Lenovo ve Vizyon 100 iş birliğinde düzenlenen 100 CEO’nun katıldığı “Dijital CEO” sanal toplantı serilerinin değerlendirme ve anket sonuçları açıklandı. Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu’nun moderatörlüğünde farklı sektörlerin liderlerini bir araya getiren toplantılarda başta “İnsan ve İnsan Kaynakları” olmak üzere Finans ve Ekonomi, Değişen Müşteri Deneyimi, Teknoloji, Dijitalleşme ve Operasyon, E-Ticaret ve Sosyal Medya konuları öne çıktı…
Dünyanın ve Türkiye’nin lider teknoloji şirketlerinden Lenovo’nun, Vizyon 100 üst düzey iletişim ve etkinlik platformu iş birliğinde düzenlediği “Dijital CEO” sanal toplantı serilerinin anket sonuçları açıklandı. Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu’nun moderatörlüğünde düzenlenen ve 100 CEO katılımının sağlandığı “Dijital CEO” sanal toplantıları esnasında hem gündem değerlendirilirken aynı zamanda katılımcılardan 2 anket sorusunda da cevap vermeleri istendi. Anketlerde önümüzdeki dönemde en önemli ana gündem maddesi ne olacak?» sorusuna katılımcı yöneticilerin verdiği cevaplarda başta “İnsan ve İnsan Kaynakları” olmak üzere “Finans ve Ekonomi”, “Değişen Müşteri Deneyimi”, “Teknoloji, Dijitalleşme ve Operasyon”, “E-Ticaret ve Sosyal Medya” konuları öne çıktı. Bunun yanı sıra değerlendirmelerde özellikle krizden olumsuz yönde etkilenen kurumların yeni fırsat arayışlarına yöneleceği de öngörülüyor.
Anket Cevaplarında Öne Çıkan Konular:
Startup Trace CEO’su Bülent Kutlu’nun yapılacak anket sorularını yorumlamasının hemen ardından katılımcı CEO’lar anket sorularına yanıtlarını verdiler. 100 CEO ile gerçekleştirilen anket değerlendirmelerinde “pandemi sırasında sizce şirketleri en çok hangi konular zorladı?” sorusuna; katılımcıların yüzde 30’undan fazlası “Pandemi sırasında şirket çalışma şekillerinin tam olarak belirlenememesi” yanıtını verdiler. Katılımcıların yaklaşık yüzde 20’si ise pandemi sürecinde şirketleri en çok zorlayan konulardan biri olarak “Çalışanlarda oluşan endişe nedeniyle süreçlerin aksaması” değerlendirmesinde bulundu.
Gerçekleştirilen anketlerde “yeni normalde CEO’nun en önemli ana gündem maddeleri sizce neler olacak? sorusuna ise katılımcıların yüzde 30’undan fazlasının “Yeni normalin oluşturduğu tehdit ve fırsatlara göre şirket için yeni iş alanlarını belirlemek” cevabı oldu. Katılımcıların yüzde 20’si bu soruya “Müşterileriyle olan ilişki yönetimini yeni normale göre şekillendirmek” olarak cevap verirken yüzde 20’si de “Finansal yapıyı güçlendirmek” seçeneğini cevap olarak vurguladı.
Üst düzey kadın yönetici sayısı artacak
Anket değerlendirmelerinin yanı sıra toplantılara katılan Index Grup CEO’su Erol Bilecik, Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili İdil Yiğitbaşı, İnci Holding Yönetim Kurulu Başkanı Neşe Gök, Netlog Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Şahap Çak, Korn Ferry Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Şerif Kaynar, Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ve Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Tamer Saka, Logo Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut, Memorial Sağlık Grubu CEO’su Uğur Genç, MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım iş süreçlerindeki değişim üzerine sektöre ışık tutacak değerlendirmelerde de bulundular. Yüzde 70 erkek ve yüzde 30 kadın yönetici katılımıyla gerçekleştirilen toplantı raporu, önümüzdeki dönemde uzaktan çalışma imkanlarının artması ile beraber kadınların iş gücündeki temsil oranının ve şirketlerde üst düzey kadın yönetici sayısının artacağı yönündeki öngörüleri de sunuyor.
