Son 30 yıldır tasarım ve yenilik içeren projelerde önemli bir rol oynayan Autodesk teknolojisi bu kez markanın kendi kurumsal kimlik çalışması için kullanıldı.
1982 yılından bu yana sadece renk ve çizgilerde değişiklik yaparak başarılı kurumsal kimlik değişiklikleri gerçekleştiren Autodesk, kağıt katlama sanatı olan origaminin ruhundan esinlenerek tasarladığı yeni kimliğinin tanıtımını TED konferansında gerçekleştirdi.
3 boyutlu tasarım, mühendislik ve eğlence yazılımlarında dünya liderleri arasında yer alan Autodesk, yeni kurumsal kimliğinde 10 yılı aşkın bir süredir ilk defa görsel sembol içeren bir değişiklik yapmasıyla dikkat çekti. Autodesk’in yeniliklere açık ekibi tarafından, Autodesk Maya ve Autodesk 3ds Max yazılımları kullanılarak tasarlanan yeni görsel kimliği, öncelikli hedef kitlesi olan profesyoneller, öğrenciler ve son kullanıcıları simgeliyor.
Kurumsal kimliğin yanı sıra ürün iletişiminde de görsel bir dil kullanmayı hedefleyen Autodesk, tasarımlarında sanat ve bilimi bir araya getiren origamiden ilham alıyor. Autodesk’in geniş ürün yelpazesiyle mükemmel uyum sağlayan origami sanatı, Tinkerbox gibi eğlenceli ve Molecular Maya gibi ileri derecede teknik ve bilimsel ürünlerin görsel tasarımla yansıtılmasına olanak sağlıyor.
Değişen kurumsal kimlik hakkında TED konferansında bilgi veren Autodesk Başkan Yardımcısı ve Pazarlama Direktörü Chris Bradshaw “Autodesk’in yeni görünümünü tanıtmak için teknolojinin, eğlencenin ve tasarımın bir arada olduğu daha uygun bir platform düşünülemezdi. Autodesk’in yeni logosu yüzeydeki bir değişiklikten ibaret olmaktan öteye giderek daha köklü bir değişimi simgeliyor. Autodesk’in ekibi, markanın kendi yazılımları sayesinde son 30 yılın en kapsamlı kurumsal kimlik değişikliğini fark oluşturacak bir görsellik ekleyerek hayata geçiriyor” diye konuştu.
Son Yorumlar