Çağrı merkezi sektörüne yönelik sertifika ve diploma verebilen tek eğitim programı olan ÇMD Gelişim Akademisi’nin Takım Lideri Temel Sertifika Programı’nı tamamlayan mezunlar diplomalarını aldı.
Akademiden sertifikalarını alan katılımcılar arasında DHL Express, Global Bilgi, RGN Çağrı Merkezi gibi Türkiye’nin önde gelen kuruluşların çalışanları bulunuyor. ÇMD Gelişim Akademisi mezunları başarı sertifikalarını 3 Ağustos tarihinde dernek merkezinde düzenlenen geniş katılımlı bir törenle aldılar.
Sektörün önde gelen eğitmenleriyle çalışan katılımcılar, “etkili sunum becerileri”, “yüksek performanslı takımlar oluşturma”, “etkin çağrı merkezi teknikleri” ve “yetkinlik bazlı mülakat teknikleri” gibi derslerden oluşan programı başarıyla tamamladılar. ÇMD Gelişim Akademisi’ndeki tüm eğitimler gibi Takım Lideri Temel Sertifika Programı da yetkinlik kazandıran bir program olarak göze çarpıyor. 20 Eylül 2011’de başlayacak yeni eğitim programları için son başvuru tarihi 26 Ağustos 2011 olarak belirlenmiş bulunuyor.
Sektördeki yeni yatırımlarla birlikte nitelikli eleman ihtiyacı daha da önem kazanacak
Ülkemizin en hızlı büyüyen sektörleri arasında bulunan çağrı merkezi sektörüne yönelik yatırımların önümüzdeki 5 yıl içinde artmaya devam edeceği öngörülüyor. Bugün itibariyle toplam 40.000 kişiye istihdam sağlayan çağrı merkezi sektörünün 2015 yılına dek 45.000 kişiye daha iş olanağı sağlayacağı tahmin ediliyor. Sektör yalnızca İstanbul’da değil, Anadolu’da da önemli yatırımlara sahne oluyor ve istihdama katkıda bulunuyor. Bakanlar Kurulu kararıyla teşvik kapsamına alınan çağrı merkezi sektöründe faaliyet gösteren ve 4. Bölge’de yer alan çağrı merkezlerinde şu anda yaklaşık 4.000 kişi görev yaparken, 2015 yılında bu rakamın %270 oranında artış göstermesi bekleniyor.
Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı (Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü) Bahadır Pekkan, “Çağrı merkezi sektörü sürekli gelişen dinamik bir yapıya sahip ve bu dinamik yapı içinde en çok ihtiyaç duyulan kaynağın eğitimli ve donanımlı işgücü olduğunu görüyoruz.
ÇMD Gelişim Akademisi eğitimleri aracılığıyla sektördeki ihtiyaca yanıt vermeyi amaçlıyoruz. Bu eğitimlerin sektörün geneline yönelik son derece olumlu yansımalarını gözlemliyoruz. Eğitimlere katılan firmaların verimlilikleri artarken, müşterilerin sundukları hizmet kalitesi de hızlı bir yükseliş gösteriyor. Sektördeki yatırımlar artış gösterip ülkemizin pek çok ilinde çağrı merkezleri kuruluyor, bu nedenle de yetişmiş ve nitelikli eleman ihtiyacı daha da büyük önem kazanıyor. ÇMD Gelişim Akademisi, bu anlamda sektörümüz için büyük değer oluşturacak bir noktada konumlanmış bulunuyor,” dedi.
Takım Liderleri Diploma Töreni’nde bir konuşma yapan Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Gelişim Akademisi Proje Yöneticisi (DHL Türkiye & MENAT Müşteri İlişkileri Direktörü) Nil Keskin Keleş şunları ifade etti: “40 bin’den fazla kişiye istihdam sağlayan sektörümüzün koşullarının daha iyiye gitmesi için ÇMD Gelişim Akademisi eğitimleri firmaların başvurabilecekleri en önemli kaynak. Sektördeki kurumların eğitimlerimize gösterdiği ilgi her geçen gün artıyor. Mayıs sonu itibariyle başlattığımız Takım Lideri Temel Sertifika Programı, ülkemizin önde gelen çağrı merkezlerinin çalışanlarının katılımıyla tamamlandı. Tüm diğer eğitim programlarımız gibi, bu programı da önümüzdeki dönemde tekrarlıyor olacağız. Hedefimiz, ÇMD Gelişim Akademisi eğitimlerinden daha fazla sayıda firmanın yararlanması ve sektör geneline yönelik oluşturacağımız değerin daha da yükselmesi.”