Farklı sektörler öne çıkıyor
Bilişim ve Teknoloji/ Telekom, Perakende, Sağlık, Sanayi & Üretim, Kargo & Lojistik, Servis, Beyaz Eşya/ Elektronik, Finans & Ödeme Sistemleri, İK & Yönetim Danışmanlığı, Turizm & Eğlence, Girişimcilik, Enerji, Reklam, Pazarlama, Otomotiv, Yiyecek & İçecek, Havacılık & Havalimanı, E-ticaret ve eğitim sektörü olmak üzere farklı sektörleri temsil eden katılımcılar toplantılarda normalleşme sürecini kendi sektörleri ile ilgili bilgiler vererek değerlendirdiler. Toplantılardaki değerlendirmeleri sunan raporda;
* Esnek ve hızlı yönetim anlayışıyla birlikte organizasyon değişimlerinin beklenenden çok daha hızlı yaşanacağı,
* Üniversite öncesinde (ilk-orta-lise) uzaktan eğitim her ne kadar yapılabilse de insan doğası ve öğrenme süreçleri sosyalleşmeyi gerektirdiğinden uzaktan eğitim ve bir arada yapılan eğitimin belirli bir süre birlikte yol alacağı,
* Ülkeler ve kurumlar açısından bakıldığında önümüzdeki dönemde doğa ve çevreye yapılacak yatırımların artacağı,
* Pandemi sonrasında, salgından etkilenen tüm ülkelerin sağlık altyapılarını gözden geçirecekleri ve yatırımlarını bu yönde artıracakları,
* Güçlü lojistik sektörü ile Türkiye’nin Avrupa ve Asya’da önemli bir kesişim noktası ve tedarik zincir merkezi olması öngörülüyor.
Buna ilave olarak değerlendirmeler pandeminin etkisiyle bazı sektörlerin diğer sektörlere göre avantajlı hale geldiğini ortaya koyuyor.
Sağlık, Telekom, Bilişim ve Teknoloji, Gıda, Temizlik Ürünleri, Zincir Market, Enerji, E-ticaret, Kargo ve Lojistik, Sigorta, E-oyun ve Finans sektörlerinde faaliyet gösteren kurumlar ekonomik büyüme açısından diğer sektörlerde yer alan kurumlara göre bu süreçle daha iyi başa çıkıyor.
Ofis alışkanlığı değişiyor
Toplantıda üst düzey katılımcıların “insan ve insan kaynakları “başlığı altında gerçekleştirdikleri değerlendirmelerde önümüzdeki günlerde şirket içi pandemi kurullarının artacağı öngörülüyor.
Raporda da sunulan değerlendirmelerde çalışanların performanslarının artmasında üst düzey yöneticilerin ve insan kaynakları bölümlerinin çalışanlar ile sık sık, samimi ve şeffaf iletişim içerisinde olmalarının önemi vurgulanırken, ofis kullanımında değişimin kaçınılmaz olduğunu belirten birçok yönetici “Bundan sonra haftada beş gün ofiste olmayacağız.” söylemiyle pandemi süreciyle birlikte değişen alışkanlıklar açısından önemli bir tespitte bulunuyor.
Lenovo Türkiye ve Vizyon 100 platformu iş birliğinde gerçekleştirilen toplantılar sonbahar döneminde de sürecek.
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, Vizyon 100 platformu iş birliğinde gerçekleştirilen dijital buluşmaların anket sonuçları ve açıklanan raporda sunulan değerlendirmelerle ilgili şunları söyledi: “Lider isimlerin karşılıklı olarak birbirlerinin farklı sektörlerdeki tecrübelerinden de faydalanabildiği toplantılarımızın değerlendirme sonuçlarının da aynı şekilde iş dünyasına faydalı öngörüler kazandıracağına inanıyorum. Özellikle normalleşme süreci ve sonrasında bizleri nelerin beklediğine dair çok değerli öngörülerle bu toplantıların hepimize rehberlik edebileceğini düşünüyorum. Lenovo olarak Vizyon 100 platformuyla birlikte önümüzdeki sonbahar döneminde de hepimize yol gösterecek toplantılarımızı sürdüreceğiz.”
#Lenovo Türkiye, #Vizyon 100 Platformu
Son Yorumlar