E-Defter uygulaması, defterlerin elektronik ortamda hazırlanması, değişmezliğinin, bütünlüğünün, doğruluğunun garanti altına alınıp yasal geçerli olarak saklanabilmesini ve sunulabilmesini mümkün kılıyor. E-Defter tutacak mükellefler, defter basımı, noter tasdiki, muhafaza, ibraz ve denetim süreçlerinde önemli maliyet avantajları elde edecekler…
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile E-Faturaya geçmek zorunda olan mükelleflere 1 Ocak 2015 tarihinden itibaren elektronik defter tutma zorunluluğu getirildi. E-Deftere geçmek zorunda olan mükellefler, 1 Ocak 2015 tarihine kadar E-Defter başvurusu yapmalı ve 31 Mart 2015 tarihine kadar da ilk E-Defterlerini oluşturmalılar. E-Defter uygulaması, maliyetlerinin azaltılması, iş süreçlerinin hızlandırılması, verimliliğin artırılması, vergi denetimlerinin etkinleştirilmesi, kayıtlı ekonominin ve yeşil bilişimin desteklenmesi gibi ciddi katkılar sunuyor. GİB tarafından yetkilendirilen TÜRKKEP, tüm muhasebe ve ERP yazılımlarıyla uyumlu platform bağımsız E-Defter çözümü sağlıyor. E-dönüşümün öncü kurumu olarak kâğıda dayalı işlemlerden kaynaklanan yüksek maliyetler ile çevresel zararları en aza indiren TÜRKKEP, doğayı koruyarak iş süreçlerinde verimlilik, hız ve kolaylık sunuyor.
E-Defter uygulaması ile yüzde 90 oranında tasarruf mümkün…
E-Defter düzenlemesinin, Vergi Usul ve Türk Ticaret Kanunu hükümleri gereğince tutulması zorunlu olan yevmiye defteri ile büyük defterin, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan mevzuatta belirlenen format ve standartlara uygun biçimde elektronik dosya biçiminde hazırlanması, bastırılmaksızın kaydedilmesi, değişmezliğinin, bütünlüğünün, kaynağının doğruluğunun garanti altına alınması ve ilgililer nezdinde ispat aracı olarak kullanılabilmesine imkân tanıyan, hukuki-teknik düzenlemeler bütünü olduğunu söyleyen TÜRKKEP Genel Müdürü Yüksel Samast, “Türkiye’de yeni bir dönemin kapıları aralanıyor. Yaklaşık 20 bin şirketi zorunlu olarak kapsayan E-Defter uygulaması, aynı zamanda isteyen defter mükelleflerin geçebileceği önemli bir e-dönüşüm uygulamasıdır. E-Deftere geçmek zorunda olan mükellefler, 1 Ocak 2015 tarihine kadar E-Defter başvurusu yapmalı 31 Mart 2015 tarihine kadar da ilk E-Defterlerini oluşturmalılar. E-Defter ile mükellefler artık kâğıt üzerinde defter tutmayacak, notere tasdik ettirmeyecek, muhafaza ve ibraz yükümlülüklerini elektronik ortamda gerçekleştirebilecek. Bu uygulamayla Türkiye ekonomisine 500 milyon TL’lik tasarruf sağlanacağı öngörülüyor. E-Defter kullanan şirketler, kâğıda dayalı baskı, noter onayı ve saklama masrafı olmamasından dolayı yüzde 50 ila yüzde 90 arası tasarruf sağlayabilecek.” dedi.
