Teknoloji mağazaları zinciri Bimeks, ingiliz sermayeli teknoloji perakendecisi Electro World şirketinin hisselerinin tamamını satın almak üzere Dixons Retail plc’nin sahip olduğu DSG European Investments Ltd. ile anlaşma imzaladı.
Bimeks tarafından Kamuyu Aydınlatma Platformu’na gönderilen açıklamada ‘DSG ile hisse devir anlaşması imzaladıkları’ belirtildi. Şirketten yapılan açıklamaya göre Electro World’ün hisselerinin tamamı için 2 yıl içerisinde 6 milyon TL ödenecek.
Electro World (EW), İngiltere’nin en büyük teknoloji perakendecisi olan ve birçok ülkede yatırımları bulunan Dixons Retail plc.nin iştiraki olarak 2008 yılından beri Türkiye’de faaliyet gösteriyor. 22 şehirde 14 büyük mağaza (bigbox), 18 franchise olmak üzere toplam 32 mağazada faaliyet gösteren EW, Dixons ve Esas Holding ortaklığı ile kurulmuş, Esas Holding’in hisselerini ingiliz şirketine devretmesinden sonra Dixons, Electro World’ün tamamına sahip olmuştu.
Toplam 41.500 m2 satış alanına sahip olan Electro World, sektördeki 3 yabancı oyuncudan biri olarak faaliyet gösteriyordu.
Electro World’ü satın almak üzere anlaşma imzalayan, Türkiye’nin ilk teknoloji perakendecisi ve 2011 yılında Halka arz olan ilk Teknoloji firması Bimeks o günden bu büyümenin işaretini vermişti. Bu gün 45 şehirde 81 mağaza ile toplam 44.000 m2 satış alanına sahip durumda. Geçtiğimiz yılı 495 milyon TL ciro ile kapatan şirket, bu yılın ilk 6 ayında ise satışlarını yüzde 30 artırmış, 16,1 milyon TL faaliyet karı elde etmişti.
Bu yıl başında büyüme hedeflerini revize eden Bimeks, yeni mağaza açılışları yanında, şirket satın alma yoluyla da büyümeyi hedeflediğini açıklamıştı. Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akgiray bir süre önce yaptığı açıklamada ‘sektörde konsolidasyonun kaçınılmaz olduğunu ve Bimeks olarak bu süreçte yeni şirketler satın almaya odaklandıklarını’ söylemişti.
Çoklu kanal yapısı ile büyüme stratejisini benimseyen Bimeks, böylelikle istikrarlı büyüme ve sürdürülebilir karlılığı hedefliyor. Bu stratejide şirket, bir yandan ‘Teknoport’ adını verdiği büyük mağazalar ile ürün ve teşhir çeşitliliğini sağlarken, öte yandan daha küçük mağazalar ile de coğrafi yaygınlığını artırıyor. Stratejinin 3. ayağında ise dünyada da hızla gelişen online pazarlama var. Şirketin “bimeks.com.tr” üzerinden yaptığı online satışlar toplam cironun yüzde 8’ine ulaşıyor. Sektör ortalamasının 2 katı olan bu oranı 2 yıl içinde % 20’nin üzerine taşımayı hedefleyen Bimeks, coğrafi yaygınlığını online satışın lojistik üstünlüğü olarak kullanıyor.
Bimeks Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akgiray ‘Electro World’ü satın almaya, büyüme stratejimiz ve geleceğe yönelik planlarımız doğrultusunda karar verdik. EW iyi lokasyonlara sahip satın alma süreci tamamlandığında ciro ve karlılığımızda sıçrama yapacağımızı düşünüyorum’ dedi.
Electro World’ün satınalma işlemlerinin tamamlanmasıyla birlikte Bimeks’in mağaza sayısı 81’den 113’e, 44 bin m2 olan satış alanı ise 85 bin m2 ye çıkacak. Bimeks mağazası bulunan il sayısı ise 50’ye yükselecek.
Satınalma işlemi, Rekabet Kurulu’nun onayından sonra tamamlanacak ve Electro World mağazaları Bimeks’e dönüşecek.