DE-CIX tarafından yayınlanan 2017 faaliyet raporuna göre global ciroda yüzde 9 artış yakalanırken, global müşteri portföyünde ise büyüme yüzde 14. Rapora göre Türkiye’de bu rakam yüzde 38. Rapor sonuçlarına göre Frankfurt dünyanın en büyük İnternet Değişim Operatörü olmaya devam ederken, Türkiye’de DE-CIX sektöre yön veren bir rol üstleniyor…
2017 finansal yılında DE-CIX, İnternet Değişimi alanında dünyanın lider operatörü olma pozisyonunu başarıyla sürdürdü. Şirketin tüm kollarında toplam konsolide ciro, 2016 yılına göre yüzde 9 arttı ve 31,8 milyon Euro’ya ulaştı. 2017 yılında EBIT (faiz ve vergiler – FVÖK öncesi kar) 0,9 milyon Euro, EBITDA (faiz amortisman ve vergi öncesi Kar- FAVÖK) ise 2,75 milyon Euro oldu. Yüzde 74 ile DE-CIX, 2017 finansal yılını sağlıklı bir özvarlık oranı ile kapattı. Avrupa, Asya, Orta Doğu ve Kuzey Amerika’da bulunan ve dünya genelinde toplam 13 lokasyona yayılan DE-CIX İnternet Değişim Noktası, 2017 yılında yüzde 14 oranında konsolide müşteri büyümesi kaydetti ve 100’den fazla ülkede 1,500’ün üzerinde müşteriye hizmetlerini sundu.
DE-CIX ayrıca, Almanya dışındaki uluslararası pazarlardaki iş hacminin payını bir önceki yıla göre yüzde 40 oranında artırarak DE-CIX toplam gelirlerinin yüzde 10’nunu bu pazarlardan sağladı. Özellikle DE-CIX New York (2017 yılında gelirde elde ettiği yüzde 66 büyüme ile) ve DE-CIX Madrid (müşteri sayısında büyüme bazında dünya genelinde en hızlı büyüme gösteren İnternet Değişim Noktası olarak), DE-CIX’in başarılı bir uluslararası yayılım stratejisi şekillendirmesinde etkili olan iki önemli pazar oldu. Faaliyet gösterdiği 13 lokasyon arasında Frankfurt, dünyanın lider İnternet Değişim Noktası olarak DE-CIX’in en önemli pazarı olmayı sürdürdü. Veri akışı anlamında, 6 Aralık 2017 tarihinde ulaşılan saniyede 6 Terabits trafik ile DE-CIX Frankfurt, geçtiğimiz finansal yılda ikinci kez dünya rekoru kırdı.
DE-CIX CEO’su Harald A. Summa; “2017 yılında global pazarda pek çok değişiklik ve zorluk yaşanmasına rağmen DE-CIX, ulusal ve uluslararası konumunu devam ettirmeyi başardı ve İnternet Değişimi alanında lider operatör olma konumunu daha da yaygınlaştırdı. Özellikle DE-CIX Hizmet Dünyası’nın lansmanı ile müşterilerimizin ihtiyaçlarını ve isteklerini karşıladık ve yeni hizmetlerimizi pazarda başarıyla konumlandırdık” dedi ve şöyle devam etti; “Uluslararası çalışmalarımızın DE-CIX’in toplam sonuçlarına daha fazla katkısının yansı sıra, 2018 yılında büyümemizi sürdüreceğimizi öngörüyoruz.”
2017 yılında, “DE-CIX destekli Mumbai İnternet Değişim Noktası” ile şirket, global ayak izini bir başka stratejik lokasyona daha taşıdı. Hindistan, birbirine bağlı hizmetlerde en güçlü şekilde büyüyen pazarlardan biri olarak kabul ediliyor. DE-CIX International CEO’su Ivo Ivanov konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Bizim misyonumuz, müşterilerimiz bize nerede ihtiyaç duyarsa orada olmak. Mumbai İnternet Değişim Noktası ile Hindistan’ın büyüyen pazarında yeni bir dijital üs kurduk. Dünya genelinde yeni üsler belirlemek ve bu pazarları sonraki yayılım stratejimize dahil etmek DE-CIX DNA’sının bir parçası olmaya devam edecek. DE-CIX’in sunduğu birbirine bağlı hizmetlerin çeşitliliği ve coğrafi dağılımı ister global ister bölgesel olsun platformumuza bağlı ağların dünyanın her yerinde müşterilerine en güvenilir, en hızlı ve en iyi hizmetleri kolayca sunmalarına imkan verecek”.
DE-CIX Türkiye Bölge Direktörü Bülent Şen, Türkiye pazarı hakkında “Her ne kadar 2017 zor bir yıl olsa da Türkiye pazarında İnternet Değişim Noktasına olan ihtiyaç ile ilgili bir farkındalık yarattığımıza ve bu alanda tüm sektöre yön veren bir rol üstlendiğimize inanıyorum. DE-CIX İstanbul olarak, 2017 yılında 10 GE portları 3’e katlayarak ve bağlı kapasitemizi de 4 katı büyüterek, güçlü bir büyüme kaydettik. Müşteri bazında yüzde 38 oranında büyüme yaşadık ve yılın başlarında 6 Gbps civarında seyreden en yoğun trafik akışını Aralık 2017’de 45 Gbps’a ulaştırdık” dedi.
#DE-CIX,
Son Yorumlar