Digital Age tarafından bu yıl yedinci kez düzenlenen Digital Age Summit, 24 Ekim Perşembe günü Four Seasons Bosphorus İstanbul’da gerçekleştirildi.
Sosyal medya ve dijital pazarlama stratejilerinin tüm detaylarının ele alındığı Digital Age Summit konferanslarının yedincisi, Vodafone’un ana sponsorluğu, Coca-Cola’nın gençlik sponsorluğu ve Boomads’in oturum sponsorluğu ile 24 Ekim Perşembe günü Four Seasons Bosphorus İstanbul’da düzenlendi.
Katılımcılar, konferans boyunca, iş dünyasında önemli bir küresel trend haline gelen, günümüzde sosyal medyanın ve müşteri ilişkilerinin dönüştürücü gücü olarak tanımlanan “engagement – bağ kurmak/etkileşim” kavramı ekseninde, mobilden sosyal medyaya, içerik yönetiminden dijital tüketicilere yönelik müşteri ilişkilerine kadar birbiriyle etkileşim halindeki pek çok farklı konuyu değerlendirme fırsatı buldu.
Sırasıyla Digital Age Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan’ın ve Vodafone Türkiye Pazarlama Direktörü Fatih Uysal’ın açılış konuşmalarıyla başlayan etkinliğe ilgi büyüktü.
“YouTube ikinci büyük arama motoru”
Digital Age Summit’in ilk sunumunu, Human Business Works Başkanı Chris Brogan yaptı. Dijital Kanallara Hükmedin (Master the Digital Channel) başlıklı sunumunda, dijital kanalların insanları zamandan ve mekândan bağımsız olarak bir araya getirdiğine dikkat çeken Brogan, arama motoru olarak Google’ın kullanıcılar için hala ilk tercih olduğunu belirtti ve YouTube kullanımının artışıyla birlikte YouTube’un da arama motorları kategorisinde ikinci sıraya yerleştiğini söyledi. 2012’de Twitter’ın en etkili isimleri listesinde bir numarada yer alan yazar ve pazarlama danışmanı Brogan, içerik pazarlaması ve kullanılan medyanın rolüne de yer verdi.
İletişimin dijital antropoloğu: Kozinets…
Konferansın merakla beklenen bir diğer konuşmacısı, Schulich School’da Pazarlama Profesörü olan ve geleneksel tüketici davranışlarını, internet ve sosyal ağlar üzerinden sanal topluluklar düzeyinde takip eden “Netnografi” kavramını literatüre kazandıran UnMarketing Başkanı teorisyen Prof. Robert Kozinets’ti. Kendisini “dijital antropolog” olarak tanımlayan Kozinets, Yeni Dijital Tüketiciyi Anlamak (Understanding the New Digital Consumer) başlıklı sunumunda, yeni dijital tüketicilerin artık hikâyeler ve bağlantılar (network) aracılığıyla etkileşim (engagement) oluşturduğunu belirtti. “Engagement, tüketiciler ve markalar arasındaki anlamlı etkileşimdir” diyerek doğru etkileşim türü kullanılmadığı takdirde, bu hatalı tercihin markaya ne tür zararlar verebileceğini çok sayıda örnek ile katılımcılara aktardı.
Etkileşim kurma sürecinde hedeflenenin kalabalık bir kitleye sahip olmak olduğuna değinen Kozinets, “Hikâyeler anlatmak ve eğlenmek isteyen, sosyal anlamda bilinçli bir dijital tüketici var” sözleriyle, bu kalabalığı tüketiciler ile işbirliğinin önemine dikkat çekti. 18 yıldır bizzat yürüttüğü sosyal medya araştırmasını kaynak göstererek, “İnsanlar sizi sevebilir, nefret de edebilir. Ancak gerçek ‘engagement’ için mutlaka nabzı tutmak ve aradaki etkileşimin güven ilişkisi içinde yürütülmesi gerekiyor“ diyen Kozinets, etkileşimde kullanılan yapının topluma fayda sağlayacak ve geliştirilmeye hazır bir yapı olması gerektiğini vurguladı.
Son Yorumlar