Çağrı Merkezleri Derneği, IMI Conferences işbirliğiyle hayata geçirdiği, Türkiye çağrı merkezi pazarı hakkındaki en güncel ve kapsamlı araştırmasını tamamlandı…
43 üyesi ile birlikte sektörün yüzde 85’ini temsil eden Çağrı Merkezleri Derneği’nin IMI Conferences işbirliğiyle gerçekleştirdiği, Türkiye çağrı merkezi sektörü hakkında yapılmış en güncel ve kapsamlı araştırma olma özelliğini taşıyan çalışmanın sonuçları düzenlenen toplantıda basın mensuplarıyla paylaşıldı. Hızla büyüyen çağrı merkezi sektörünün 2014 yılında elde ettiği gelişimi, geçtiğimiz yıllar ile kıyaslaması, kullanıcı istatistikleri ve gelecekteki vizyonunun paylaşıldığı toplantıya ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, ÇMD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları Hakan Çelik, Gürcan Aladinli ve Mehmet Akgün katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan ve güncel pazar verilerini paylaşan ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, sektörün büyüme trendinin devam ettiğini ve 2014 yılındaki pazar büyklüğünün 1,6 milyar dolara ulaştığını belirtti. Çağrı merkezi sektörünün istihdam yaratma ve bölgesel kalkınmaya destek konusunda en stratejik ve önemli sektörlerden biri olduğunu vurgulayan Tarakçı, sektörde sağlanan istihdamın 80 bin kişiye ulaştığını belirterek şöyle konuştu: “Çağrı Merkezleri Derneği olarak yaptığımız araştırmalar ile hızla büyüyen sektörümüzün nabzını tutmayı, sektörün bilgi merkezi olarak tüm paydaşlara ışık tutmayı ve kamuyunu doğru ve güncel bilgiler aktarmayı hedefiyoruz. Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da IMI Conferences işbirliğiyle yaptığımız bu araştırma, Türkiye çağrı merkezi pazarının mevcut durumunu tüm gelişimi ile ortaya koyan ve gelecek ile ilgili öngörüleri gösteren en güncel ve kapsamlı tek araştırma olma özelliğini taşıyor. Araştırma sonuçlarının sektörümüzün gelişimine değer katacağına inanıyoruz.”
Yatırımlar Ege, Marmara ve İç Anadolu başta olmak üzere Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu’da yoğunlaşacak
ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, gerçekleştirdikleri araştırma sonuçlarına göre önümüzdeki dönem için planlanan çağrı merkezi yatırımlarını şu şekilde değerlendirdi; “Sektörün firma ve kurumlara yarattığı katma değerlerin öneminin anlaşılmasıyla birlikte sektördeki iş hacmi büyümekte ve yeni yatırımlar planlanmaktadır. Anadolu’nun birçok ilinde yapılan yeni yatırımlar sayesinde sektörümüz, bu illerin en büyük istihdam alanları, yatırımcılarımızda en büyük işverenleri haline geliyor. Yaptığımız araştırmaya göre, Anadolu’da 2014 yılında yapılacak çağrı merkezi yatırımlarının daha çok Ege, Marmara, İç Anadolu, Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu bölgelerinde yoğunlaşmasını bekliyoruz. 2014 yılı itibariyle Türkiye’de 43’ten fazla ilde çağrı merkezleri faaliyet gösteriyor. Ancak yeni yatırımlar ve fırsatlar ile birlikte Türkiye’nin her ilinde bir çağrı merkezi olacağını öngörüyoruz. Türkiye’deki çağrı merkezi sayısının şu an yaklaşık 1.200 adet olduğu tahmin edilmektedir.” 2007 yılından 2014 yılına kadar olan çağrı merkezi istihdam artışının da ayrıntılı olarak ifade edildiği araştırma verilerine göre 2013 yılında 70.200 kişi olan Müşteri Temsilcisi sayısının yüzde 14 artış göstererek 2014 yılı sonunda 80.000 kişiye ulaşacağı tahmin ediliyor. Müşteri Temsilcisi sayısının artışında özellikle dış kaynak servis sağlayıcıların yaptığı yeni yatırımlar ile gelen istihdam artışı göze çarpıyor. İstihdamın coğrafi olarak dağılımı ise; yüzde 42 İstanbul, yüzde 8 Ankara, yüzde 3 İzmir ve yüzde 47 diğer Anadolu illerimiz şeklindedir. Araştırma verilerine göre seat büyüklüğü ise geçtiğimiz yıla oranla yüzde 8 büyüme kaydederek 73 bine ulaştı. Toplam seat kapasitesinin yüzde 28’ini telekomünikasyon sektörü oluşturmakta. Finans/ Sigortacılık sektörü yüzde 22,1’lik oranla ikinci sırada yer alırken, Kamu sektörü ise yüzde 8,7’lik oranla en çok seat kapasitesini kullanan üçüncü sektör konumunda bulunmakta.
Müşteri Temsilcilerinin yüzde 65’i bayan…
Araştırmada, 2014 yılında da önceki yıllara benzer şekilde çağrı merkezlerinde çalışan Müşteri Temsilcilerinin çoğunluğunun kadın olduğu görülüyor ve yüzde 65 kadın istihdamı ile çağrı merkezi sektörü kadınların ekonomiye dahil olmalarına katkı sağlamaya devam ediyor.
Sektör gençlerle büyüyor…
2014 yılında da çağrı merkezlerinde çalışan Müşteri Temsilcilerinin yaş ortalaması gençlerin çağrı merkezi sektörünü tercih ettiğini gösterdi. Çalışanların yüzde 44,5’i 21-24 yaş aralığında, yüzde 26,7’si 25-29 yaş aralığında, yüzde 14,6 30 yaş ve üzeri, yüzde 14,2’si ise 18-20 yaş aralığında oldu. Araştırma kapsamında çalışanların eğitim durumları ise; yüzde 35’i lise mezunu, yüzde 27’si üniversite mezunu, yüzde 25’i yüksekokul mezunu, yüzde 11’i öğrenci olarak ortaya çıktı. ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, araştırma sonuçlarına göre çağrı merkezlerinin en çok telekomünikasyon ve finans sektörleri tarafından kullanıldığını belirterek sektörlerin kullanımları ile ilgili şu bilgileri verdi: “Araştırmanın verileri gösteriyor ki kamu ve tüketim sektörünün çağrı merkezi kullanım ihtiyaçları giderek artmaktadır. E-devlet uygulamalarının gelişmesi ile birlikte vatandaşa daha yakın ve şefaf yönetim anlayışına geçen kamu kurumları, çağrı merkezlerinden çok daha fazla istifade edecekler. Araştırma aynı zamanda çağrı merkezlerinin en çok Tele-Satış ve pazarlama ile müşteri hizmetleri alanlarında yoğun olarak kullanıldıklarını gösteriyor. Gelecekte perakende, e-ticaret ve hızlı tüketim sektörlerinin pazarlama faaliyetlerinde çağrı merkezleri ile çok daha fazla işbirliği içerisinde olacaklarını öngörüyoruz.”
Son Yorumlar