Geçtiğimiz yıl Accenture, Boğaziçi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Türkiye Bilişim Vakfı işbirliğinde başlatılan Accenture Dijitalleşme Endeksi, bu yıl bir kez daha Vodafone Türkiye’nin desteğiyle hayata geçiriliyor. Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin dijital dönüşüm yolculuklarında nerede olduklarının gösterilerek dijital yetkinliklerinin karşılaştırıldığı Accenture Dijitalleşme Endeksi, dijitalleşmenin ölçümünde bilimsel bir yaklaşım ve sistematik bir metodolojinin kullanılması açısından Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor.
Daha iyi bir gelecek hedefiyle Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik etmeyi hedefleyen Vodafone Türkiye, geçtiğimiz yıl ilk kez hayata geçirilmesinde destek verdiği Accenture Dijitalleşme Endeksi’nin çalışmalarına bu yıl da katkı sağlayacak.
Türkiye’deki şirketlerin dijitalleşme oranlarının ölçümünde bilimsel bir yaklaşım ve sistematik bir metodolojinin kullanılması açısından bir ilk olma özelliği taşıyan Accenture Dijitalleşme Endeksi, özel sektörü ve akademik dünyayı bir araya getirirken, dijitalleşmenin önemi konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlıyor. Bu yıl da Accenture, Vodafone Türkiye, Boğaziçi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) iş birliğiyle değerlendirilecek sonuçların sonrasında oluşturulacak rapor, Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin sektörlerindeki dijitalleşme durumunu ve dijitalleşme sürecinde kendi durumlarını tespit etmelerine imkan tanıyacak.
Engin Aksoy: “Türkiye’nin ortalama Dijitalleşme Endeksi’ni %75’e çıkarmayı hedefliyoruz”
Yarına Hazırım Platformu aracılığıyla Türkiye’nin Dijitalleşmesini sağladıklarını belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, şunları söyledi:
“Günümüz iş dünyasında şartlar ve rekabet koşulları çok hızlı bir şekilde değişiyor ve işletmelerin bu değişime hazır olmaları gerekiyor. Artık, tüm işletmelerin işlerini daha büyütmek ve başarılı olmak için dijitalleşme sürecine ayak uydurmaları şart. Hem bireyleri hem de kurumları dijital dünyanın oyuncusu haline getirme hedefiyle yaklaşık 2 yıl önce “Dijital Dönüşüm Hareketi”ni başlattık. Türkiye’nin uçtan uca dijital kalkınmasını hedeflediğimiz bu program kapsamında milyonlarca bireyi dijitalleştirdiğimiz gibi, kurumlarla da dijitalleşme diyaloğunu başlattık. Vodafone olarak, Türkiye’de işletmelerin dijital haritasını ve ihtiyaçlarını Temmuz 2014’ten bu yana ‘Yarına Hazırım Platformu’ ile belirmeye devam ediyoruz. yarinahazirim adresinden tüm işletmelere ücretsiz olarak Dijitalleşme Endeksi’ni hesaplama fırsatı sunuyoruz. Yarına Hazırım Platformu aracılığıyla yaptığımız çalışmalar sonucunda Türkiye’de KOBİ’lerin ortalama Dijitalleşme Endeksi’ni %48’den %53’e çıkardık. Türkiye’nin Dijital Dönüşümüne liderlik etme vizyonumuzla, ülkemizin ortalama Dijitalleşme Endeksi’ni %75’e çıkarmak için çalışıyoruz. Bu doğrultuda, geçtiğimiz yıl ilk kez Vodafone’un desteğiyle, Boğaziçi Üniversitesi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi ve Türkiye Bilişim Vakfı’nın katkılarıyla hayata geçen Accenture Dijitalleşme Endeksi’ne ikinci yılında bir kez daha destek vermekten memnuniyet duyuyoruz. Türkiye’nin Dijital Dönüşümünü sağlamak amacıyla gerçekleştirdiğimiz çalışmaları kararlılıkla sürdüreceğiz.”
Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş ise, konuyla ilgili şöyle konuştu:
“Dijitali DNA’larında bulundurabilen şirketler dünya liginde rekabet ederek geleceğin şirketleri olabilecek. Bugün, küresel ekonominin %33’ünün halihazırda dijitalden etkilendiğini görüyoruz. Dijitalleşmeyi iş yapış şekillerinin merkezine taşıyabilecek şirketler sadece kendilerini büyütmekle kalmayacak ülke ekonomisi için de bir güç teşkil edecek. Biz de bu yıl ikincisini hayata geçireceğimiz Accenture Dijitalleşme Endeksi’nin şirketlere dijital dönüşüm yolculuklarında yol göstereceğine, dolayısıyla da Türkiye ekonomisinin büyümesine önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz.”
Dijitalleşen şirketler kârlılıklarını ve pazar değerlerini yükseltiyor
Yapılan araştırmalar, dijitalleşen şirketlerin kaynaklarını artırmadan gelirlerini sektörlerinin ortalama %9 üzerinde büyüttüğünü ortaya koyarken, kârlılıklarını sektörlerinin ortalama %26 üzerinde gerçekleştirdiğini gösteriyor. Ayrıca dijitalleşen şirketler, pazar değerlerini de yükseltebiliyor. Vodafone Türkiye, Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin dijitalleşme endeksinin hesaplandığı Accenture Dijitalleşme Endeksi’ne destek vermenin yanı sıra şirketlerin dijital dönüşümleri için çalışmalar gerçekleştirmeyi sürdürüyor. Vodafone Türkiye’nin şirketlerin dijitalleşme ihtiyaçlarını gidermek amacıyla kurduğu Yarına Hazırım Platformu, otomotivden beyaz eşyaya her sektörden şirketin ihtiyaçlarını analiz ederek, bu ihtiyaçlara uygun çözümler sunuyor. Vodafone, Yarına Hazırım Platformu ile Türkiye’nin dört bir yanındaki 41 bin işletmenin Dijitalleşme Endeksi’ni hesapladı. Vodafone Grubu ise global çapta 462 milyon bireyin ve 20 milyon işletmenin dijitalleşmesi için önemli yatırımlar yapmayı sürdürüyor.
Vodafone Türkiye’nin KOBİ’ler ve büyük işletmeler için Accenture ile birlikte geliştirdiği Yarına Hazırım Platformu ve Dijitalleşme Endeksi’ne ek olarak, Boğaziçi Üniversitesi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi ve Türkiye Bilişim Vakfı’nın katkılarıyla, Accenture ile gerçekleştirilen Accenture Dijitalleşme Endeksi çalışmasında, Türkiye’nin önde gelen firmalarının dijital dönüşüm yolculuklarındaki mevcut durumlarının tespit edilmesine destek olunuyor. Vodafone Türkiye’nin desteğiyle hayata geçirilecek olan Accenture Dijitalleşme Endeksi 2016’da hem Türkiye’nin ‘Dijitalleşme Öncüleri’ hem de ‘Dijitalleşmede En İyi Gelişim Gösteren Şirketler’ belirlenecek. Raporda, dijitalleşmenin getirdiği avantajlarla ilgili bilgiler sunulması öngörülürken, şirketlere özel tavsiyelerde de bulunulması hedefleniyor.
#Dijitalleşme, #DijitalleşmeEndeksi, #Vodafone, #VodafoneTürkiye, #EnginAksoy, #Accenture, #TolgaUlutaş, #Manşet
Son Yorumlar