllardır sağlamış olduğu en üst seviye müşteri memnuniyeti ile hali hazırda sürdürmekte olduğumuz Teknoloji ürün ve hizmetleri dağıtımı faaliyetlerimize stratejik ve finansal olarak çok önemli sinerjiler katacağını düşünmekteyiz. Elektronik Haberleşmenin kalbinde yer alan Brightstar Türkiye satın alması ile birlikte 5G teknolojisinin karşımıza yepyeni bir fırsatlar dünyası açacağının da oldukça farkındayız.
Önümüzdeki on yılların mega teknoloji trendleri nelerdir diye baktığımızda hayatın her alanının dijitalleşmesi ve bu dijital hayata her an her yerden ulaşılabilmesi ve kontrol edilebilmesi en önemli trendlerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır.
Büyük Veri Analizi, Yapay Zeka Sistemleri, IoT ve Otomasyon Sistemleri, Bulut Teknolojisi çözümleri gibi yeni nesil teknolojiler ve bu teknolojilerin sunduğu hizmetlere 7/24 yüksek hızda bağlantı imkanı veren network sistemleri ise Dijitalleşmeyi sağlayan en önemli teknoloji bileşenleri olarak ortaya çıkmakta. 5G ise tam bu noktada sunduğu yüksek hızda kesintisiz bağlantı olanakları sayesinde Dijitalleşmenin ana omurgasını oluşturacaktır. Arena ve Brightstar Türkiye’nin teknoloji ürün ve hizmet portföyleri ile Vodafone Türkiye tarafından sağlanacak 5G hizmetleri birleştiğinde ortaya muazzam bir dijitalleştirme platformu çıkacaktır. Bu satın almadaki temel amacımız bu platformu hayata geçirmek ve ülkemizin dijitalleşmesi adına ihtiyaç duyulan tüm teknolojileri uçtan uca sağlayan katma değerli ana dağıtıcı olmaktır.
Bunun yanında bu yatırımın mali olarak da yatırımcımızın ve daha genel çerçevede tüm paydaşlarımızın beklentilerini karşılayacak verimli bir yatırım olduğunu düşünüyorum. Brightstar Türkiye 2020 yılında gerçekleştirdiği 342 milyon USD satış hacminin ve aynı dönemde Arena olarak elde ettiğimiz yüzde 3,2’lik Esas Faaliyet Karlılığımızın çok ötesinde bir satış potansiyeline ve faaliyet karlılığına sahip. Brightstar Türkiye’nin grubumuza katılması ile yıllık satış hacmimizin toplamda 1 milyar USD’yi aşacağını öngörüyoruz. Bu konsolide satış hacminin yaratacağı ölçek ekonomisi ve şirket operasyonlarının bir kısmının birleştirilmesinden sağlanacak maliyet avantajları ile diğer operasyonel sinerjiler bir arada değerlendirildiğinde şirket konsolide karlılığımızın önemli miktarda olumlu şekilde etkileneceğini düşünüyoruz.
35 milyon USD satın ama bedeli ile yıllık 342 milyon USD satış hacmini ve yüksek Faaliyet Karlılığını göz önünde bulundurduğumuzda bu satın almanın son derece cazip ve kısa süre içerisinde geri dönecek bir yatırım olarak ortaya çıktığını düşünüyoruz.”
Son Yorumlar