ESET ve TEB işbirliğiyle yurt çapında düzenlenen Kurumsal Bilgi Güvenliği Toplantıları’nın son durağı Adana oldu. Toplantıda konuşan TEB İnternet ve Mobil Bankacılık Yöneticisi Gülşah Çavuşovalı, Türkiye’deki mobil bankacılık kullanımına dikkat çekti. “Cep bankacılığını sevdik“ diyen Çavuşovalı, mobil bankacılık müşterilerinin %88’lik artışla 10,4 milyon kişiye ulaştığını aktardı. ESET Türkiye Satış Müdürü Barbaros Akkoyunlu ise teknolojiyi aşmakta zorlanan siber suçluların son dönemde yoğun şekilde “Phishing“ yani oltalama yöntemleriyle insanları kandırmaya çalıştıklarını dile getirdi. Akkoyunlu, “dijital dünyada meraklı olurken dikkatli de olun“ uyarısında bulundu.
Dünyanın en büyük antivirüs yazılım kuruluşlarından ESET ve ‘Teknolojiyi hizmete dönüştüren öncü banka‘ anlayışıyla geliştirdiği yenilikçi fikirlerle dijital bankacılık sektörüne değer katmaya devam eden Türk Ekonomi Bankası‘nın (TEB) düzenlediği ESET-TEB Kurumsal Bilgi Güvenliği Toplantıları‘nın Adana ayağı Divan Adana Oteli’nde yapıldı. Dijital dünyadaki güvenlik riskleri ve çözümleri konusunda kurumları ve kullanıcıları bilgilendirmeyi amaçlayan toplantıya Adana’daki pek çok kurumun temsilcisi ve IT yöneticileri katıldı.
Mobil bankacılık %88 büyüdü
TEB İnternet ve Mobil Bankacılık Yöneticisi Gülşah Çavuşovalı, toplantıda yaptığı konuşmada Türklerin dijital ve mobil hayata hızla entegre olduğunu söyledi. “Özellikle mobil bankacılığa güçlü yönelim var. Geçen yıla göre yüzde 88’lik büyüme söz konusu. Her cep telefonu artık bir banka şubesi. Cep bankacılığını sevdik“ diyen Çavuşovalı, Türkiye’de mobil bankacılık müşterisinin 2015 yılı 3. çeyrek sonunda 10 milyon 434 bin kişiye ulaştığını belirtti. Çavuşovalı, TEB’in mobil bankacılık uygulaması CEPTETEB’i kullanan müşterilerin yüzde 55’inin, sadece bu kanalı kullanarak bankacılık işlemlerini diledikleri zaman diledikleri yerden gerçekleştirebildiklerini ifade etti. Müşterilerin beklentilerine cevap vermek için şirketlerin de dijitalleşmesi ve mobil teknolojileri kullanması gerektiğini vurgulayan Çavuşovalı, dijitalleşme ile oluşabilecek güvenlik risklerinden korunmanın mümkün olduğunu söyledi.
Hem meraklı hem dikkatli olun!
Toplantıda konuşan ESET Türkiye Satış Müdürü Barbaros Akkoyunlu, son iki yıldır ‘Phishing‘ yani oltalama saldırılarında ciddi artış olduğunu söyledi. Akkoyunlu, “Güvenlik yazılımlarını ve teknolojiyi aşmakta zorlanan hackerler, bilgisayar kullanıcılarını oltalarına düşürerek kandırmaya çalışıyor. Siber suçlular, zararlı yazılımı içeren sahte e-fatura ve mesajları, kullanıcılarda merak uyandıracak ve gelen maili doğruluğunu sorgulamadan açmalarını sağlayacak şekilde tasarlıyorlar. Maildeki eklentiyi tıkladığınız anda virüs, bilgisayarınıza bulaşıyor. Bu noktada internet kullanıcılarını meraklı oldukları kadar dikkatli olmaya da çağırıyoruz. Aynı zamanda da güncel teknolojilerle korunmayı tavsiye ediyoruz. ESET olarak, dünyanın farklı ülkelerine yayılmış 9 araştırma merkeziyle, kötü amaçlı yazılımlara karşı önlem almaya çalışıyoruz. Son olarak yeni bireysel ürünlerimizi dünyada ve Türkiye’de piyasaya sunduk. Bu ürünlerimizde yer alan ‘Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Koruması’ özelliğiyle parasal transferler için ekstra koruma katmanı oluşturarak özellikle Phishing ataklarına karşı ekstra güvenlik sağlamaya odaklandık. Böylece özellikle finansal işlem yapan kişilerin güvenlik endişelerini gidermeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
10 ilde bilgilendirme toplantıları
ESET-TEB Kurumsal Bilgi Güvenliği Toplantıları; İzmir, Antalya, Eskişehir, Bursa, Konya, Samsun, Denizli, Kayseri, Gaziantep ve Adana gerçekleştirildi. Adana’da finali yapılan toplantı serisi ile yüzlerce bilişim profesyoneli ve kurum yöneticisine daha güçlü dijital güvenlik için bilgiler ve öneriler sunuldu. Ayrıca bu alanda merak edilen konulara açıklık getirilmeye çalışıldı.
Son Yorumlar