Webit 2013 Kongresi teknoloji, dijital pazarlama, Büyük Veri ve e-ticaret sektörlerinin 103 ülkeden gelen liderlerine kapısını açtı.
İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde 6-7 Kasım 2013 tarihlerinde düzenlenen Webit 2013, 103 ülkeden 8000’den fazla katılımcıyı ve 250 konuşmacıyı bir araya getirerek bir dünya rekoru kırdı.
Webit Kongresi ve Kurucusu Plamen Russev, 6 Kasım 2013’te yaptığı açılış konuşmasında Webit 2013 ile ilgili olarak şunları söyledi: “Bugün İstanbul harika! Global Webit 2013 etkinliğinde dünyanın en başarılı ve yetenekli insanlarını ağırlıyoruz. Dünyanın dört bir yanından gelen dijital pazarlama ve teknoloji ekosistemleri, yatırımcılar, girişimciler ile ölçeklenebilir startup şirketler 2 gün süreli forumda birbiriyle temasa geçerek iş bağlantıları kuracaklar.” Plamen aynı zamanda Kongre’yi destekleyerek bu organizasyonun gerçekleşmesine katkıda bulunan çok sayıdaki sponsora, stant açan şirketlere ve iş ortaklarına da teşekkür etti.
Webit Kongresi hakkında görüş bildiren üst düzey yöneticilerden Google Pazarlama Genel Müdürü Ben Barrocas, “Webit büyük çaplı ve benzersiz içeriğe sahip bir organizasyon” derken; Adobe Başkan Yardımcısı Aseem Chadra da, “Webit’in dijital dünyanın Birleşmiş Milletleri” olduğunu söyledi. Yandex Ürün Pazarlama Direktörü Andrey Sebrant ise “Webit’in son 5 yılda dünyanın en heyecan verici ve önemli sektörel etkinliklerinden birine dönüştüğünü” belirtti.
“Webit’in İstanbul’u global dijital sektörün en önemli merkezlerinden biri haline getireceği ve genç yetenekler, girişimciler, fikirler ve sermaye yatırımcıları için bir çekim noktasına dönüştüreceği” ifadeleriyse, dünyanın dört bir yanından gelen binlerce katılımcı tarafından Kongre’de en çok tekrarlanan cümle olarak kayıtlara geçti. Stant açan 50’den fazla firma, dünya çapında 250 üst düzey konuşmacı, 300 saygın basın mensubu ve 8000’den fazla katılımcı ile Global Webit Kongresi dijital dünya ve teknoloji sektörünün en büyük ve en popüler etkinliklerinden biri olmayı başarmış bulunuyor.
Webit Kongresi İdari Direktörü Aniela Russeva, Webit başarısını şu sözlerle anlattı: “Bizim için bu Kongre, birçok katılımcının söylediği gibi büyülü bir organizasyon değil. Aslında dünya çapındaki üst düzey küresel uzmanların ve konuşmacıların bizimle buluşmasını ve 103 ülkeden gelen binlerce kişinin katılımını sağlamak üzere bir çekim ortamı meydana getirmesini sağlayan harika insanlardan oluşan dev ekibimizin zorlu ve yorucu çabalarının bir sonucudur. Webit İstanbul organizasyonunu, iş ortağımız ve değerli dostumuz Tarık Köni’nin kurucusu olduğu Plus Event Marketing gerçekleştirdi. Plus Event Marketing, etkinliğin ve Türkiye’deki kongre merkezinin organizasyon sürecini yürüttü; aynı zamanda Türk şirketlerinin Webit Kongresi’ni anlayarak desteklemelerine ve böylece İstanbul’u önümüzdeki yıl düzenlenecek olan Global Webit Kongresi’nin evi olarak adlandırmamızı sağlayacak ortamın sağlanmasına yardımcı oldu.” Yandex, IBM, Microsoft, Google, Facebook, Spotify, SoundCloud, Yahoo, Lenovo, Acer Nokia, Skype, Twitter, BBC, Unilever, Lakestar, TechCrunch, Pentagram, OMD, Vivaki, Joulie, Mediabrands, Wall Street Journal ve diğer yüzlerce şirketin üst düzey yöneticileri Webit Kongresi’ne bu yıl konuşmacı olarak katıldı.
Global Webit Kongresi bir dizi mesaj göndererek sektörel trendleri belirledi…
Nokia İdari Başkan Yardımcısı Chris Schaumann “Veri yeni siyah altındır” derken BBC, Twitter, Yahoo!’nun başkan yardımcıları ile Crimtan CEO’su ve diğer konuşmacılar konuyu daha ileriye taşıyarak; Dijital Pazarlama ve İnovasyon Sahnesi’ndeki 3000 katılımcının önünde reklamcılık sektörünün geleceğini tartıştı.
Webit Kongresi’nin diğer tarafındaki Geleceğin Liderleri Konferansı’nda ise üst düzey global girişimciler, yatırımcılar ve Batı Avrupa, Amerika, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Asya’nın öncü temsilcileri yeni pazar şartlarını oluşturan fikirleri, genç yetenekleri keşfediyor; yeni fikirler paylaşarak bunları gerçekleştirmenin yollarını arıyordu.
Katılımın beklenenden yüksek olması nedeniyle Metrik ve Büyük Veri Konferansı ile büyük E-Ticaret Konferansı’nda kullanılan salonlar zor konuları dinlemek isteyen yüzlerce kişi için küçük kaldı. Bu durum sergi alanı için de geçerliydi. Etkinliğe katılım öyle yüksekti ki birçok şirket kendi stantlarını açma imkanı bulamadı. Bunun sonucunda, organizatörler önümüzdeki yıl Kongre’yi genişleterek, fuara katılmak isteyen yerel ve uluslararası şirketlere daha büyük bir sergi alanı açmaya karar verdiler.
Son Yorumlar