Software AG CEO’su Karl-Heinz Streibich’ın kaleminden “The Digital Enterprise: The Moves and Motives of the Digital Leaders” kitabı çıktı. Son yıllarda tüm sektörleri etkisi altına alan dijital dönüşümün anlatıldığı kitap, dünya çapında “Dijital İşletme” sıfatını taşıyan 20’den fazla şirketten örnekler sunuyor.
İş Süreçleri Mükemmelliği alanında lider yazılım şirketi Software AG, yeni bir kitapla iş dünyasının karşısında. “The Digital Enterprise: The Moves and Motives of the Digital Leaders” [Dijital İşletmeler: Dijital Liderler Hangi Hamleleri Hangi Gerekçeyle Yaparlar?] adlı kitap, herkesi, günümüzde tüm işletmeleri etkisi altına alan dijital dönüşüm kavramı ve uygulamaları hakkında düşünmeye sevk ediyor.
BT ortamının zaman içinde nasıl bir evrim geçirdiğini ve bu sürecin günümüzde iş yapma, yaşama ve iş stratejileri geliştirme biçimlerine nasıl yansıdığını anlatan kitap, General Electric, Coca-Cola, Allianz Group, Daimler AG, Nissan ve Qualcomm gibi 20’yi aşkın dünya devinin dijital politikalarından örnekler* sunarak Dijital İşletme olmak için nasıl adımlar atılması gerektiğini inceliyor. Önsözü salesforce.com CEO’su Marc Benioff tarafından kaleme alınan kitap, BT sektörünün önde gelen isimlerinden Vinnie Mirchandani tarafından okuyucuya aktarılıyor.
“Kitabımız insanları düşünmeye ve dönüşümü gerçekleştirmeye teşvik ediyor” diyen Karl-Heinz Streibich, dijitalleşen iş dünyasıyla ilgili şunları söylüyor: “Dijital altyapılar, şirketler için yeni bir çığır açan deneyimleri de beraberinde getirirken dijitalleşme de tüm sektörler için en önemli stratejik rekabet faktörlerinden biri haline geliyor. Kitapta göreceğiniz örnekler, bu projeyi hayata geçirirken bana ilham kaynağı olan şirketler. Kitabımızın, ‘Dijital İşletme’ sıfatını şirket unvanınıza dahil etme konusunda size de aynı şekilde esin kaynağı olmasını umuyorum.”
Her şey dijitalleşiyor
Kitap üç bölümden oluşuyor. İlk bölümde Karl-Heinz Streibich dijital işletme ve dijital toplum kavramlarını okuyucuyla tanıştırıyor. Makineler Arası İletişim (M2M), akıllı mobil cihazlar, Nesnelerin İnterneti ve küresel düzeyde birbiriyle bağlantılı olan büyük veri fenomeni gibi konu başlıklarına değinerek, her işletmenin farklılaşmak ve rekabette öne çıkmak için neden dijital bir işletmeye dönüşmesi gerektiğini anlatıyor.
Günümüzde Dijital İşletmeler
Dijital İşletme yolculuğunda karşımıza çıkan uygulamalı örnekler ise kitabın ikinci bölümünde okuyucuyla paylaşılıyor. Farklı sektörlerde hizmet veren büyük şirketlerin temsilcileri, sosyal, mobil, bulut bilişim, kitle kaynak, mantıksal analiz, 3D görselleştirme araçları ve gelişmiş dijital güvenlik teknolojilerini, yeni iş modelleri geliştirmek amacıyla nasıl kullandıklarını anlatıyor.
Sırada ne var?
Kitabın üçüncü bölümü, mevcut BT ortamlarının önümüzdeki yıllarda nasıl bir evrim geçirebileceğini ve dünyayı daha iyi bir yer haline dönüştürmek için geliştirilen geleceğin teknolojilerinin nasıl bir gelişim göstereceğini inceliyor.
Son Yorumlar