TÜRKKEP tüm e-hizmetleri tek elden sağlayan ilk ve tek güven kurumu
TÜRKKEP’in hızlı, kaliteli, güvenilir, katma değerli hizmetler sağlayıp kayıtlı e-posta, E-Fatura, E-Defter, E-Fatura, E-İmza, E-Mutabakat, E-Tebligat ve E-Saklama gibi yasal geçerli hizmetlerin hepsini bir arada, tek elden sunan ülkemizin ilk ve tek güven kurumu olduğuna dikkat çeken Samast, “TÜRKKEP E-Defter çözümü, muhasebe veya ticari paket yazılımları ile uyumlu çalışabilmektedir. Müşterilerimiz defter verisini oluşturduğu muhasebe veya ERP programı ne olursa olsun, yevmiye defteri ile büyük defteri TÜRKKEP E-Defter çözümü veya hizmetimizden yararlanarak kullanabilmektedirler. TÜRKKEP yetkili kurum olarak, E-Defter oluşturma çözümü sağlamanın yanında, oluşturulan E-Defterlerin hem Vergi Usul hem de Ticaret Kanunu’na uyumlu şekilde mükellefin muhafaza ve ibraz yükümlülüklerinin yerine getirilmesi ve geleceğe dönük ihtiyaçlara kolay uyum sağlayabilmesi için, yasal geçerli ve güvenli şekilde elektronik ortamda saklama hizmeti de sağlamaktadır” açıklamasında bulundu. Yerinde çözüm de mevcut, buluttan hizmet de… Tüm muhasebe ve ERP programlarıyla uyumlu bir E-Defter çözümü sağlayacak şekilde platform bağımsız yetki aldıklarını ve e-defterde hem yerinde çözüm hem de buluttan hizmet olarak iki alternatif sağladıklarını belirten Samast, müşterilerine E-Defter sistemine geçiş sürecinde ihtiyaç duydukları her türlü danışmanlığı sağladıklarını vurguladı: “TÜRKKEP E-Defter çözümü, defterlerin oluşturulması aşamasında kayıtlardaki hata ve eksikliklerin bulunmasına, raporlanmasına imkân veren oto kontrol mekanizmalarına sahiptir. Elektronik defterler oluşturulmadan önce muhasebe sisteminden gelen defter verilerinde ön izleme ve kontrol imkânı sağlanmakta, gerekli şema ve şematron kontrolleri yazılım tarafından yapılarak, oluşabilecek hatalar önlenmektedir. Böylece mevzuat ile teknik kriterlere uygun, hatasız E-Defter oluşturulmaktadır.”
E-dönüşüm çözümleri ile depolama, enerji ve işçilik maliyetleri azalıyor…
Gelişen teknolojiler ve artan nüfus karşısında mümkün olan her alanda çevrenin korunmasının artık bir zorunluluk olduğunu dile getiren Samast, e-dönüşüm çözümlerinin katkılarına da değindi: “Özellikle mobilitenin etkisiyle mekândan bağımsız iş yapmak zorunda olduğumuz günümüzde, hayatımızı ciddi şekilde kolaylaştıran e-dönüşüm çözümleri, işlerimizi çok daha düşük maliyetlerle, çok hızlı, daha verimli ve etkin şekilde yapabilmemizi sağlamaktadır. Kamu kurumlarının, kuruluşların, şirketlerin resmi, hukuki, ticari açıdan yasal geçerli, güvenli yazışmaları, belge paylaşımları ve uzun vadeli saklama ile beyan yükümlülükleri bağlamında bakıldığında, KEP, E-İmza, E-Fatura, E-Defter ve E-Saklama gibi e-dönüşüm çözüm ile hizmetleri; ülkemize, devletimize, kurumlarımıza, şirketlerimize ve bireylere önemli katma değer sağlamaktadır. Ayrıca bu hizmet ve çözümler; kâğıdı, kartuşu, yazıcıyı, kalemi ortadan kaldırmakta, kâğıda dayalı postalama, fiziksel depolama, enerji ve işçilik maliyetlerinde büyük oranda tasarruf olanağı getirmektedir. E-dönüşümün öncü kurumu TÜRKKEP olarak, yeşil BT’ye katkı sağlıyor, kurumlara ve bireylere verimlilik, hız ve kolaylık sunuyoruz.”
Son Yorumlar