Vitamin’in oluşturmak SEBİT tarafından Türkiye’de üretilip ABD eyalet müfredatlarına uyarlanan eğitim yazılımı Adaptive Curriculum, Tech&Learning dergisi tarafından, “2012 Award of Excellence”a layık bulundu. Adaptive Curriculum, inovatif çalışmalara verilen ödülü almaya, “Derin Kavramsal Öğrenme” uygulaması ile hak kazandı.
Matematik ve Fen Bilimlerindeki öncü uygulamaları ile Adaptive Curriculum, Türk Telekom iştiraki Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri AŞürünü olanVitamin’in, ABD pazarı için geliştirilen versiyonu. ABD’de 500’den fazla okulda 300 bini aşkın kullanıcıya ulaşan online ürün, bugüne değin eğitimciler, yayıncılar ve eğitim teknolojileri alanından çeşitli uluslararası otoriteler tarafından defalarca ödüllendirildi.
Son derece güçlü Matematik ve Fen Bilimleri alt yapısı ile kişiselleştirilebilen bir öğrenme deneyimi sunan Adaptive Curriculum, bu kez de 30 yılı aşkın zamandır K-12 kapsamındaki eğitim dünyasını yönlendiren Tech&Learning dergisitarafından onurlandırıldı. Yazılım, donanım, network ve online ürünler arasında inovatif çözümler sunan uygulamalara verilen ödüllerin değerlendirmesi bu yıl 160’ı aşkın eğitim ürünü arasında yapıldı.
NewBay Media’nın Tech & Learning Group Editoryal Yöneticisi Kevin Hogan, “Bugün, okullar için doğru çözümleri seçmek her zamankinden daha fazla önem taşıyor. Tech & Learning sektörü yönlendirmek adına, deneyimli jürimiz tarafından seçilen eğitim teknolojisi ürünlerini ödüllendirmekten onur duyar” diyor.
“Derin Kavramsal Öğrenme”nin temeli; öğrenmeyi öğrenme
Matematik ve Fen Bilimleri öğrenimini farklı öğrenme stilleri ve aktif öğrenme ile destekleyen Adaptive Curriculum, derin kavramsal öğrenme ile öğrencinin önceden öğrendiklerini etkili bir şekilde kullanmasınıve öğrenmeyi kalıcı hale getirmesini sağlıyor. Öğrendiklerini mevcut bilgileri ile ilişkilendiren, ayrıca söz konusu bilgi ile günlük yaşam akışı arasındaki bağlantıları kurup uygulayanöğrenci aslında “öğrenmeyi” öğrenmiş oluyor.
AdaptiveCurriculum CEO’su Jim Bowler ise “ABD’de ‘Common Core’ standartları ve ‘STEM’ adı verilen bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi gittikçe önem kazanıyor. Eğitimciler, öğrencilerin sorgulayıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek üzere nitelikli kaynaklara ihtiyaç duyuyor. Adaptive Curriculum’un aktif öğrenme yaklaşımı öğrenciyi keşfederek, hipotez geliştirerek, kararlarının etkisini görerek, kavramsal öğrenme sürecini derinleştirmesi yönünde motive ediyor” diyor. Bowler sözlerine şöyle devam ediyor: “Adaptive Curriculum, bir eğitim ürününün online versiyonu değil, başından beri dijital geliştirilmiş bir ürün olarak, bugünün teknolojik düşünmeye yatkın öğrencilerinin karşısına dijital ortamların tüm avantajlarıyla çıkıyor.”
Tech&Learning ödülleri “Yeni Ürünler” “En İyi Geliştirilmiş Ürünler” olmak üzere iki ayrı kategoride veriliyor. Dijital çağ öğrencilerine bilgiyi, gerçek hayatla bütünleştirilmiş senaryolar, 3D animasyonlar, interaktif simülasyonlarla sunan Adaptive Curriculum’un Mükemmeliyet Ödülünü aldığı “En İyi Geliştirilmiş Ürünler” kategorisi, kayda değer bir gelişme gösteren, öğretmen ve öğrencilere, değişen teknoloji ile her seferinde daha yüksek kalite standartlarında öğrenme deneyimi yaşatan ürünleri kapsıyor.
Son Yorumlar