Dijital dönüşüm genellikle iki benzer kavramla karıştırılır: Sayısallaştırma ve dijitalleşme . Bunların en basiti olan sayısallaştırma , bilgiyi analog veya manuel formdan dijital forma dönüştürme sürecidir – örneğin, elle yazılmış kayıtları bilgisayarlı kayıtlara dönüştürmek. Dijitalleşme , düzenli olarak yaptığınız pek çok şeyi yapmak için dijital teknolojiyi ve yetenekleri uygulama sürecidir, ancak daha iyi sonuçlar sağlayan yeni ve daha iyi yollarla.
Dijitalleşme, dijital dönüşümün temelidir. Ve dijital dönüşüm, işinizi yeni yollarla ileriye taşımak için teknolojinizi, insanlarınızı ve süreçlerinizi nasıl kullandığınızı yeniden hayal etmenizi mümkün kılar.
Günümüzde dijital dönüşüm, tedarik zinciri, ERP, operasyonlar, müşteri hizmetleri ve daha fazlası dahil olmak üzere işin her alanında manuel ve analog süreçlerden dijital süreçlere dönüşüm anlamına gelmektedir. Esasen dijital dönüşüm, işletmelerin ve diğer kuruluşların insanları, yerleri ve nesneleri birbirine bağlayarak daha iyi sonuçlar elde etmesine yardımcı olur.
Her şirketin dijital dönüşüm için kendi nedeni vardır. Bazıları büyüme fırsatları veya artan rekabet baskısı tarafından teşvik edilebilirken, diğerleri için düzenleyici standartlar değişmektedir. Bir şirketin bu yola girmesinin nedeni ne olursa olsun, sonuçlar müşteri beklentilerini karşılayan veya aşan üstün ürünler, hizmetler ve deneyimler içerebilir. Daha yüksek verimlilikler ve diğer ticari faydalar, karlılığı artırabilir ve yeniliği geliştirebilir. Kamu sektöründe dijital dönüşüm, vatandaşlar için daha iyi bir yaşam kalitesi oluşturmaya yardımcı olurken kaynakları koruma arzusundan kaynaklanmaktadır.
Dijital dönüşümün tarihi
Dijital dönüşümün uzun tarihi, elle yazılmış notları işlenebilen, analiz edilebilen ve paylaşılabilen bilgisayarlı bilgilere dönüştüren ilk bilgisayarlarla başlar. Ağ ve internetin ortaya çıkmasıyla birlikte bu yetenekler gelişti ve veri kümeleri son derece büyüdü. Büyük veri, veri merkezleri, veri ambarları ve şimdi veri gölleri tarafından desteklenen daha sağlam dijital veri yönetimi ve analiz süreçleri gerektiriyordu.
Bulutun gelişimi, kısmen, giderek artan miktarda veriye ve bu verileri yönetmek, analiz etmek ve işlemek için sürekli genişleyen yeteneklere duyulan ihtiyaca bir yanıttı. IoT, yapay zeka ve makine öğrenimi o zamandan beri operasyonlarını daha iyi sonuçlar elde etmek için dönüştürmek isteyen kuruluşlara daha da karmaşık teknoloji seçenekleri sunuyor. Video analitiği tabanlı teknolojilerle birlikte sanal ve artırılmış gerçeklik, yaygın dijital dönüşüme katkıda bulunan yenilikçi yeteneklerin karışımının bir parçasıdır.
Dijital dönüşümde üç temel unsur
Dijital dönüşüm, basitçe yeni teknolojiye bağlanmaktan çok daha fazlasıdır. Üç temel unsuru ele alan stratejik bir yaklaşım gerektirir.
1- Fiziksel
Dijital dönüşüm, işi manuelden dijitalleştirilmiş süreçlere taşımak için teknoloji kullanmayı içerdiğinden fizikseldir . Kağıt tabanlı kayıt tutmadan bilgisayarlı veri toplamaya geçiş; robotik, yapay zeka ve makine öğreniminin uygulanması; ve bilgi ileten veri sensörlerinin kurulumu fiziksel dönüşümün örnekleridir.
2- Bilişsel
Dijital dönüşüm, yapay zeka ve makine öğrenimi de dahil olmak üzere dijitalleşmenin, makinelerin düşünmeye benzeyen gelişmiş analizler yaptığı karmaşık veri analizini mümkün kıldığı için bilişseldir. Bu yetenekler, veri bilimcilerin ve analistlerin rollerini değiştiriyor ve uzman düzeyinde bilgi çalışanlarına olan ihtiyacı artırmaktadır.
