Dünya çapında hükümetler günümüzde yatırım geri dönüşü sağlamak, şeffaflığı ve vatandaşlarının erişimini artırmak için vatandaş hizmetlerini çevrimiçi ulaşılabilecek şekilde düzenliyorlar. ABI Research, 2016’da çevrimiçi e-devlet hizmetlerinin uygulanmasıyla dünya çapında 114 milyar dolar kadar tasarruf edilebileceğini öngörüyor.
ABI Research’ün “e-Devlet Çevrimiçi Hizmetleri”başlıklı araştırmasına göre global e–devlet hizmetleri pazarı önümüzdeki 5 yıl içinde çok hızlı bir büyümeye sahne olacak. 2010 yılında 28 milyar dolar olan yatırımın 2016’da iki kat artış göstererek 57 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu öngörülen dönemde kullanıcı sayısı da yaklaşık üç katına çıkacak.
ABI Research’ün araştırmasına göre pazar çok bölünmüş durumda olsa da değişik bölge ve ülkeler e-devlet uygulamalarının farklı safhalarını gerçekleştiriyor ve başarılı oluyorlar. ABI Research Analistlerinden Phil Sealy, “Hareketin büyük bölümünün büyük endüstrileşmiş ülkelerde gerçekleşecek. Ancak gelişen bölgelerde de çevrimiçi hizmetler hayatın gerçeği olmaya başladıkça 2014’ün başından itibaren e-devlet hizmetlerinin yeni pazarlara girmesi de hızlanacak” diyor.
Hükümetler, birçok seviyede bilgi ve hizmetler vermenin yollarını arıyorlar. ABI Research, kolay ve uygun erişim araçları sağlayarak vatandaş merkezli hizmetlerin e–kapsama ve e–katılımını artırmayı amaçlayan ülkelerde mobil hizmetlerin de artacağını, özellikle sabit genişbant bağlantısı sağlamanın zor olduğu ülkelerde her zamankinden daha popüler hale geleceğini tahmin ediyor.
Raporda, devletten vatandaşa hizmet portalını oluşturmak, yönetmek, portalın bakımını sağlamak ve pazarlamasını yapmak için gerekli olan yatırımın yüksek olduğunun ve getirisinin hemen görülmediğinin de altı çiziliyor. Çevrimiçi e-devlet hizmetlerinin daha çok gelecekte getiri katmak için yapılan yatırımlar olduğu vurgulanıyor.
ABI Research Grup Yöneticisi John Devlin: “ABD gibi halihazırda iyi kurulmuş e-devlet hizmetlerine sahip ülkeler, hizmetleri çeşitli portallardan sunmak yerine tek portalda toplamaya çalışıyorlar. Bu durum Avrupa için de geçerli. Hizmetlerin aynı çatı altında toplanması, vatandaşların da tüm hizmetlere tek bir noktadan ulaşımını kolaylaştırıyor. Bu bir yandan işletme masraflarını düşürürken diğer taraftan verilen hizmet kalitesini yükseltiyor” diye konuşuyor.
Son Yorumlar