IBM, perakende sektöründe sürdürülebilir başarı için yeni nesil dijital müşteriyi çok iyi tanımak gereğini vurgulamak amacıyla “Akıllı Perakendecilik” etkinliği düzenledi.
Etkinlikte konuşan CarrefourSA CEO’su Mehmet T. Nane, bilinmezliğe çözüm bulmak için geçmiş deneyimlerin artık yetersiz kaldığını ve dijital hayattaki karar mekanizmalarını anlamak için çok daha kapsamlı çözümlere ihtiyaç olduğunun altını çizdi.
IBM’in Akıllı Perakendecilik etkinliğinde konuşan CarrefourSA CEO’su Mehmet T. Nane teknolojinin hayatımızdaki evrilişi, yeni neslin DNA’sı ve gerek perakende gerekse de iş dünyasının genelindeki gençleşen karar verici profili hakkında konuştu. Nane, konuşmasında: “Jenerasyon farkındaki arayı doldurmak çok önemli, şirketlerde başarıyı getirecek unsur bu. Bilinmezliğe çözüm bulmak için geçmiş deneyimler artık yetersiz. Dijital hayattaki karar mekanizmalarını bununla bilemezsiniz. TeknoSA’dayken ortaokul, lise ve üniversite yaşındaki gençlerden stajyerleri getirdik ve kendilerine: ‘Teknoloji alışverişi için nasıl bir ortam, nasıl bir hizmet kalitesi istersiniz? Nereden alışveriş yapmak istersiniz?’ diye sorduk. Biz geleceğin müşterisine yatırım yaptık çünkü geleceğin müşterisi daha büyük ve biz bu büyük tüketici kitlesini çok az tanıyoruz. Bunun sonucunda da internet sitemizi ve mağazalarımızı ona göre yeniden gözden geçirdik.”
Müşteriyi memnun etmenin, her kanaldan ihtiyaçları karşılamak anlamına geldiğini dile getiren Nane; bu bağlamda dijitalleşmenin önemine değindi: “Bugün 3 CRM projesinden 2’si başarısız oluyor. Bunun nedeni hedeflerin doğru çizilmemesi. Örneğin, CarrefourSA’da 12.5 milyon müşteri verisi var. Bu veriyle ne yapacaksınız? Bunları segmente etmek, ne anlama geldiğini öğrenmek lazım. Kısacası analitik lazım. Ve CarrefourSA’da bu segmentasyonu ve ayırımı istediğimiz anlamda yapmak için 2 yıl gerekiyor.”
Ardından söz alan IBM İş ve Teknoloji Hizmetleri Danışmanı İhsan Solak IBM İş Değerleri Enstitüsü’nün yeni Perakende Raporu’nun çıktılarını değerlendirdi. Solak konuşmasına tüketiciler arasında artan çoklu kanal (omni-channel) alışveriş trendlerine değindi. İnsanların direkt mağazalara gitmek yerine online olarak fiyatları incelediğinden, mobili kullandığından ve web sayfalarını kullandıklarından bahsetti. Solak; “Online satışlar müşterilerin direkt olarak webe yönlenmesi nedeniyle artış gösteriyor. Satın alma davranışlarını en fazla etkileyen unsurlar arasında ilk iki sırada ürün ile ilgili arkadaş iletileri/yorumları ve alıveriş yapılan mağaza ile ilgili arkadaş yorumları/iletileri yer alıyor. Dolayısıyla, sosyal medya paylaşımları satın alma kararlarında giderek daha fazla etkili olan bir unsur. Ayrıca bireylerin giderek artan oranda, perakendeciler ile lokasyon verisi paylaşmaya sıcak baktığını görüyoruz. 2011’de bu oran %19 iken yeni araştırmada ise %36.”
Son Yorumlar