Vodafone ana sponsorluğunda Kapital Medya tarafından düzenlenen Digital Age Zirvesi’nin açılış konuşmasını yapan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, hızla dijitalleşen Türkiye’ye dair çarpıcı rakamlar verdi ve “Türkiye’de 12 yaş üstü 28 milyon kişinin %95’i sosyal medya kullanıyor. Ortadoğu coğrafyasında mobil cihazdan en çok alışveriş yapan ülkeyiz. Her iki akıllı telefon sahibinden biri cihazı üzerinden alışveriş yapıyor. Artık dijital medya destekçi kanal değil, pazarlama ve iletişim faaliyetlerinde ana mecra” dedi.
Kapital Medya tarafından dördüncü kez Vodafone Türkiye ana sponsorluğunda düzenlenen Digital Age Summit, 27 Mayıs Salı günü Four Seasons Bosphorus’ta gerçekleştirildi. “Digital is the Mainstream” temalı etkinlikte dijital mecraların, geleneksel medyanın bir yansıması olmaktan çıkıp medyanın ana arteri haline geldiği vurgulandı. Günümüzde markaların kampanya ve pazarlama fikirlerinin dijital platformlardaki yeni nesil uygulamaları, panel ve sunumlarla masaya yatırıldı.
Zirvenin açılış konuşmasını yapan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, şunları söyledi:“21. yüzyıl, sosyal ve ekonomik açıdan şimdiden bir sürekli değişimler ve meydan okumalar yüzyılı oldu. Dijital nüfusun artışıyla bu durum uzun yıllar devam edecek. Her an bağlantılı 6,9 milyar mobil abone ve 1 milyarı aşkın akıllı telefon sahibiyle 2011-2013 arasında tüm dünyada dijital popülasyonun %14,3 arttığını görüyoruz. Şu anda 2,4 milyar insan dijital bağlantılı olarak yaşıyor. IAB Türkiye verilerine göre ülkemizde 12 yaş üstü 28 milyon kişinin %95’i sosyal medyayı aktif kullanıyor. Toplam nüfusumuzun %44’ünün sosyal medya kullanıcısı olması, dijital kanalların iletişimde ana mecra olmaya başladığını bize gösteriyor. Bireylerin hızla dijitalleştiği eksende kurumların da yer alması kaçınılmaz. Dijital dönüşüm, markalar için reklam ve pazarlama faaliyetlerinde de yeni mecraları hızla yukarı taşıyor. Artık mobil cihazlarımızla daha ulaşılabilir yaşıyoruz, daha çok görsel içerik tüketiyoruz ve daha fazla alışveriş yapıyoruz. eMarketer verilerine göre, ülkemizde akıllı telefon üzerinden satın alma oranı 2011’de %18 iken 2013’te %43’e yükselmiş durumda. Ortadoğu ülkeleri arasında mobil cihazdan en çok alışveriş Türkiye’de yapılıyor. Her iki akıllı telefon kullanıcısından biri akıllı cihazları üzerinden satın alma işlemi gerçekleştiriyor. İletişim ve pazarlamanın ana platformuna dönüşen dijital medya, bizim Vodafone Türkiye olarak yeni dönem vizyonumuzun da belirleyici bir parçası. Daha iyi bir gelecek için iletişim teknolojileri ile herkese ilham verme misyonu doğrultusunda Türkiye’nin bölgedeki doğal liderliğini dijital ve mobil gelecek açısından da somut kılmak için faaliyetlerimizi şekillendiriyoruz. Dijital Dönüşüm Hareketimizle teknoloji, hizmet ve sosyal alanda sürekli yatırımları odağımıza yerleştirerek Türkiye’yi mobil iletişim ve dijitalleşmede dünya ligini çıkarmak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.”
Digital Age Summit 2014’ün moderatörlüğünü Serdar Kuzuloğlu üstlenirken, birçok ünlü global uzman gün boyu sunumlarla dijitalleşmeyi anlattı. Dünya Ekonomi Forumu’nda 100 etkili medya lider ismi arasında yer alan Amerikalı medya uzmanı Jeff Jarvis, “Web Psikologu” kitabıyla çok satanlar arasına giren online davranış uzmanı Nathalie Nahai, dijital reklamcılıkta ünlü blogger’lara yön veren Dave Trott, dijital ölçümleme uzmanı Piet Hein van Dam, kognitif nörobilimci Dr. Jane Leighton, The Coca-Cola Company İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey ve Vodafone Türkiye Bireysel Servisler Direktörü Ömer Gökhan Kuyucu konuşmacı olarak zirvenin katılımcıları arasındaydı.
Son Yorumlar