IdeaSoft Yönetim Ofisi Proje Yöneticisi Emre Çetinaslan, kullanımı hızla yayılan yapay zeka kullanımıyla ilgili, doğru bir şekilde yapılandırıldığında, müşteri deneyimini artırarak, müşteri hizmetleri sorunlarını azaltacağını ve veri toplama yeteneği sayesinde de, e-ticaret sitelerinin başarısını artırabileceğini açıkladı…
Online alışveriş deneyimini daha keyifli hale getirmek için birçok e-ticaret sitesinin chatbotlar kullandığını vurgulayan IdeaSoft Yönetim Ofisi Proje Yöneticisi Emre Çetinaslan, “E-ticaret dünyasında yapay zeka, işletmelerin rekabet avantajını artırmak ve müşteri deneyimini optimize etmek için artık kilit bir rol oynuyor. Yapay zeka, 7/24 müşteri desteği sağlayarak, kullanıcıların herhangi bir saatte sorularını yanıtlamak ve yönlendirmelerde bulunmak gibi önemli bir işlevleri çok daha az maliyetlerle üstlenebiliyor. Ayrıca, satış ve pazarlama operasyonlarında veri analizi yaparak müşteri davranışlarını anlamak, kişiselleştirilmiş kampanyalar oluşturmak ve hedef kitleye daha etkili bir şekilde ulaşmak için de sektörde uzun zamandır kullanılıyor.” dedi.
Yapay zeka, e-ticaretin birçok alanında iş süreçlerini optimize ediyor
E-ticaret sitelerinin yapay zeka teknolojisini müşterileriyle etkileşim kurmak ve onlara daha kişiselleştirilmiş bir hizmet sunmak için kullanabileceğini de belirten Çetinaslan, “Bunun yanında e-ticaret yapan işletmeler için yapay zeka aynı zamanda içerik oluşturma süreçlerini hızlandırarak, ürün açıklamaları, blog yazıları ve sosyal medya içerikleri gibi alanlarda da önemli bir rol oynuyor. Bu teknoloji, müşterilere kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunma ve hatta kişiye özel ürünler tasarlama konusunda da işletmelere yol göstererek, alışveriş deneyimini daha özel hale getiriyor ve rekabet avantajı sağlıyor. Yapay zeka, e-ticaretin birçok alanında iş süreçlerini optimize ederek, daha verimli, hızlı ve kişiselleştirilmiş bir ticaret ortamı oluşturmaya devam edecek gibi duruyor. Bu teknolojileri altyapımıza dahil ederek bizler de hem sektöre katkı sağlamayı hem de kullanıcılarımıza eşsiz bir deneyim yaşatmayı amaçlıyoruz.” şeklinde konuştu.
Otomatik olarak müşteri taleplerine yanıt vererek, müşteri deneyimini artırır
Çetinaslan, yapay zekanın e-ticaret siteleri için birçok avantaj sağladığını da sözlerine ekleyerek, “Yapay zeka, işletmelere müşteri memnuniyeti, satış artışı, daha fazla dönüşüm, müşteri sadakati, yüksek verimlilik avantajları sağlar. Ayrıca e-ticaret siteleri için, müşteri hizmetleri ve destek ekibi de oldukça önemlidir. Ancak, büyük ölçekteki e-ticaret siteleri için müşteri hizmetleri sorunları oldukça zor olabilir. Yapay zeka, e-ticaret sitelerindeki müşteri hizmetleri sorunlarına da çözüm sunarken, bazı olası zorluklar da beraberinde getirebilir. Özetle; doğru yapılandırıldığında yapay zeka, e-ticaret siteleri için birçok avantaj sağlar.” dedi.
Son Yorumlar