Tüm dünyada her yıl farklı tarihlerde farklı şehirlerde düzenlenen Dünya Hosting Günü etkinliklerine, İstanbul bu yıl ikinci defa ev sahipliği yapıyor. Uluslararası endüstriyi yerel bölgelere getirmek amacıyla düzenlenen Dünya Hosting Günleri İstanbul ayağı Ritz-Carlton Otelinde gerçekleşecek. Avrupa’nın altı farklı aktif bölgesinde bir tanıtım turu organize ederek, ticaret fuarı, oturumlar ve iş bağlantıları kurmayı içeren World Hosting Days etkinliği, ülkemizde hosting alanında faaliyet gösteren kişi ve kurumlara açık gerçekleşecek.
Her yıl hosting ve bilişim sektörü firmaları ve yöneticileri için, hem iş hem tanışma anlamında verimli toplantılara evsahipliği yapan Dünya Hosting Günü kapsamında konferans, fuar ve farklı sosyal etkinlikler düzenleniyor. Etkinliğin bu yılki Türkiye ayağı, dünyanın en hızlı gelişen 50 şehrinden biri olan İstanbul’da gerçekleşecek. Etkinlik için kayıtlar devam ederken ülkemizden de sektörle ilgili kişi ve kurumlar www.worldhostingdays.com adresinden WHD.local 2014 sayfasına kayıt yaptırarak etkinliğe katılabilecek.
Türkiye hosting sektöründe global hosting firması SoftCom’a bağlı olarak faaliyet gösteren daha.net’in Genel Müdürü Emin Gür, “Türkiye’de hosting sektörünü güçlendirmek amacıyla düzenlenen bu organizasyonda Softcom Türkiye de sponsor olarak yer alıyor. Şahsım adına Türk hosting sektörünü gelişerek dünya üzerinde rekabetçi çalışmalara imza atabilecek potansiyele sahip olduğuna inanıyorum. Bu etkinlik de sahne olacağı paylaşımlar, fikir ve başarı hikayesi alışverişleri sayesinde sektörümüz açısından kilit öneme sahip” şeklinde konuşuyor.
Tüm dünyada etkinlikleri düzenleyen WHD.local’a göre İstanbul, demir, deniz, hava ve karayolu bağlantılarıyla hosting ve IT sektörü için ideal bir lokasyonda bulunuyor. Türkiye, piyasalarının 1980’lerden bu yana sürekli gösterdiği büyüme ve gelişmenin yanı sıra gelecek için de önemli potansiyel barındırıyor. WHD.local’a göre önümüzdeki birkaç yıl içerisinde ülkemizin IT sektöründe yüzde 10’un üzerinde büyüme bekleniyor. Ayrıca giderek daha çok sayıda uluslararası şirket bölge merkezi olarak Türkiye’yi tercih ediyor. Bunda yerel pazarların yanı sıra Ortadoğu, Orta Asya ve Doğu Avrupa pazarlarına da kolaylıkla ulaşabilmeleri önemli rol oynuyor
Son Yorumlar