Turizm sektörüne yönelik yenilikçi online çözümler geliştiren CloudArena, Aslanoba Capital ve 212 Capital Partners’dan toplam 1.5 milyon Dolar yatırım aldı.
2011 yılının son çeyreğinde Ali Beklen, Arden Agopyan ve Tolga Yalçınkaya tarafından kurulan ve bağımsız otel, butik otel, motel, apart, pansiyon ve kısa dönem kiralık daireler gibi konaklama tesislerinin tüm online kanallardan rezervasyon kabul edebilmelerini sağlayan bulut bilişim tabanlı tesis yönetim ve dijital pazarlama sistemi HotelRunner’ın yapan CloudArena, yeni yatırımlarla sermayesini artırmaya ve hızla büyümeye devam ediyor.
CloudArena son olarak, geçtiğimiz günlerde, Aslanoba Capital ve şirkete 2012 yılında tohum yatırımı yapmış olan 212 Capital Partners’dan toplam 1.5 milyon Dolar tutarında erken dönem yatırımı aldı. Alınan bu yatırım şirket tarafından ürün geliştirme ve Ar-Ge’nin yanı sıra organik ve inorganik büyüme amaçlı kullanılacak. Bu çerçevede şirketin personel sayısı artırılacak ve sektörden şirket satın almaları gerçekleştirilecek.
CloudArena kurucu ortaklarından Arden Agopyan, şirketin aldığı son yatırıma ilişkin olarak, “CloudArena’ya ve geliştirdiğimiz yenilikçi ürünlere olan ilgi, aldığımız yatırımlarla da açık şekilde tescilleniyor. Aldığımız bu son yatırım şirketimizin turizm sektöründeki önemli ihtiyaçlara etkili çözümler sağladığını bir kez daha kanıtlamış oldu. Bu yatırımı, şirketin verimliliğini ve servislerimizin kalitesini artırarak müşterilerimizin satış ve pazarlama kabiliyetlerini üst düzeye taşımak için kullanacağız” diye konuştu. CloudArena’nın küresel ürün ve servislerinin Türkiye başta olmak üzere dünyanın dört bir yanındaki konaklama tesislerinden ve turizm acentelerinden büyük ilgi gördüğünü ve sadece 6 ay içerisinde, 30’dan fazla ülke ve 80’in üzerinde şehirde bulunan 1250’den fazla tesisin satışlarını ve pazarlama kabiliyetlerini artırmalarını sağladıklarını ekleyen Agopyan, yeni yatırımın da getireceği ivmeyle bu sayıyı yıl sonuna kadar iki katına çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.
2012 yılında, CloudArena’nın düşük maliyetli ve kolay kullanımlı online servislerinden yararlanan konaklama tesisleri ve turizm acentelerinin, sosyal promosyon imkanlarının da etkisiyle online direkt rezervasyonlarında 7 kat artış sağlandı. Bu doğrultuda tesislerin doluluk oranları da ortalama yüzde 27 oranında arttı. Hali hazırda 5 dil destekleyen ve uluslararası platformlarla entegrasyon sağlayarak yabancı ziyaretçilere erişimi de iyileştiren HotelRunner’ı kullanan tesislerin yabancı ziyaretçi sayılarında da artış gözlendi. Sosyal medya promosyonu ve online pazarlama araçlarıyla dünyanın farklı bölgelerinden daha çok müşteriye ulaşabilen tesisler, kendi internet siteleri, mobil siteleri, online rezervasyon siteleri ve Facebook üzerinden satış yapabiliyor, müşterilerine çeşitli online ödeme seçenekleri sunabiliyor.
Teknolojik inovasyona en çok ihtiyaç duyan sektörlerden birisi olan turizm endüstrisine vizyoner ve dünya klasmanında servisler geliştirmek amacıyla yola çıkan ve turizm işletmelerinin dünyaya açılmasını sağlayan CloudArena, yerli ve yabancı fonlardan aldığı yatırımların yanı sıra, yapılan Ar-Ge odaklı çalışmalarından ötürü KOSGEB ve TÜBİTAK tarafından da desteklenmektedir.
Son Yorumlar