3- Kültürel
Dijital dönüşüm kültüreldir çünkü çevrelerinde (örneğin iş veya ev) belirli bir şekilde hareket etmeye ve tepki vermeye alışmış insanları içerir. Dijital dünyada işçiler “akıllı” makinelerle birlikte çalışır. Çalışanların rolleri, teknolojinin etkin olduğu yeni süreçlere ve yeteneklere uyum sağlamak için değişir. Herkesin dönüşümün değerini anlamasını ve değişimi yapacak donanıma sahip olmasını sağlamak, başarı için güçlü bir temel oluşturmaya yardımcı olur.
Dijital dönüşümün faydaları
Herhangi bir pazardaki hemen hemen her işletme, müşteriler, çalışanlar ve ortaklar için daha fazla değer oluşturan dijital odaklı operasyonel iyileştirmelerden yararlanabilir. Dijital dönüşümün sağlayabileceği avantajlardan bazıları şunlardır:
- Daha derin analitik tabanlı eyleme dönüştürülebilir bilgiler
- Daha hızlı ve daha verimli süreçler
- Artan kapasite
- Azaltılmış maliyetler
- Geliştirilmiş güvenlik, kalite ve üretkenlik
İş süreci değişikliğini yeni nesil otomasyonla harmanlama fırsatı, daha fazla değer sağlayabilir ve değişen beklentileri karşılayabilir. Başarılı şirketler, potansiyel müşteri kazanma yerine ilişki satışına odaklanmak için dönüştüler; şartlar ve koşullar üzerinde uzun müzakerelere girmek yerine, satın alma sürecini basitleştirme; ve müşterilerin kendi başarılarını sağlamak, uygulamak ve entegre etmek için şirket içinde aldıkları teknolojiyi lisanslamak yerine, teknolojiyi müşteriler adına çalıştırarak işbirlikçi başarı üzerine yoğunlaştılar.
Dijital dönüşümün zorlukları
Her kuruluş dönüşüm hedefleri açısından farklı olsa da, birçoğu benzer zorlukları paylaşıyor. Bunlar şunları içerir:
- Eski sistemleri taşımanın algılanan karmaşıklığı
- Yeni teknoloji eklemenin ek maliyetleri
- Hangi teknolojinin doğru teknoloji olduğuna dair belirsizlik
- Organizasyonu değişime nasıl dahil edeceğini bilmede zorluk
- Güvenlik sorunları hakkında endişe
Birçok kuruluş için en önemli zorluk, sadece nereden ve nasıl başlayacağınızı bilmektir.
Dönüşüme yönelik iyi düşünülmüş, adım adım bir yaklaşım benimsemek ve doğru çözüm ortaklarını seçmek, bu sorunların her birini ele almanıza yardımcı olabilir, böylece ihtiyaçlarınıza en uygun dijital dönüşüm yaklaşımını tasarlayabilir ve uygulayabilirsiniz.
Dijital dönüşüme altı adım
Dijital bir dönüşüme başlamak üzereyken göz önünde bulundurmanız gereken çok şey var. Başarı sağlam bir stratejik plana bağlıdır. Doğru planla, süreçleri kolaylaştırıp basitleştirdiğinizde müşteriler ve çalışanlar bundan faydalanacaktır: adımları özerk bir şekilde tamamlamaları için onlara yetki verin; onları olumlu deneyimlerle memnun edin; ve onları görevlerden kurtarmak için mümkün olduğunca otomatikleştirin. Aşağıdaki adımlar böyle bir plan geliştirmenize yardımcı olabilir:
1- Dijital vizyonunuzu tanımlayın
İlk adımınız, neden dönüştüğünüzü ve neyi başarmayı umduğunuzu belirlediğiniz keşiftir. Bu, adımlarınızın geri kalanını yönlendirecek temel unsurdur.
2- Dijital yolculuğunuzun haritasını çıkarın
İster üretim operasyonlarını dönüştürüyor, ister müşteriler için daha iyi bir deneyim oluşturmaya çalışıyor olun, dijitalleşmenin süreçlerinizle nasıl ilişkili olduğuna ve istediğiniz sonuçlara ulaşmada nerede fark oluşturacağınıza dair bir vizyon geliştirmelisiniz.
3- Dijital olgunluğunuzu belirleyin
Dijital olgunluk değerlendirmesi yaparak, işletmenizin dijital yeteneklerden yararlanmada ne kadar ilerlediğini ve teknoloji ve süreçlerde nerede iyileştirmelere ihtiyacınız olduğunu görebileceksiniz. Bu değerlendirme, dönüşümünüzün hızını belirlemenize de yardımcı olacaktır.
