Bülent Koca: “Bugün Türkiye’deki 4,5G altyapısının 3’te 2’sini sağlayan firmada çalışmak bana gurur veriyor”
Bugün Türkiye’deki üç operatörün 4,5G altyapısının yüzde 70’ini sağlayan Huawei’de 2007 yılında görev başlayan Koca, bu yıl Huawei’deki 10. yılını dolduruyor. Günümüzde 51 milyondan fazla kişinin kullandığı 4,5G ve öncesindeki 3G teknolojisi altyapısının gelişimi ve kurulumunun her sürecinde Huawei’de görev alan Bülent Koca, şirketteki 10. yılını doldururken tüm bu teknolojilerin evrimini işin mutfağında olan firmada çalışan kişi olarak anlatıyor.
300 kişilik bir ekibi yöneten Koca, İstanbul Teknik Üniversitesi Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümünden 1999 yılında mezun oldu. Lisans öğreniminin devamında Bahçeşehir Üniversitesi’ndeki MBA Programı’nı bitirerek sektörde birçok pozisyonda deneyim kazandı. 2007 yılında GSM/UMTS Ürün ve Çözüm Müdürü olarak başladığı Huawei’de bu yıl 10. yılını kutluyor.
GSM altyapısında liderliği elinde bulunduran Huawei bünyesinde çalışmanın çok ciddi bir sorumluluk taşıdığını belirtiyor. Bülent Koca, Huawei’de çalışmayı şöyle anlatıyor:
“Kendisini her zaman yenileyen ve geliştiren, yeni hedefler koyan bir firma olan Huawei’de çalışanlar da her geçen gün kendini geliştiriyor. Huawei’nin inovasyon gücü sayesinde motivasyonumuz her zaman en üst seviyede oluyor. 10 senelik Huawei kariyerimde Türkiye’deki her üç operatörle de çalışarak bugünkü 4,5G altyapısının yüzde 70’ini sağladık. Her sene yeni teknolojilerle büyüdük, her sene kendimizi yenileyerek farklı başarılara imza attık. Bugün Türkiye’deki 4,5G altyapısının 3’te 2’sinin sağlayan firmada görev almak bana gurur veriyor .”
“Firmaya ve müşteriye sunduğunuz katkı arttıkça Huawei’de size sunulan fırsatlar da artıyor”
Huawei’nin rakip bir firmadan transfer ettiği ilk çalışan olan Koca, 3G ihalesinin henüz gerçekleşmediği ve hazırlıkların proje aşamasında olduğu dönemde Huawei’de göreve başlıyor, 2008 yılı itibarıyla her üç operatörden de projelerin gelmesiyle oldukça yoğun bir tempoya girdiğini belirtiyor. Koca, Huawei’i diğer firmalarla kıyasladığında ayırt eden en önemli özelliğini şöyle ifade ediyor:
“Huawei’de diğer firmalardan farklı olarak gördüğüm ve en fazla öne çıkan özelliklerden biri, çalıştığınız kuruma ve sorumlu olduğunuz müşteriye ne kadar çok katkı sağlarsanız size sunulan fırsatlar da bir o kadar artıyor.”
Huawei’de Ürün Müdürü pozisyonunda başladığı kariyerine gerçekleştirdiği projeler ve sağladığı katma değer sayesinde Avea ‘dan Sorumlu Çözüm Müdürü ve ardından da Avea’dan Sorumlu Direktör olarak devam ettiğini belirtiyor. Bu süreçte sorumlu olduğu müşteri ve projeler süreçlerini:
“Müşteri büyürken biz de büyüdük ve paralelinde bulunduğum pozisyonlar da her geçen gün daha iyi bir noktaya geldi”
şeklinde ifade ediyor.
2016 yılının başında Türk Telekom, Avea ve TTNET’in marka birleşmesi ile Huawei’deki bu üç markadan sorumlu ve birbirinden ayrı ekiplerin de entegrasyonu sağlanıyor ve Koca bu ekibin başına getiriliyor. Sorumlu olduğu ekibin 2016 yılında, 2015 yılına kıyasla yüzde 40’luk bir büyüme sağladığını belirtirken, Huawei’deki motivasyonunun Huawei’nin en büyük özelliğinden kaynaklandığını şu şekilde ifade ediyor:
“Huawei kurum olarak hedefine koyduğu bir işten ve bu işe yatırım yapmaktan ‘asla vazgeçmiyor’. 2012 yılında gerçekleştirdiğimiz bir projenin çalışmalarına 2007-2008 yıllarında başladık. Ekibimize ve şirkete olan inancımızla projeyi alarak 2012’de çalışır hale getirdik.”
“Bugüne kadar Türkiye’de görülmemiş bir rekor denemesini başarıyla gerçekleştirdik”
Huawei’de gerçekleştirdiği projelerden en unutulmaz projenin ise 2015 yılının üçüncü çeyreğinde aldıkları 4,5G altyapısı ile ilgili proje kapsamında müşterinin talep ettiği taahhütler sonucunda aldıkları riskler olduğunu belirtiyor ve şöyle devam ediyor:
“2015 yılının üçüncü çeyreğinde aldığımız proje kapsamında müşterinin bizden talep ettiği taahhütlerle çok ciddi riskler almış olduk. Verdiğimiz taahhütler arasında; bir ay içerisinde 1200 adet U900 sahası, üç ay 3 bin LTE sahası kurmak gibi bugüne kadar Türkiye’de bu hızda gerçekleştirilmemiş sorumluluklar vardı. Aslında bu taahhütlerle kendi alanımızda Türkiye’de bir rekor denemesi gerçekleştirmiş olduk. Kendimize olan güvenimiz, oluşturduğumuz ekip ve özverili çalışmalarımızla bir ayda 1200 adet U900 sahası ve üç ayda 3 bin LTE sahasını kurarak 1 Nisan’da başlayan 4,5G altyapısını zamanında ve çalışır bir şekilde teslim ettik.”
Dünyadaki en büyük ikinci Ar-Ge merkezini Türkiye’de açan Huawei’nin teknoloji ve inovasyonu aynı potada eriterek müşterilerinin ihtiyaçlarına en uygun çözümleri sunduğunu belirten Koca, 5G ve akıllı şehir çalışmaları dahil olmak üzere en yeni teknoloji ve Ar-Ge çözümlerini Türkiye’de müşterileri ile beraber uygulamaya devam edeceklerini ifade ediyor.
#Huawei, #BülentKoca, #inovasyongücü, #4,5Galtyapısı, #GSM, #LTE, #Ar-Ge, #manset
Son Yorumlar