Turkcell’in, iş dünyasını ve kendi çalışanlarını dünyaca ünlü uzman konuşmacılar ile buluşturduğu Pazarlama Konferansları’nın üçüncüsü 18 Ocak tarihinde Conrad Hotel’de gerçekleşiyor. Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı’nın bu seneki konuğu, Fortune dergisinin tanımına göre “Tanımanız Gereken 10 yeni Guru”dan biri olan Dan Ariely.
The Upside of Irrationality ve Predictably Irrational (Akıldışı Ama Öngörülebilir) kitaplarıyla New York Times gazetesinin en iyi satanlar listesinde zirveye oturan Dan Ariely, ilginç bir hayat öyküsüne sahip. Fizik ve Matematik dallarında eğitim gören Ariely’nin hayatı geçirdiği bir kaza sonrasında tamamen değişiyor. 3 sene hastanede kalmasına neden olan talihsiz olay sonrasında, yaptığı gözlem ve yoğun içsel deneyimden yola çıkarak insan psikolojisi üzerine yoğunlaşıyor. Halen Duke Üniversitesi’nde Psikoloji ve Davranışsal Ekonomi üzerine dersler veren Ariely, kişinin karar verme ve hata yapma mekanizmaları üzerine birçok araştırma ve makaleye sahip. The New York Times, Wall Street Journal, The Washington Post, The Boston Globe, Business 2.0, Scientific American, Science gibi önemli gazete ve dergiler için yazılar yazıyor.
Dan Ariely bir konuşmacı olarak; araştırma sonuçlarını eğlenceli bir tarzda anlatma konusunda doğal yeteneği ile tanınıyor. Kişisel hayatımıza (bizi neler mutlu ediyor, neler adapte ediyor ve nasıl değişiyoruz, eşlerimizi ve sevgililerimizi nasıl buluyoruz), iş hayatımıza (bizi motive edenler neler, finansal ve finansal olmayan ödüller, güven, intikam) nasıl etki ettiğini ve aldatmanın kaygan yüzeyini (nasıl başlar ve çığ gibi büyür) anlatıyor. Finans ve borç krizine, kriz sonrası ekonomiye, bunun işverenlere, pazarlamacılara ve kamu politikasına etkisini eğlenceli bir şekilde dile getiriyor.
Son Yorumlar