4- Dijital yeteneklerinizi gözden geçirin
Bu, dijital altyapınızdaki mevcut boşlukları belirlediğiniz noktadır, böylece bu boşlukları dolduracak teknolojiyi seçebilirsiniz. Amacınız, insanların, süreçlerin, verilerin ve araçların tek bir entegre platformda çalıştığı ve herkesin sonuçlara doğru hızlı ve çevik bir şekilde çalışmasını sağlayan bir model geliştirmektir.
5- Dönüşüm yol haritanızı oluşturun
1’den 4’e kadar olan adımlar, dönüşümünüzü gerçekleştirmeniz için bir yol haritasının temelini oluşturur. Bu yol haritası net ve eyleme geçirilebilir olmalı ve herhangi bir dönüşüm girişiminiz için riski ve maliyeti en aza indirirken değeri en üst düzeye çıkarmak için ihtiyaç duyduğunuz mimariyi tanımlamalıdır. Ayrıca, değişen önceliklere ve ortaya çıktıkça yeni teknolojiye uyum sağlama esnekliğine de izin vermelidir.
6- Dijital vizyonunuzu hızlandırmak için bulut uygulamalarını kullanın
Değişimi geride bırakmanıza yardımcı olmak için, sizin için dönüştürücü süreçleri tamamlayan ve işinizin büyümesini hızlandırmanıza yardımcı olan, geleceğe hazır, yerleşik, uçtan uca iş süreçlerine sahip bulut uygulamalarını kullanın.
Dijital dönüşüm yıldızlarının sırları
Başarılı dijital dönüşüm, müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarının derinlemesine anlaşılmasına dayanır. Bu anlayış neyin nasıl dönüştürüleceği konusunda bilgi verir. Bu ihtiyaçları karşılamak, doğru değişiklikleri yaptığınızdan emin olmak için yolculuğu başarıyla gerçekleştirenlerin deneyimlerinden istifade edin.
Çalışanlarınızdan ve müşterilerinizden geri bildirim isteyin . Müşteriler ve çalışanlarla sürekli etkileşim, onların ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceğinizi anlamanın tek yoludur.
Bu geri bildirime dayanarak, çözülmesi gereken sorunları tanımlayın. Müşterilerinizin ve çalışanlarınızın beklentilerini anladıktan sonra, yapmanız gerekenleri farklı şekilde değerlendirebilirsiniz.
Sorunları olağanüstü deneyimlere dönüştüren bir strateji tasarlayın. Zorluklarınızı belirledikten sonra, sunduğunuz deneyimleri kolaylaştıran, müşterilerinizi ve çalışanlarınızı güçlendiren ve hizmet ettiğiniz kişileri memnun eden bir strateji geliştirin.
Değişen müşteri ve çalışan istek ve ihtiyaçlarına ayak uydurmak için bulut teknolojisinden yararlanın. İşinizi yalnızca baştan sona yeniden tasarlamanıza değil, aynı zamanda değişimi geride bırakmanıza imkan tanıyan teknolojiyi arayın. Bulut teknolojisiyle, müşteri ve çalışan ihtiyaçlarının bir adım önünde kalabilir ve en son teknolojiyi kullanıma sunulduğu anda kullanabilirsiniz.
Dijital dönüşümün geleceği
Dijital dönüşüm insanların çalışma, oynama ve yaşama şeklini değiştiriyor ve bu dönüşüm sürecinin yavaşladığına dair hiçbir belirti yok. Dijitalleştirilmiş teknolojideki yenilikler, işletmeler için müşteriler için yeni değer oluşturma ve insanların yaşamlarını iyileştirme fırsatlarını ortaya çıkarmaya devam ediyor. Dönüşümsel hedefleri daha da destekleyebilecek yenilikçi teknolojiler şüphesiz ufukta görünmeye devam edecek.
Mevcut iş zorluklarını hedefleyen ve stratejik hedeflere hitap eden bir dijital dönüşüm uygulamak, başarınız için çok önemli olacaktır. Her kurum ve kuruluş, rekabetçi kalmak ve bileşenlerine daha iyi hizmet etmek istiyorlarsa, nihayetinde dijitalleşmeyi stratejik bir mihenk taşı haline getirmelidir.
Bu çabada, unutulmaması gereken en önemli şey, dijital dönüşümün gücünün, kullanım durumlarınızı belirlemekten, ardından bu kullanım durumlarını işinizi ileriye taşıyan kesintisiz, birbirine bağlı deneyimlere dönüştürebilecek teknolojiyi, yolu ve iş ortaklarını seçmekten geldiğidir.
Saruhan Holding Şirketler Grubu
Dijital Dönüşüm Lideri
Son Yorumlar