Dünyanın en büyük cep telefonu distribütörü Brightstar, akıllı telefonların yanısıra telefon ve ses aksesuarları ile güç çözümleri gibi alanlarda faaliyetlerini geliştirirken, Türkiye’de de akıllı telefonlar için yenilikçi aksesuarlar sunmaya ve “geri alma ve yenisi ile değiştirme programı”nı yaygınlaştırmaya hazırlanıyor.
Dünyanın en büyük mobil cihaz distribütörü Brightstar, mobil cihaz sektörüne yönelik inovasyon ve çeşitli hizmetlerdeki öncü rolünü sürdürüyor. Son dönemde dünyada akıllı telefonların yanısıra telefon aksesuarları, güç çözümleri, ses aksesuarları ve koruma teknolojisi gibi alanlarda da faaliyetlerini geliştiren Brightstar, Türkiye’de de akıllı telefonlar için aksesuar alanına yoğunlaşmaya hazırlanıyor.
Dünyada mobil cihaz ekosisteminin kalbinde yer alan, kapsamlı ürün ve hizmet portföyü ile mobil cihaz operatörleri, perakendecileri ve işletmelerin eksiksiz bir cihaz ve çözüm yelpazesinin dağıtım ve satışını yapmasını sağlayan Brightstar, Türkiye’deki faaliyetleri hakkında bilgi aktarmak üzere 30 Haziran Salı günü Intercontinental İstanbul’da bir basın toplantısı düzenledi.
Brightstar Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika Bölge Genel Müdürü Ela Çubukçu ve Brightstar Türkiye Vodafone’dan Sorumlu Genel Müdürü Murat Dinç ev sahipliğinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Çubukçu, Brightstar’ın küresel ve Türkiye yapılanması hakkında bilgi vererek, önümüzdeki dönemde mobil aksesuarlara odaklanacaklarını belirtti ve açıklamasını sürdürdü.
Ela Çubukçu: “Türk akıllı telefon kullanıcılarının mobil aksesuar talebini karşılayacağız”
“Türkiye akıllı cep telefonları kullanımı açısından dünyada ön sıralarda yer alıyor; yaklaşık 20 milyon kişi akıllı telefona sahip. Genç nüfusumuz çok yoğun biçimde internetle iç içe olmayı, sosyal medyayı kullanmayı, takip etmeyi seviyor. Brightstar’ın global uzmanlığı ile sunduğumuz kapsamlı ürün ve hizmet portföyümüzde bu yıl Türkiye’de sürdürdüğümüz diğer faaliyetlerimizin yanısıra mobil aksesuarlara odaklanacağız. Biz Brightstar olarak ürün dağıtmaktan çok daha fazlasını yaparak müşterilerimizin gereksinimlerini karşılayan ürünlere ve hizmetlere de öncülük ediyoruz. Günümüzün sürekli iletişim içinde olmaya eğilimli akıllı telefon kullanıcılarının mobil deneyimi zenginleştirecek akıllı aksesuarlar talebini de karşılamaya hazırlanıyoruz.”
Brightstar, geleneksel donanım aksesuarlarını, aynı zamanda üst düzey kulaklıklar ve kablosuz hoparlörler gibi kullanıcı deneyimini geliştiren ürünleri de kapsayacak şekilde genişletiyor. Çubukçu, Brightstar’ın küresel aksesuar organizasyonu sayesinde, sektördeki pozisyonunu büyüttüğünü kaydetti ve şöyle konuştu: “İnovatif hizmetlerimiz ve cihaz dağıtımımızla yakından ilişkili bir yerel odaklı global aksesuar işi yaptık. Bir yıldan daha kısa süre içinde, üç farklı kıtada yaptığımız üç adet şirket satın alma, Brightstar aksesuar operasyonu ve organik büyümemiz sayesinde yıllık 1,5 milyar ABD doları perakende değerini temsil ediyoruz. Bu yatırımlar ile yeni kanal ve pazarlara erişim gibi stratejik faydalar elde ettik ve ürünlerimizi rekabetçi fiyatlarla gelişmekte olan pazarlara getirebiliyoruz. Türkiye’deki müşterilerimize de bu gelişmelerden kaynaklanan faydaları sunacağız.”
Brightstar en son olarak, iPhone, iPod ve iPad’lerde kullanılabilen Leef iBridge mobil hafıza aksesuarını Türk tüketicileriyle buluşturdu.
Geri alma ve yenisi ile değiştirme programı Türkiye’de de yaygınlaşacak
Brightstar iş ortaklarına katma değerli dağıtım, tedarik zinciri çözümleri, geri satın alma ve fiyat farkını verip yenisi ile değiştirme çözümleri ve çok kanallı satış çözümleri sağlıyor. Geri satın alma ve fiyat farkını verip yenisi ile değiştirme programı ise her geçen yıl gelişiyor.
Brightstar’ın Türkiye’deki, geri satın alma ve yenisi ile değiştirme (BBTI-Buy Back Trade In) faaliyetleri hakkında bilgi veren Brightstar Türkiye Vodafone’dan Sorumlu Genel Müdürü Murat Dinç, “Vodafone ile Ekim 2014’de başlattığımız çalışma ile Türkiye’yi de bu programa dahil etmiş olduk. Önümüzdeki dönemde geri satın alma ve yenisi ile değiştirme faaliyetlerini daha da etkinleştirmek üzere altyapı çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” dedi.
Geri satın alma ve takas programıyla çevreye katkıda bulunan Brightstar dünyada her yıl milyonlarca kullanılmış telefon topluyor ve bu telefonların yüzde 95’i tamir edilerek ve temizlenerek ikinci el piyasasına sunuluyor. Geriye kalan yüzde 5’inin ise geri dönüşümü sağlanıyor. Global geri satın alma ve yenisi ile değiştirme programını 2009 yılında hayata geçiren Brightstar bu programı 25’i aşkın ülke yürütüyor. Dünyadaki en büyük programlardan biri olan bu program çerçevesinde bugüne kadar global düzeyde 15 milyona yakın telefon toplandı.
Son Yorumlar