SAMENA Telekomünikasyon Konseyi tarafından, Türk Telekom ana sponsorluğunda, İstanbul’da düzenlenen “Beyond Connectivity 2013” etkinliğinde dijital mükemmeliyet aracılığıyla gelirleri artırmanın yolları tartışılıyor. Türk Telekom Grup CEO Hakam Kanafani, şirketlerin uzun dönem gelirlerini dijital dönüşümün ve iş yapma biçiminin belirleyeceğini söyledi.
Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom’un ana sponsor olarak ev sahipliği yaptığı ve SAMENA Telekomünikasyon Konseyi tarafından düzenlenen “Beyond Connectivity 2013” etkinliğinde, Güney Asya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgelerindeki lider oyuncular bir araya geldi. “Dijital mükemmeliyet aracılığıyla gelirleri maksimize etmek” temasıyla düzenlenen etkinliğin ilk gününe, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Tayfun Acarer, Türk Telekom Grup CEO Hakam Kanafani, SAMENA CEO’su Bocar BA, Batelco Grup CEO’su Mohammad Isa Al Khalifa ile yurtdışından birçok sektör profesyoneli katıldı.
Toplantının açılış konuşmasını yapan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Tayfun Acarer, Bireyler ve ülkeler arasında sayısal uçurumun azaltılması için genişbant erişim başta olmak üzere internetin büyük olanaklar sunduğunu belirterek, şöyle konuştu: “İnternet günlük yaşamımızın her alanına girmiş olan vazgeçilemez bir ortam ve insanlığa yeni bir yaşam tarzı sunmaktadır. Dolayısı ile, IP adresleri, DNS sistem koordinatları gibi internet kaynaklarının ihtiyaçlara cevap verecek şekilde yönetimi büyük önem taşımaktadır. IPv6‘ya dönüşüm de günümüzün en önemli konularından biridir. Bunların yanı sıra, internetin gerçekten yaşamımıza değer katması için siber güvenlik ve internet güvenliği de hepimizin üzerinde durması gereken önemli konulardır. “
Türk Telekom Grup CEO Hakam Kanafani ise dijital dönüşümün ve iş yapma biçiminin bu dönüşüme uyarlanmasının kaçınılmaz olduğunu ve şirketlerin gelirlerini bu dönüşümün belirleyeceğini söyledi. Kanafani, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bugün her telekomünikasyon şirketi, her mobil operatör, her internet şirketi, her içerik geliştirici bu dijital dönüşüme adapte olmaya çalışıyor. Türk Telekom Grubu da bu dünyada başarılı olmak için ve Türkiye’yi telekomünikasyon merkezi haline getirmek hedefiyle çalışıyor. Türkiye’nin lider iletişim ve yakınsama teknolojileri grubu olarak ülke ekonomisinin büyümesine önemli bir katkı sağlıyoruz. Nüfusunun çoğu gençlerden oluşan Türkiye, yeni teknolojileri hevesle takip ve talep ediyor. İşte bu talep, bu sektörü Türkiye’nin ekonomik büyüme programının başlıca göstergelerinden biri haline getiriyor ve getirmeye devam edecek. Son yıllarda fiber altyapıya ciddi yatırımlar yaptık. Türkiye’nin 81 ilinde altyapıyı güçlendirmek için fiber optik projeleri başlattık. Bu yaklaşımımızda başarılı olduğumuzu görmek bize büyük bir gurur veriyor. 2005 yılından bu yana 13 milyar TL’nin üzerinde konsolide yatırım gerçekleştirdik. Daha da önemlisi, şebekemizi genişletmeye yatırım yaparken insan kaynağına da yatırım yapmayı sürdürdük. Yatırım yapıyoruz çünkü bu ülkenin potansiyeline inanıyoruz. Eğlence ve eğitim alanlarında kendi uygulamalarımızı bilişim sektörüne taşımak için yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Eğitim, telekomünikasyon altyapısı ve bilgi teknolojisinin Türkiye’nin rekabet gücü için çok önemli unsurlar olduğuna inanıyoruz. Bu alanların tümünde yoğun bir çalışma içindeyiz.”
Ar-Ge çalışmalarına büyük önem verdiklerini ve AB tarafından finanse edilen 16 Ar-Ge projesi uyguladıklarını da vurgulayan Kanafani, 56 üniversite ve 54 uluslararası bilimsel yayın ile işbirliği projeleri başlattıklarını, bunların yenilikçi olmak, sektörde ve toplumda fark oluşturmak için nasıl çaba harcadıklarını gösterdiğini ve sektöre katılan gençlere ilham kaynağı olduğunu söyledi. Kanafani, “İnovasyona büyük önem veren Avrupa Yatırım Bankası’ndan geçen yıl Ar-Ge yatırımlarımızda kullanılmak üzere, 70 milyon Euro kredi aldık. Böylece bilgi ve iletişim teknolojileri sektöründe Ar-Ge faaliyetlerine harcanmak üzere AYB ile kredi anlaşması imzalayan ilk Türk şirketi olduk” dedi.
Türk Telekom Grup CEO Hakam Kanafani, konuşmasında bağımsız İngiliz marka değerlendirme firması Brand Finance tarafından 2009, 2010, 2011 ve 2012’de yapılan “Türkiye’nin En Değerli Markaları” araştırmasında Türk Telekom’un birinci sırada olduğunu da vurguladı.
SAMENA Telekom Konseyi CEO’su Bocar BA şunları söyledi: “Beyond Connectivity 2013 etkinliğinde paydaşlarımız ve iş ortaklarımızla yaptığımız tartışmalar çok verimli ve ilgili pazarlardaki dijital ajandaya yön verme süreci için kesinlikle hızlandırıcı bir etkiye sahip. Çok büyük fırsatların olduğu bu süreçte sosyo-ekonomik gelişimi yönetmek, değişen pazar ve teknoloji trendlerinden yararlanmak için hepimizin yaşanmakta olan bu dijital dönüşümü benimseyeceğimizi göstermemiz gerekiyor. Samena’nın bu yaşamsal inisiyatifte liderlik rolünü üstlenmesiyle dijitalleştirme çabalarına güçlü bir katkı sunmak üzere üyelerimizle birlikte yakın çalışmaktan büyük heyecan duyuyorum.”
Türk Telekom ana sponsorluğunda gerçekleştirilen etkinlik, 7 Mart Perşembe günü gerçekleşecek panellerle sona erecek.
Son Yorumlar