RGN Çağrı Merkezi Genel Müdürü Gonca Ergün ise şu noktalara değindi: “2009 yılından bu yana firmalara gecikmiş alacak tahsilatı hizmeti sunuyoruz. Çalışanlarımızın sürekli kendilerini geliştirmesi ve sektörün hareketli yapısına uyum sağlaması büyük önem taşıyor. ÇMD Gelişim Akademisi Takım Lideri Temel Sertifika Programı ders içerikleriyle ve uzman eğitmen kadrosuyla çalışanlarımıza kendilerini geliştirme fırsatı verdi. RGN Çağrı Merkezi olarak ÇMD Gelişim Akademisi’ne teşekkür ediyor, aldığımız bu eğitimle çalışanlarımızın verimliliklerini artırırken müşteri memnuniyetini de daha üst seviyelere taşıyacağımıza inanıyorum. Ekibimizdeki tüm takım liderlerini bu eğitim programından yararlandırmayı hedefliyoruz.”
ÇMD Gelişim Akademisi’nin kurumlara yönelik eğitimleriyle sektörde standartlar yükseliyor, verimlilik artıyor
ÇMD Gelişim Akademisi’nin eğitim programlarına hem kurumsal hem de bireysel olarak başvurulabiliyor. Kurumlar, verimliliklerini ve bilgi birikimlerini artırmak için çalışanlarını ÇMD Gelişim Akademisi eğitimlerine yönlendirebiliyorlar. Bireysel katılımcılar ise ÇMD Gelişim Akademisi’nde aldıkları eğitimler sayesinde, ihtiyaç duydukları bilgilerle donanmış olarak sektöre adım atma olanağına kavuşuyorlar. Kurumsal başvurularda öncelikle ilgili firma yöneticisinden detaylı bilgiler alınarak eğitim programının daha sağlıklı bir şekilde yapılandırılması da sağlanıyor.
ÇMD Gelişim Akademisi’nde;
Çağrı merkezi müşteri temsilcileri için,
Çağrı Merkezi İlk Adım Programı
Temel Sertifika Programı
Uzmanlık Diploma Programı
Çağrı merkezi takım liderlerine yönelik olarak,
Temel Sertifika Programı
Uzmanlık Diploma Programı
Çağrı merkezi süpervizörleri için Uzmanlık Diploma Programı
Çağrı merkezi müdürlerine yönelik özel olarak yapılandırılmış Uzmanlık Diploma Programı sunuluyor.
ÇMD Gelişim Akademisi, meslek edindirmeye yönelik “Çağrı Merkezi İlk Adım Programı”nın yanı sıra sektörün her alanında görev yapanlara yönelik hazırlanmış farklı içeriklere sahip eğitimler de sunuyor. Kurumların ihtiyaçlarına yönelik olarak sektörde görev yapanlar için oluşturulmuş bulunan eğitim programlarına ait sınavları başarıyla tamamlayanlar, sertifika veya diploma alarak yetkinliklerini belgeleme imkanına sahip oluyorlar. ÇMD Gelişim Akademisi, İstanbul dışındaki firmaların da eğitim taleplerine yanıt veriyor.
ÇMD Gelişim Akademisi eğitim programları, ÇMD Eğitim ve İnsan Kaynakları Komisyonu’nun deneyimli üyeleri tarafından belirlenmiş bulunuyor. ÇMD Gelişim Akademisi’nde tüm eğitim programları için %90 oranında devam şartı aranıyor. En az 12, en fazla 16 kişilik sınıflarda verilen eğitimler 4 ila 16 gün arasında tamamlanıyor.
ÇMD Gelişim Akademisi hakkındaki her türlü bilgiye, Çağrı Merkezleri Derneği’nin www.cagrimerkezleridernegi.org/gelisim-akademisi adresindeki internet sitesi üzerinden ya da 0216 6331511 nolu telefondan ulaşılabiliyor.
Son Yorumlar